برنامه‌های موجود برای وحدت حوزه و دانشگاه کافی نیست

کرمی پور، امام جمعه زرند گفت: برنامه‌های موجود برای وحدت حوزه و دانشگاه کافی نیست و باید گسترش یابد. صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: هر ساله روز شهادت آیت‌الله مفتح را به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی می‌داریم. وی بیان داشت: […]

صدای زرندکرمی پور، امام جمعه زرند گفت: برنامه‌های موجود برای وحدت حوزه و دانشگاه کافی نیست و باید گسترش یابد.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: هر ساله روز شهادت آیت‌الله مفتح را به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی می‌داریم.

وی بیان داشت: آیت‌الله مفتح مایه افتخار حوزه و دانشگاه است، زیرا در هر دو مرکز تحول ایجاد کرد و با علوم حوزوی توانست تحولی در دانشگاه ایجاد کند و از طرفی منشأ آثار رشد در دانشگاه بود و دشمنان نتوانستند او را تحمل کنند.

امام جمعه زرند عنوان کرد: آیا همین برنامه‌هایی که در حال حاضر برای وحدت حوزه و دانشگاه داریم کافی، است، زیرا این وحدت با سرنوشت جامعه اسلامی حتی آینده اسلام ارتباط دارد و استقلال سیاسی و فرهنگی ما از همین وحدت سرچشمه می‌گیرد و موضع‌گیری‌های حوزه و دانشگاه به طور قطع در جامعه تاثیرگذار است.

کرمی‌پور ابراز داشت: باید برنامه‌های کارشناسی شده برای وحدت حوزه و دانشگاه در سال داشته باشیم و اگر به همین برنامه‌هایی که انجام می‌شود، قانع شویم، فقط یک رفع تکلیفی شده است و برنامه‌های تکراری انجام می‌دهیم.

وی افزود: استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان باید با هم هم‌فکری کنند تا بتوانند با برنامه‌های سالانه خود تاثیر جدی در سیاست و فرهنگ جامعه داشته باشند.

کرمی‌پور با اشاره به اینکه در بحث وحدت حوزه و دانشگاه دو مانع داریم گفت: یک مانع نیروهای مخالف حکومت دینی و غرب‌گرایان در دانشگاه‌ها و دنبال جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت هستند و تبلیغات خود را انجام می‌دهند و افراد ناآگاه هم از آنها طرفداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در محیط حوزه هم روحانیان متحجر که با نهضت حضرت امام خمینی (ره) مخالف بودند در مقابل منادیان وحدت شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح قرار دارند.

خطیب جمعه زرند افزود: حضرت امام خمینی (ره) نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه از قبل از پیروزی انقلاب حساسیت نشان می‌دادند و در جواب نامه دانشجویان مسلمان مقیم اروپا در سال ۵۰ چنین مرقوم کردند از نهضتی که در سال‌های اخیر به تایید خداوند متعال به پا شد و موجب نزدیکی قشرهای تحصیل‌کرده با علمای دین شد، امید واثق دارم که این نور به خاموشی نگراید.

کرمی‌پور ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاکید زیادی بر وحدت حوزه و دانشگاه داشتند و علمای حوزه‌ها و دانشگاهیان را مغز متفکر جامعه می‌خواندند و فرمودند «نه دانشگاهی بدون روحانی می‌تواند به استقلال برسد و نه روحانی بدون دانشگاهی».

وی عنوان کرد: وحدت از نظر مقام معظم رهبری یکی از عزیزترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که دو بخش عظیم فرهنگی که سال‌ها تلاش شده بود از هم دور باشند یعنی حوزه و دانشگاه با هم متحد شدند.

این مسئول اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بخش عظیم فرهنگی یاد می‌کنند به این مناسبت فرهنگ بر همه امور مقدم است و باید ابتدا فرهنگ جامعه اصلاح شود بعد سراغ سیاست و اقتصاد رفت.

کرمی‌پور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند «فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند».

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسلام با استکبار مخالف است، ابراز داشت: اگر بخواهیم در مقابل زورگویی‌های استکبار بایستیم باید مسئولان ما هوشیارانه برخورد کنند و باید در مقابل دشمن ایستاد و پیشرفت کرد.

انتهای پیام/