کارگاه آموزشی کود ارگانیک در زرند برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: کارگاه آموزشی مصرف کود ارگانیک با هدف آشنایی کشاورزان با شیوه تولید و مصرف کود ارگانیک در زرند برگزار شد. صدای زرند: به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارگاه آموزشی مصرف کود ارگانیک (کمپوست) ویژه کشاورزان زرندی توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان زرند و با مشارکت بخش خصوصی برگزار شد. سید علی امیری رئیس […]

SedayeZarand.IRخبرگزاری تسنیم: کارگاه آموزشی مصرف کود ارگانیک با هدف آشنایی کشاورزان با شیوه تولید و مصرف کود ارگانیک در زرند برگزار شد.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارگاه آموزشی مصرف کود ارگانیک (کمپوست) ویژه کشاورزان زرندی توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان زرند و با مشارکت بخش خصوصی برگزار شد.

سید علی امیری رئیس جهاد کشاورزی زرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آشنایی کشاورزان با شیوه تولید و مصرف کود ارگانیک برای تولید محصول مرغوب و با کیفیت، مهمترین هدف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

محمدجواد سلطان‎زاده کارشناس تولید کود نیز پیرامون اهمیت استفاده از کود ارگانیک در تولید محصول سالم، گفت: کود مغذی برای باغات پسته سبب جلوگیری از سرمازدگی و آفات می‌شود.

وی افزود: Worm یک کلمه لاتین به معنی کرم است و کمپوست کرمی به کودی گفته می‌شود که از مدفوع گونه‌ای خاص از کرم‌های خاکی بدست می‌آید.

سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: در طبیعت بیش از دو هزار و ۷۰۰ گونه مختلف از کرم‌های خاکی زندگی می‌کنند که بیولوژی، الگوهای رفتاری، عادات تغذیه‌ای و احتیاجات زیست محیطی این گونه‌ها بسیار متنوع است.

انتهای پیام/