جلوگیری از خام‌فروشی و دلالی در معادن کوهبنان / دانشنامه جامع کرمان تدوین می‌شود

استاندار کرمان بر انجام سرمایه‌گذاری درست و حسابی در معادن کوهبنان تاکید کرد و گفت: باید جلوی خام‌فروشی و دلالی در معادن شهرستان کوهبنان گرفته شود.

استاندار کرمان بر انجام سرمایه‌گذاری درست و حسابی در معادن کوهبنان تاکید کرد و گفت: باید جلوی خام‌فروشی و دلالی در معادن شهرستان کوهبنان گرفته شود.

 

همایش «کوهبنان شناخت»

 

به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان همراه با حمید ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی و محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار روز گذشته به شهرستان کوهبنان سفر کرد تا در همایش کوهبنان‌شناسی شرکت کند.

 

 
احداث جاده جدید اقدامی حیاتی برای کوهبنان

 
در همین حال استاندار کرمان قبل از ورود به شهر کوهبنان از محور کوهبنان – دهزوئیه بازدید به‌عمل آورد و با اشاره به حضور امام جمعه کوهبنان در این بازدید اظهار داشت: ائمه جمعه کرمان طی دو سال گذشته نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت استان ایفا کرده‌اند.

 
وی بیان داشت: احداث جاده جدید کوهبنان اقدامی حیاتی و بزرگ برای کوهبنان، زرند و کرمان است، زیرا این راه موجب توسعه می‌شود.

 
استاندار کرمان همچنین از وجود معادن در کوهبنان سخن به میان آورد و ابراز امیدواری کرد: معادن شهرستان کوهبنان طی سال آینده فعال‌تر شوند.

 
رزم‌حسینی ادامه داد: احداث جاده کوهبنان یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و ان‌شاء‌الله سعی می‌کنیم این محور را طی دو سال آینده احداث کنیم و تامین منابع دولتی برای جاده کوهبنان را دنبال می‌کنیم.

 

 
قدردانی استاندار کرمان از کارگران و رانندگان راهسازی

 
وی با بیان اینکه احداث راه یکی از کارهای مهم و دشوار است از کارگران و رانندگان پروژه‌های راه‌سازی قدردانی کرد که در بیان‌ها در حال تلاش هستند.

 

 
جاده جدید کوهبنان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم در حاشیه این بازدید گفت: فرمانداران کوهبنان طی دوران‌های مختلف همواره اعلام کرده‌اند، کوهبنان تنها شهرستانی است که راه ندارد.

 
وی بیان داشت: در سال ۹۰ مطالعات مسیر کوهبنان انجام شد و جاده موجود شهرستان برابر با ۹۴ کیلومتر است که با احداث راه جدید این مسیر ۲۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: ۳۵ کیلومتر از مسیر کوهبنان باید نوسازی شود و بقیه مسیر هم نیاز به بهسازی دارد و از دو ماه قبل بهسازی ۱۶ کیلومتر از مسیر انجام شده است.

 
مقبلی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد تومان اعتبار به جاده جدید کوهبنان اختصاص یافته است، عنوان کرد: برای ساخت و تکمیل جاده کوهبنان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر این بودجه تامین شود می‌توان جاده مذکور را طی دو سال آینده افتتاح کرد.

 

 
دانشنامه جامع کرمان تدوین می‌شود

 
اما استاندار کرمان در همایش کوهبنان‌شناسی شرکت کرد و در سخنانی با اشاره به آغاز تدوین دانشنامه جامع استان کرمان بیان داشت: تدوین این دانشنامه یکی از برنامه‌های استانداری کرمان است که با درایت و پختگی تهیه می‌شود و امیدواریم حرکتی ماندگار برای استان انجام دهیم.

 
علیرضا رزم‌حسینی همچنین برگزاری همایش‌های کرمان‌شناسی را برای معرفی داشته‌های استان کرمان لازم خواند و اضافه کرد: جوانان ما باید با ظرفیت‌های استان کرمان به ویژه ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

 

 
لزوم جلوگیری از خام‌فروشی و دلالی در معادن کوهبنان

 
در عین حال استاندار کرمان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان کوهبنان هم شرکت کرد، در ابتدای این نشست درباره آخرین وضعیت معادن کوهبنان بحث و بررسی صورت گرفت و رزم‌حسینی تاکید کرد که در معادن کوهبنان خام‌فروشی نکنند و احداث کارخانه و  سرمایه‌گذاری درست و حسابی انجام شود و جلوی دلالی این معادن گرفته شود.

 
فرماندار کوهبنان در این نشست از تقاضای دانشگاه رفسنجان برای اجرای طرح توسعه تحقیقاتی داروهای گیاهان و دریافت زمین برای احداث مجتمع ۳۰۰ واحدی برای استادان دانشگاه در کوهبنان خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها با مشکل تامین آب و زمین مواجه هستیم.

 
استاندار کرمان درباره رسیدگی به تقاضای دانشگاه رفسنجان اظهار داشت: مطالعات طرح دانشگاه رفسنجان به عنوان شهرک گردشگری انجام شود و متقاضیان این طرح به معاون عمرانی استاندار کرمان مراجعه کنند تا تامین زمین برای طرح توسعه تحقیقاتی گیاهان دارویی بر اساس قانون انجام شود.

 

 
مدیران دولتی برای جذب سرمایه‌گذاری سماجت کنند

رزم‌حسینی تاکید کرد: یک فرماندار اگر توانست اعتبار شهرستان را از منابع بخش خصوصی افزایش دهد، اقدام مهمی انجام داده است و مسئولان کوهبنان باید برای کوهبنانی‌های ساکن تهران فرش پهن کنند تا برای سرمایه‌گذاری به شهر خود بیایند.

 
وی همچنین از امضای نخستین موافقتنامه با ستاد عتبات عالیات برای تولید ۱۸ هزار متر مربع فرش در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: در فاز نخست این طرح قرار است، ۵۰ دار قالی باید در کوهبنان آماده شود و بافت فرش را برای عتبات عالیات سفارش می‌دهیم و فرش‌ها را هم می‌خریم.

 
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری واقعی برای مناطق مختلف استان کرمان به ویژه شهرستان کوهبنان داشته باشیم، گفت: این را می‌دانیم که مسیر سنگلاخی در راه سرمایه‌گذاری وجود دارد، اما باید تلاش کنیم، سرمایه‌گذار فراری نشود.

 
وی با تاکید بر اینکه مدیران دولتی باید با سماجت و پیگیری کمک کنند تا سرمایه‌گذاری انجام شود، عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری غیردولتی در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان رفسنجان طی ۱۵ ماه گذشته انجام شده است و با توجه به اینکه کوهبنان هم ظرفیت‌های زیادی را دارد باید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این خطه تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

 
کوهبنان بنبست نیست

 
استاندار کرمان خطاب به مسئولان کوهبنان تاکید کرد: فکر نکنید، کوهبنان بن‌بست است، زیرا این شهرستان در مسیر یزد و کرمان قرار دارد و شما می‌توانید هم سرمایه‌گذار یزدی و هم سرمایه‌گذار کرمانی را به کوهبنان بیاورید.

 
رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: کوهبنان دارای آب و هوا و موقعیت خوبی است و مسئولان باید برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کنند و موانع طرح‌ها را فرماندار کوهبنان باید با حضور در کرمان و تهران پیگیری کند تا این موانع رفع شود.

 

انتهای پیام/

گزارش از: مهسا حقانیت