استاندار کرمان: راور می تواند قطب قالی کرمان شود / هدف ما در استان کرمان توسعه اقتصادی است

استاندار کرمان در شورای اداری راور گفت: راور به دلیل پیشینه ای که دارد می تواند قطب قالی ایران شود.

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان راور با اشاره به پیشینه قالی راور گفت: راور به دلیل پیشینه ای که دارد می تواند قطب قالی ایران شود و با توجه به افتتاح نخستین کارگاه فرش عتبات عالیات در راور که با استقبال بانوان مواجه شده، پیش بینی می کنیم یک هزار نفر بافنده متقاضی این صنایع دستی هستند که این موضوع می تواند موجب احیای صنعت فرش در استان کرمان شود.

                    
علیرضا رزم حسینی

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان اعمال سیاست های صحیح اقتصادی در اقتصاد کشور را اولین و اصلی ترین برنامه دولت یازدهم دانست و افزود: دولت در ابتدا توانست کنترل تورم و قیمت ها و کنترل نرخ ارز را انجام دهد.

                    

وی با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام جزو سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳ درصد پروژه های نیمه تمام استان  تکمیل شده و همچنین ۷۴درصد افزایش بودجه نسبت به سال ۹۲ داشته ایم.

                    

رزم حسینی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال ۹ هزار نفر گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید کرده اند افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر و در مقایسه با سال ۹۲  بیش از ۶ برابر شده است و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۲۰ هزار گردشگر خارجی به استان کرمان سفر کنند.

                    

وی با اشاره به سیاست های خارجی دولت یازدهم نیز گفت: نخستین اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی انتخاب تیم متخصص و آشنا به روابط بین الملل برای مذاکرت هسته ای بود که خوشبختانه با هدایت و درایت مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور این مذاکرات منجر به توافق خوبی برای کشور شد.

                    

وی با بیان اینکه آثار مثبت این توافق حتی قبل از عملیاتی شدن آن مشهود است ادامه داد: انتظارات تورمی در اقتصاد کاهش یافته و قیمت برخی اقلام وارداتی کاهش پیدا کرده است.

                    

استاندار کرمان افزود: هدف ما در استان کرمان توسعه اقتصادی است و به همین منظور در شهرستان ها طرح مثلث توسعه اقتصادی را راه اندازی کردیم که برخی شهرستانها در این زمینه موفق بوده اند.

                    

وی با بیان اینکه این سومین سفر ما به استان کرمان است گفت: در سفر قبلی مقرر شد توسط شرکت مس کار مطالعاتی درباره قابلیت های شهرستان راور و کارهایی که می توان برای رونق اقتصادی در این منطقه انجام داد صورت گیرد.

                    

وی فعال کردن حوزه معدن در شهرستان را از برنامه ای در دستور کار دولت ذکر کرد و افزود: به همین منظور امروز اداره صنعت و معدن شهرستان فعال شد.

                    

رزم حسینی تصریح کرد: شهرداری راور نیز در حوزه شهری ،خدمات قابل قبولی انجام داده و متقاضی اعتباراتی برای انجام برخی پروژه ها است و تا جای که قادر باشیم با شهرداری راور همکاری خواهیم کرد.

                    

وی تاکید کرد: آنچه را که خودم قول می دهم٬ انجام خواهم داد و درباره قول های دیگران مسوولیتی ندارم.

                    

                    

انتهای پیام/