برگزاری جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد

دبیر جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان گفت: هفته فرهنگی اقتصادی کرمان از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ مرداد‌ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان گفت: هفته فرهنگی اقتصادی کرمان از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ مرداد‌ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 

یاسر سلیمانی دبیر جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، یاسر سلیمانی دبیر جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته فرهنگی اقتصادی کرمان از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ مرداد‌ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

 
وی افزود: بر خلاف دیگر استان‌های کشور که هفته فرهنگی خود را در تهران برگزار کردند، مدل هفته فرهنگ ما با دیگران متفاوت شد و این هفته از قالب یک هفته فرهنگی خارج شده و قرار است به همه حوزه‌ها از جمله ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و … بپردازیم.

 
سلیمانی عنوان کرد: استان کرمان هفتمین استان کشور است که هفته فرهنگی خود را در برج میلاد تهران برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت‌های موجود استان کرمان در تمام حوزه‌‌هاست.

 
دبیر جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان تصریح کرد: برنامه‌های ما در این هفته تنها برگزاری نمایشگاه نیست بلکه همایش و سمینارهای در حوزه‌های مختلف از جمله تمدن هلیل، سمینار کویرشناسی، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و … برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 
سلیمانی بیان کرد: هدف از برگزاری این هفته شناسایی استان کرمان است زیرا در کشور تصور درستی از استان کرمان ندارند و فکر می‌کنند کرمان مانند یزد کویری است و زیاد جاذبه ندارد و باورشان نمی‌شود که ۴۰ درصد باغات کشور در  استان کرمان قرار دارد.

 
وی گفت: شناسایی حوزه‌های گردشگری و شناسایی ظرفیت استان در زمینه اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران است.

 
دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان عنوان کرد: ۲۸ کمیته و کارگروه برای برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران تشکل شده است.

 
سلیمانی بیان داشت: در این هفته در هفت هزار متر، فضایی نمایشگاهی با ۲۰۰ غرفه شامل ۱۵۰ غرفه فرهنگی، اجتماعی مختلف، پنج سالن و ۱۷ سمینار برگزار می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ طرح را از سراسر استان کرمان که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، جمع‌آوری کرده‌ایم، افزود: از یک هزار و ۲۰۰ شرکت در حوزه اقتصادی، ۱۱۰ شرکت از کانون‌های نهادهای سرمایه ‌گذاری، ۷۰۰ شرکت در حوزه فرابورس و بورس، تعداد دیگری از شرکت‌های اتاق بازرگانی، موسسات مالی، بانکی و …  برای حضور در هفته دعوت کرده‌ایم.

 
دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان اظهار داشت: از ۱۰۰ سفیر کشورهای خارجی برای حضور در این هفته دعوت شده است.

 
سلیمانی گفت: این هفته را سه شبکه سراسری پوشش می‌دهند و همچنین افتتاحیه این هفته با حضور معاون اول رئیس جمهور و به صورت پخش زنده از یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور پخش می‌شود.

 
انتهای پیام/