کنکاشی بر حاشیه های «شورای شهر» زرند / ۴ بزرگتر از ۵ شد!!

عدد ۴بزرگتر از ۵ نیست و شاید پنجمین دور انتخابات شورا تحت اثر این اتفاق در هاله ای از ابهام فرو رود که آیا این «پنج» پیش رو بزرگتر بود یا «چهار» پشت سر گذاشته شده؛ هر چند آزموده را آزمودن خطاست اما…

ZarandShora_Etehadشورای شهر زرند بعد از چند ماه در حاشیه ماندن با انتخاب احمد محمدی توانست در سایه آفتاب بلند متن تحولات شهری آرام بگیرد.

 

صدای زرند-حسن ضیاءالدینی: مردانی که پایان آیتم حاشیه های خود را در آخرین جلسه شورای شهر روی پرده ذکاوت بردند. نگاهی موشکافانه به این موارد و حاشیه ی روزهای قبل از آن می تواند کرکره ی بعضی پیچیدگی های پارلمان شهر زرند را بالا بکشید.

 

۱- شورای شهر زرند، ثابت کرد که عدد ۴ بزرگتر از ۵ است؛ چرا که با موافقت ۵نفر از اعضای شورای شهر با شهرداری مهدی برهانی نژاد، اما در آخر این رای ۴ نفر مخالف برهانی نژاد بود که بر کرسی حاکمیت شهر نشانده شد!

 

عدد ۴ بزرگتر از ۵ نیست و شاید پنجمین دور انتخابات شورا شهر زرند تحت اثر این اتفاق در هاله ای از ابهام فرو رود که آیا این «پنج» پیش رو بزرگتر بود یا «چهار» پشت سر گذاشته شده؛ هرچند آزموده را آزمودن خطاست اما…

 

 
۲- فرصت ۴۸ ساعته استانداری باعث شد برهانی تا آخرین لحظات سعی در قانع کردن مخالفانش داشته باشد تا به ظاهر همکارانش نگویند ما اگر بحث انحلال می شد به تو رای میدادیم و چون این اتفاق صورت نگرفت خودش استعفا را پذیرفت که همکارانش دو سال دیگر در شورا باقی بمانند. منتخب اول شورای چهارم زرند خواست در رفتارهای بعدی پارلمان نشینان کوچه امام جمعه نشنود: چرا تا آخر ایستادگی نکردی تا با کنار رفتن ابرهای تیره شایعات و آفتابی شدن مدیریت «فنی»یت، ما همراهت شویم. از زاویه دیگر برهانی نژاد خواست موافقان و مخالفان خود را که چشم در چشمشان دارد بشناسد. تا در آتیه پیش رو بتواند در معادلات ترافیک شخصیت ها و زایش های جناحی، بهترین طول و عرض را برای گراف آینده خود ترسیم کند.

 

۳- بر اساس شنیدها و مطالب منتشر یافته در آخرین جلسه شورای شهر، چیزی که کمتر روی آن مانور داده شد بیان برنامه شهردار آینده بود که نشان می دهد بر خلاف نظر مخالفان برهانی نژاد که دلایل فنی را ملاک «نه بزرگ» خود دانسته بودند، کاریزمای شهردار آینده در «سایه روشن» ذهنیات آنها نقش برجسته ای بازی می کند؛ همین موضوع دلیلی شد که از نگاه بیرون این تفسیر عرضه شود که شخصیت در نگاه این اعضا بر فنی بودن می چربد (نگاه کنید به مباحث مطرح شده در جلسه)!!!

 

۴- در حضور دکتر اسلامی مدیر کل انتخابات استانداری همه از مهندس محمدی حمایت می کنند و روز قبل در دو جلسه متفاوت، ۹ نفر آری می گویند. اما در کمتر از ۲۴ ساعت ۹ رای به ۷ رای تقلیل می یابد؛ شاید اگر مدیر کل حضور نداشت اتفاق دیگری رخ عیان می کرد این اتفاق نشان از آن دارد که خیلی نمی توان به آراء دلخوش بود زیرا «عربنژاد» نه رای داشت!!!!

 

 
۵- مطمئناً حاج مهدی بدون مشورت حزب متبوعش وارد گود نشد و در نهایت نیز به خاطر عدم همراهی حداقل دو عضو اصلاح طلب گلیمش را از آب های سرد استخوان سوز شهرداری بیرون کشید، که می توان نتیجه گرفت «بچه ی خیابان اسدآبادی» سیاسی ترین عضو شوراست که فردی فکر نکرد و حتی جایگزین خود را از بین اصلاح طلبان معرفی کرد (رجوع به متن استعفا نامه) در شخصیت های مخالف ایشان دو نفر با آنکه در جرگه اصلاح طلبان شمرده می شدند حاضر به حمایت از او نشدند، که نشان داد آنها تابع سیستم نیستند و سعی دارند اگر در امتحان املایی شرکت می کنند آزمونش را open book پاس کنند!!

 

۶- پانصد (۵۰۰) روز قبل مهدی برهانی و دوستانش هر چه التماس کردند که اعضا بر مصوبه شورا اصرار داشته باشند. اعضای شورا قبول نمی کنند (مرحله اول مهندس محمدی معرفی می شوند ولی پرونده ایشان در مراجع ذیصلاح می ماند اما درست بعد از آمدن نامه عدم تائید ایشان، خبر می رسد مشکل صلاحیت حل شده است) با انتخاب اخیر می توان گفت مهدی برهانی نژاد و دوستانش ۵۰۰ روز از شورا جلوتراند.

 

۷- بزرگترین انتقادی که می توان به اعضای مخالف کاندیدای بلدیه «پسا عرب نژاد» داشت، این است که چرا در جلسه ای که با حضور فرماندار زرند برگزار شد آبستراکسیون کردند – معنای لغوی «آبستراکسیون»، مانع شدن است و به عمل یا کوشش اقلیتی از نمایندگان پارلمان برای جلوگیری از اخذ تصمیم و تصویب قانون، با استفاده از ابزار قانونی گفته می‌شود که این جلوگیری می‌تواند با استفاده از ارائهٔ نطق‌های پیاپی، طرح موارد وقت‌گیر در زمان رأی‌گیری و خروج از صحن مجلس برای از اکثریت انداختن مجلس و لغو دستور یا لایحهٔ مورد بحث صورت می‌گیرد.- کاری که در اندیشه های مردم امروز قابل قبول و هضم شدن نیست و «بابی» می شود برای شوراهای آینده شهر زرند که در صورتی که نتوانند نظرات خود را به شورا بقبولانند با ترک جلسه از این اهرم فشار برای دیده شدن منویات خود بهره جویند؛ ناگفته پیداست در صورت تسری یافتن این فرمول به دیگر مناطق استان، خود حدیث مفصلی است که خود باید بخوانید. وقتی فردی منتخب شهروندان یک منطقه می شود باید جسارت انتقاد کردن را داشته باشد و در عین حال گوشی برای شنیدن نظر مخالف خود، اگر بنا باشد با قهر کردن مسائل کلان شهری حل شود احتمالا ما باید روزهای ابری زیادی را در آینده داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/