پنجمین یادواره سرداران و ۱۳۰شهید سرافراز شرکت معادن زغال سنگ کرمان

ه گزارش صدای زرند به نقل از فارس، به همت مدیریت امور فرهنگی شرکت معادن زغال‌سنگ استان کرمان یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ و یادواره ۱۷۴ شهید شهرستان کوهبنان با حضور معاون استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های شمالی استان‌ کرمان، نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی‌، فرماندهان نظامی […]

ه گزارش صدای زرند به نقل از فارس، به همت مدیریت امور فرهنگی شرکت معادن زغال‌سنگ استان کرمان یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ و یادواره ۱۷۴ شهید شهرستان کوهبنان با حضور معاون استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های شمالی استان‌ کرمان، نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی‌، فرماندهان نظامی و انتظامی‌، مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ‌، مدیرکل کار استان، مسئولان فرهنگی و مدیران معادن شرکت زغال‌سنگ، جمعی از کارمندان و کارگران معادن، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان شهرستان در محل سالن بزرگ ورزشی کوهبنان مزین به نام مقام معظم رهبری برگزار شد.

پنجمین یادواره سرداران و 130شهید سرافراز شرکت معادن زغال سنگ کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صابری‌اراکی با استناد به آیات قرآن به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) که افتخار آفرین در مبانی توحیدی است، فرزند خود را در مسلخ عشق قرار می‌دهد در حالی که هاجر در کنار خانه خدا قرار گرفته و فرزندش تشنه است، این زمانی بود که همسر حضرت ابراهیم (ع) هفت مرتبه مسیر بین صفا و مروه را طی کرد و آیه قرآن نازل شد و صفا و مروه از شعائر الهی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هاجر که در گرفتاری غرق شده بود، خدا را صدا زد، وقتی به دنبال خدا رفت، شاهد جاری شدن آب از زیر پاشنه پای فرزندش بود که این چشمه بیش از ۴ هزار سال بدون کم و کاستی می‌جوشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هاجر کار بزرگی انجام داد، لذا باید مادران شهدا را که هاجرگونه عمل کردند تجلیل کرد چرا که آنها فرزندانی اسماعیل‌گونه در دامان خود پرو‌رش دادند و در راه خدا آنها را هدیه کردند.

پنجمین یادواره سرداران و 130شهید سرافراز شرکت معادن زغال سنگ کرمان

وی به داستان قربانی شدن اسماعیل (ع) به دست پدرش ابراهیم (ع) اشاره کرد و بیان داشت: چون این پیامبر بزرگ الهی به دستور خداوند عمل کرد، خلیل‌الله شد، اما باید قبول کرد که امام حسین (ع) در محرم سال ۶۱ صدها اسماعیل به همراه خود آورد و آنها را در راه خدا نثار کرد تا توحید ادامه پیدا کند.

صابری‌اراکی ابراز داشت: حضرت ابراهیم (ع) یک قربانی به درگاه خداوند آورد در حالی که زنده برگشت، اما امام حسین (ع) صدها قربانی را در راه احیا دین خدا انجام داد.

وی گفت: اگر در سرزمین مکه به واسطه اسماعیل چشمه آبی جاری شد، اما به برکت قیام امام حسین (ع) و عاشورای سال ۶۱ هزاران چشمه زمزم در برابر دیدگان عالم سرور و سالار شهیدان جهان پدید آمد که هرجا نامش به میان آورده می‌شود ناخودآگاه اشک‌ها جاری می‌شوند‌.

این خطیب عنوان کرد: اگر فاصله بین صفا و مروه را هاجر هفت مرتبه دوید، امام حسین (ع) فاصله بین‌الحرمین را در روز عاشورا بارها دوید و خود را به بالین شهدای کربلا رساند.

وی اظهار کرد: عناصر کربلا یکی از دلائل ماندگاری کربلاست چرا که کنار امام حسین (ع)  ابوالفضل‌العباس (ع) قمر بنی‌هاشم می‌شود و دیگر شهدای دشت کربلا ستارگان این صحرا می‌شوند‌.

صابری‌اراکی اذعان داشت: مکتب کربلا و عاشورا دانشجویانی وفادار و ولایی تربیت کرد که فرزندان شما دانش‌آموزان این مکتب شدند و در نهایت به خدا رسیدند و آسمانی شدند، پس یادواره شهدا باید در مسیر تجدید عهد برای بیعت مجدد با شهدا باشد تا فاصله‌ای بین ما و شهدا نباشد.

وی تصریح کرد: تمام مجالس امام حسین (‌ع‌) با سوز و گداز برگزار می‌شود و خون را در رگ‌های آزاد مردان جهان‌ جاری می‌سازد، این جاست که دشمنان کینه به دل می‌گیرند تا حرم مطهر و بارگاه منورش را منفجر کنند و یا با بغض تمام درصدد منفجر کردن حرم حضرت زینب (س) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سعی کنیم در برنامه‌های تحویل سال و به جای ساختن برنامه‌های بی‌ارزش به خانواده شهدا اهمیت بدهیم و از وجود آنها بیشتر استفاده کنیم و برنامه‌های مستند به یاد شهدا بیشتر بسازیم.

صابری‌اراکی تـأکید کرد: شهدا هیچ چیز از ما نمی‌خواهند فقط می‌خواهند با خون آنها بازی نکنیم،‌ حامی ولایت و رهبری باشیم تا شرف، عزت و آبرویی که آنها خلق کردند، ماندگار شود و شعار هیهات من‌الذله که شعار اصلی کربلاست، محفوظ بماند.

انتهای پیام/