اعضای علی البدل قبای شورایی بر تن کنند!!؟ / آخرین وضعیت شورای اسلامی شهر زرند از زبان رئیس شورا

هاشمی زاده، رئیس شورای شهر زرند: با توجه به حضور ۵ نفر از اعضاء در جلسات و همچنین وجود اعضای علی البدل انحلال شورا صورت نمی پذیرد.

ReazaHashemizadeh

در حالی که بیش از دو سال از عمر چهارمین شورای اسلامی شهر زرند می گذرد هنوز شهرداری زرند در بلاتکلیفی مدیریت به سر می برد. مدیریتی که به گفته برخی افراد کاری فنی است و باید فرد مورد نظر را از جای خاص پیدا کرد و به عقیده برخی دیگر شهردار یک شهر تنها باید توان مدیریتی قوی داشته باشد و آگاهی از تمامی مسائل فنی در این زمینه چندان مسئله نمی باشد.

                          

صــدای زرنــد: به منظور بررسی آخرین وضعیت داخلی شورای اسلامی شهر زرند و روند انتخاب شهردار زرند مصاحبه ای با سید رضا هاشمی زاده، رئیس شورا اسلامی شهر زرند انجام داده ایم که خلاصه این مصاحبه در ادامه آورده شده است.

                          

صدای زرند: سلام خدمت شما. انتخاب شهردار به چه مرحله ای رسیده است؟

                          

هاشمی زاده: با سلام به شما و خوانندگان محترم پایگاه خبری صدای زرند.

پس از چندین جلسه که گاهی اعضاء حاضر شدند و گاهی جلسه را ترک کردند و یا حضور پیدا نکردند، فرماندار طبق ماده قانونی، تشکیل جلسه داد اما تعدادی از اعضا حتی در این جلسه فوق العاده که به دعوت بالاترین مقام اجرایی شهرستان برگزار شده بود نیز شرکت نکردند و قرار شد جهت تصمیم نهایی استانداری وارد عمل شود.

                          

صدای زرند: فکر می کنید استانداری چه تصمیمی خواهد گرفت؟

                          

هاشمی زاده: اولا هر تصمیمی که قانونی باشد ما تابع آن خواهیم بود و ثانیاً گزارش فرماندار از غیبت اعضا و ترک جلسه توسط ایشان حائز اهمیت است، چون مهلت قانونی سرپرستی شهرداری به پایان رسیده است.

                          

صدای زرند: آیا احتمال انحلال شورا نیز مطرح است؟

                          

هاشمی زاده: آخرین مرحله این امر است؛ اما با توجه به حضور ۵ نفر از اعضاء در جلسات و همچنین وجود اعضای علی البدل این اتفاق صورت نمی پذیرد.

صدای زرند: چرا فضای دوستانه را برای حل مشکل انتخاب نمی کنید؟

                          

هاشمی زاده: فضا چندان هم غیر دوستانه نیست. یک جلسه غیر رسمی در فرمانداری تشکیل شد و مقرر شد طی دو جلسه انتخاب شهردار صورت پذیرد، اما دوستان در جلسه اول شرکت کردند ولی متاسفانه در جلسه دوم حضور پیدا نکردند. همچنین در استانداری نیز مقرر شد یک جلسه غیر رسمی داشته باشیم اما اعضای مخالف تاکنون اعلام آمادگی ننموده اند.

                          

صدای زرند: اعضای مخالف گفتند ما از لحاظ فنی با آقای برهانی مخالفیم. آیا این نکته صحیح است و هیچگونه مشکل دیگری وجود ندارند؟

                          

هاشمی زاده: اولاً شهرداری مدیر می خواهد نه کارشناس فنی و کسی که توان مدیریت کافی در این زمینه داشته باشد می تواند یک شهردار موفق باشد؛ زیرا صدها وظیفه در شهرداری وجود دارد که هیچ شهرداری به طور کامل به همه مسائل واقف نیست.

                          

ثانیا دوستان که در جلسات شرکت نمی کنند و پای سخنان آقای برهانی نژاد نمی نشینند تا متوجه  برنامه های ایشان شوند و ایشان را از لحاظ فنی و برنامه ای سنجش کنند.

                          

ثالثاً کاش اعضای مخالف نیز گزینه های خود را معرفی می کردند تا ما بدانیم گزینه های معرفی شده ی توسط ایشان فنی هستند یا خیر. شاید با معرفی گزینه های مورد نظر ما قانع می شدیم.

                          

صدای زرند: چرا گزینه ها؟

                          

هاشمی زاده: بله. چون در آن واحد و در حال حاضر چندین گزینه غیر رسمی مطرح است نه یک گزینه!

                          

صدای زرند: و سخن آخر؟

                          

هاشمی زاده: علی رغم اینکه رای آقای برهانی نژاد تثبیت شده است اما اگر همکاران شورا گزینه بهتر و با برنامه ی کامل تری را معرفی کنند مطمئناً ما نیز پذیرای آن گزینه خواهیم بود و آقای برهانی نژاد نیز هنگام ارائه برنامه هایشان روی این اصل تاکید کرده است.

 

                          

                         
انتهای پیام/