تدوین سند درمان استان کرمان تا سال ۱۴۰۴

رییس اتاق فکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری مشترک اتاق فکر و معاونت درمان دانشگاه و تدوین سند درمان استان کرمان در افق ۱۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

رییس اتاق فکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری مشترک اتاق فکر و معاونت درمان دانشگاه و تدوین سند درمان استان کرمان در افق ۱۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

 

 سند درمان استان کرمان

 

به گزارش صـدای زرنـد، سمیه نوری حکمت رییس اتاق فکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: مقدمات تدوین این سند در بهمن ماه سال ۹۳ و بنا به سفارش رییس دانشگاه آغاز شد و در ادامه با دعوت از مسئولان درمان دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت، بم و رفسنجان، جلسات توجیهی استانی شکل گرفت.

 
وی گفت: هدف از تدوین این سند، شناسایی منابع موجود در بخش درمان استان مانند نیروی انسانی، تجهیزات و تخت های بیمارستانی بوده تا با درک صحیحی از وضعیت موجود، بتوان آینده ممکن و مطلوب بخش درمان استان کرمان را تا سال ۱۴۰۴ ترسیم کرد.

 
وی افزود: تدوین نقشه راه درمان استان باعث می شود همه ارکان تاثیرگذار با هماهنگی و آمادگی بیشتر، از فرصت های توسعه بخش درمان استان استفاده و برای رفع محدودیت ها، تلاش کنند.

 
رییس اتاق فکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: در تدوین سند درمان سعی شده با توجه به ویژگی ها و وضعیت کنونی منابع بخش سلامت استان، روندهای ارایه خدمات و بهره برداری از خدمات در سال های گذشته و آینده نگاری تغییرات تقاضای خدمات، منابع مورد نیاز بخش درمان تا سال ۱۴۰۴ به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی استان مدل سازی شود.

 
وی گفت: این سند جزء اولین اسناد راهبردی درمان برای یک استان در افق بلندمدت است که می تواند نقشه راه توسعه درمان را ترسیم کند.

 
نوری حکمت ادامه داد: اولین ویرایش سند توسعه درمان استان کرمان در قالب شش فصل شامل معرفی استان کرمان، برآورد جمعیت استان تا سال ۱۴۰۴، برآورد گروه های مختلف نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش درمان استان تا سال ۱۴۰۴، برآورد تعداد تخت و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان استان تا سال ۱۴۰۴، معرفی مدل ارائه خدمت بخش درمان استان و نتیجه گیری و جمع بندی، تهیه شده است و در ادامه با دریافت و بکارگیری بازخوردهای خبرگان درمورد ویرایش اول سند، نسخه نهایی سند ارایه خواهد شد.

 
وی گفت: شواهدی که در نتیجه این سند تولید می شود می تواند با جلب حمایت های مسوولان ملی و استانی، مسیر توسعه درمان استان را در سال های آینده تسهیل کند.

 
این خبر می افزاید: در راستای تدوین این سند، در کنار بررسی اسناد بالادستی ملی نظیر سیاست های کلی بخش سلامت، مرور گسترده ای در مورد شاخص های توزیع منابع و بهره برداری از خدمات در کشورهای مختلف صورت گرفت و گزارش های کشورهای مختلف مطالعه و همچنین از دیدگاه های مدیران گروه های بالینی و صاحبنظران زیادی از داخل و خارج از دانشگاه بهره گرفته شد.

 

 

سند درمان استان کرمان

 

انتهای پیام/