امیری خامکانی: بودجه ۹۳ منابع و مصارف واقعی‌تر را پیش بینی کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۹۳ منابع و مصارف واقعی‌تر دیده شده است گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز حرکت به گونه‌ای است که تولید را تقویت و از سویی مصرف را کنترل می‌کند. به گزارش صدای زرند به نقل از خانه ملت؛حسین امیری خامکانی با بیان این که […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۹۳ منابع و مصارف واقعی‌تر دیده شده است گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز حرکت به گونه‌ای است که تولید را تقویت و از سویی مصرف را کنترل می‌کند.
امیری خامکانی:  بودجه 93 منابع و مصارف واقعی‌تر را پیش بینی کرده است

امیری خامکانی: بودجه ۹۳ منابع و مصارف واقعی‌تر را پیش بینی کرده است

به گزارش صدای زرند به نقل از خانه ملت؛حسین امیری خامکانی با بیان این که لایحه بودجه سال ۹۳ نسبت به سال گذشته عملیاتی‌تر تدوین شده است، گفت: در سال‌های قبل منابع واقعی نبود و اوراق مشارکت هم که پیش بینی می‌شد امکان محقق شدن نداشت. همچنین در واگذاری‌ها عدد کلانی در بودجه پیش بینی می‌شد که متاسفانه چون با تاخیر بودجه به تصویب می‌رسید آیین‌نامه اجرایی آن نیز دیرتر نوشته می‌شد از همان ابتدا با کسری بودجه مواجه بودیم.

نمایند‌ه‌ی مردم زرند در مجلس تاکید کرد: از آنجایی که منابع امکان محقق شدن نداشت مصارف هم تنها بر روی کاغذ می‌آمد لذا انتظاراتی که از اتمام پروژه‌های عمرانی در استانها وجود داشت برآورده نمی‌شد در واقع تنها این پروژه‌ها کلنگ زده می‌شدند و به همان شکل باقی می‌ماندند.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که بودجه سال ۹۳ بر اساس منابع و مصارف واقعی‌تر بسته شده است گفت: به ویژه در خصوص پروژه‌های عمرانی حرکت به گونه ای است که تولید را تقویت می‌کند و با افزایش تولید امکان کنترل مصرف نیز به وجود خواهد آمد و در واقع بر اساس محور اقتصاد مقاومتی بودجه به نگارش درآمده است.
 
امیری خامکانی در ادامه یاد آور شد: در بودجه سال جاری در مورد فروش نفت یک میلیون بشکه برای صادرات نفت خام، ۱۲۰ هزار بشکه برای پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده و نرخ فروش هم ۱۰۰ دلار دیده شده است که امیدواریم بیشتر از این محقق شود تا از طریق فروش بتوانیم سهم وزارت‌خانه را نیز تامین کنیم.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد:‌ در سال ۹۲ یکی از مشکلات کاهش فروش بود که درآمد حاصل از فروش نیز به داخل کشور نمی‌آمد. بنابراین عملا ۱۴ و نیم درصدی که باید به وزارت نفت می‌رسید محقق نمی‌شد امیدواریم در سال ۹۳ این کمبود جبران شود.
 
نماینده مردم زرند در مجلس همچنین یاد آور شد: پیش از این در سال ۹۱ ، ۱۴ و نیم درصد از صادرات سهم وزارت نفت بود که شامل خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها نبود. سال گذشته کمیسیون تلفیق تلاش کرد که ۱۴ و نیم درصد سهم وزارت نفت تحقق یابد. در سال ۹۳ نیز پیش بینی شده که ۱۴ و نیم درصد از تولید به وزارتخانه برسد در حالی که قبلا ۱۴و نیم درصد از صارات مربوط به وزارت خانه بود.
 
به گزارش ایسنا،وی افزود: سهم صندوق توسعه ملی نیز ۲۹ درصد پیش بینی شده که ۳ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد را نشان می‌دهد.

پایان پیام/