پایگاه‌های اینترنتی کرمان برای گرفتن مجوز اقدام کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی باید همانند متقاضیان نشریات مکتوب نسبت به تشکیل پرونده برای اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات اقدام کنند. به گزارش “صدای زرند“ به نقل از تسنیم، احمد سعیدی اظهار کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده یک قانون مطبوعات ،کلیه سایت‌های خبری […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی باید همانند متقاضیان نشریات مکتوب نسبت به تشکیل پرونده برای اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات اقدام کنند.
پایگاه‌های اینترنتی کرمان برای گرفتن مجوز اقدام کنند

پایگاه‌های اینترنتی کرمان برای گرفتن مجوز اقدام کنند

به گزارش “صدای زرند به نقل از تسنیم، احمد سعیدی اظهار کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده یک قانون مطبوعات ،کلیه سایت‌های خبری مشمول این قانون بوده و ضرورت دارد دارندگان این سایت‌ها نسبت به تشکیل پرونده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اخذ مجوز اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: عدم اقدام تا پایان امسال سبب شمول تبصره الف ماده ۷ قانون مطبوعات نسبت به سایت‌های فاقد مجوز و ضمانت اجرای قانونی ناشی از آن می‌شود.

سعیدی افزود: سایت‌هایی که محتوای آنها شامل داده‌های غیرخبری است، اعم از درگاه‌های وب، وبلاگ شخصی و گروهی، سایت‌های بازی و سرگرمی، تبلیغات تجاری، فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و نظایر آنها از شمول ضابطه فوق خارج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: مشاهده هر گونه گزارش مبتنی بر انتشار محتوای مجرمانه و تشخیص محتوای مجرمانه این قبیل سایت‌ها می‌بایست مستند به قانون جرایم رایانه‌ای با ذکر ماده موضوع جرم باشد تا در کارگروه موضوع ماده ۲۲ این قانون مطرح شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: سایت‌ها پیش از پالایش توسط کار گروه موضوع ماده ۲۲ وفق تبصره ۲ این ماده حق دارند، نسبت به برخی مصادیق پالایش شده شکایت کنند.

انتهای پیام/