زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است، گفت: استان کرمان هم بهشت صنعت، معدن و گردشگری و هم بهشت سرمایه گذاری برای کسانی است که می خواهند پول خود را در در تولید و اقصاد مقاومتی سرمایه گذاری کنند.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است، گفت: استان کرمان هم بهشت صنعت، معدن و گردشگری و هم بهشت سرمایه گذاری برای کسانی است که می خواهند پول خود را در در تولید و اقصاد مقاومتی سرمایه گذاری کنند.

 

دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس

 

 به گزارش صـدای زرنـد، دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در برج میلاد با تبریک روز خبرنگار و تشکر از دست اندرکاران جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان که توانمندی‌های استان را به نشان می‌گذارند، اظهار کرد: کار خبرنگاری مسوولیت سنگین و کار استرس زایی است ضمن آنکه معتقدیم خبرنگاری کریدور اطلاع رسانی و شفاف سازی است.

 
وی با اشاره به هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان افزود: ابتکار عملی که در برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران به خرج داده شده تا توانمندی‌های استان را که در آستانه ورود به فضای جدیدی بعد از توافق وین به وجود می آید، کار بسیار بزرگی است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 
امیری با بیان اینکه استان کرمان در صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارای رتبه‌های برتری در کشور است اما مظلومانه ناشناخته مانده است تصریح کرد: استانی که مشهور به استان کویری است اما یک چهارم باغات کشور را در خود جا داده و اولین تولیدکننده خرما، پسته، گردو و محصولات متعدد است.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا هم برای استفاده بهینه از آب، به سمت کشت جایگزین و تغییر الگوی کشت رفته ایم که از این جمله می توان با کشت زیتون در استان اشاره کرد ضمن آنکه در برخی شهرستان‌ها به ویژه در زرند و کوهبنان تولید زغفران خوبی داریم که درآمد بیشتری دارد و آب کمتری نیز مصرف می کند.

 
وی با بیان اینکه استان کرمان به بهشت معادن کشور معروف است افزود: استان کرمان در تولید مس، زغالسنگ و سنگ آهن رتبه های اول و دوم کشور را دارد و مدتی است که در استان تصمیمی مبنی بر جلوگیری از خام فروشی گرفته شود و در این راستا کارخانه های زیرمجموعه سنگ آهن، کنسانتره و گندله در زرند و سیرجان فعال شده اند.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه زغال نیز دو کارخانه ککسازی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت کار می کنند ولی متاسفانه در جایی که معادن زغالسنگ را داریم، هنوز ظرفیت ککسازی های ما را تامین نمی کند.

 
امیری تصریح کرد: چرخه فولاد در زرند و استان کرمان در حال شکل گرفتن است و در زرند معادن سنگ آهن برداشت می شود که تبدیل به کنسانتره و گندله سنگ آهن شده و با کک داخل کارخانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی فولاد که سال آینده بهره برداری می شود، تبدیل به فولاد می شود.

 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سرمایه گذارانی که برای تولید نورد بعنوان حلقه نهایی زنجیره فولاد به این شهرستان بیایند، استقبال خواهیم و تا حد توان نیز امکانات در اختیارشان قرار خواهیم داد.

 
وی افزود: ظرفیت های باغداری خوبی در زرند وجود دارد ضمن آنکه سومین تولیدکننده پسته استان و در واقع دنیا هستیم و یکی از ظرفیت هایی که باید روی آن کار شود، بحث آبیاری نوین در استان و شهرستان زرند است تا مصرف آب مدیریت شود.

 
امیری با بیان اینکه به زودی کارخانه پالایش قطران را در مجموعه ککسازی زرند افتتاح خواهیم کرد تصریح کرد: کارخانه واگن سازی زرند، امروز پررونق ترین واگن سازی کشور می باشد اما متاسفانه ناشناخته مانده است.

 
وی تصریح کرد: تولید واگن‌های این کارخانه در متروی شیراز، اصفهان، تهران و قطار «کرمان – مشهد»، «کرمان – تهران» و … مورد استفاده قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم این روند را همچنان ادامه دهیم.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه شهرستان‌های مختلف استان کرمان درحال تبدیل به یک کارگاه و قطب صنعتی است، ضمن اینکه سعی می کنیم بخش کشاورزی را در جهتی هدفمند حفظ کنیم.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که هم زمینه کار و هم چالش است، بحث تامین آب است و شرکت هایی که در صنعت آب فعال هستند، می توانند در استان و شهرستان زرند فعالیت کنند ضمن آنکه مناقصه اجرای فاضلاب زرند نیز اخیرا برگزار شده و به دنبال آن هستیم که بتوانیم شبکه توزیع آب شرب زرند را از آب مصرفی جدا کنیم.

 
امیری بیان کرد: در نمایشگاه فرهنگی اقتصادی کرمان می بینیم که در همه بخش‌های صنعت، معدن، الکترونیک، پنل‌های خورشیدی و استفاده از انرژی های پاک استان کرمان فعال شده و کار می کند و در کشاورزی نیز علی رغم کویری بودن استان، در همه بخش ها فعال است و در فرآوری‌های مواد غذایی و کشاورزی کار می کند.

 
وی افزود: ظرفیت بالای دیگر استان کرمان حوزه گردشگری است که خوشبختانه از شمال تا جنوب ظرفیت های بالایی وجود دارد و استان را تبدیل به یک موزه بسیار بزرگ کرده است.

 
امیری تصریح کرد: استان کرمان در دفاع مقدس دین خود را به خوبی ادا کرده و ظرفیت های بزرگ انسانی داریم و می بینیم کل استان در واقع یک مجموعه از کار، تلاش، ایثار، فداکاری و جنب و جوش است.

 
وی بیان کرد: مردم استان کرمان مردمی هستند که قدر می دانند و از نعمت های خدادادی و میراث موجود استفاده می کنند و این ظرفیت های استان فرصت های بزرگ سرمایه گذاری است و می طلبد از سراسر کشور سرمایه گذاران بیایند.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است، گفت: استان کرمان هم بهشت صنعت، معدن و گردشگری و هم بهشت سرمایه گذاری برای کسانی است که می خواهند پول خود را در در تولید و اقصاد مقاومتی سرمایه گذاری کنند.

 
وی در ادامه درباره آخرین وضعیت دکل نفتی گمشده، اظهار کرد: ماده ۲۳۶ قانون می گوید اگر دولت و رییس جمهور خلاف قانون عمل کنند، مجلس می تواند ورود کند و اما در این زمینه این ماده قابل طرح نبود و پیشنهاد تحقیق و تفحص داده شد که از شرکتی که با ایران قرارداد داشته، تحقیق و تفحص شود، اما رای نیاورد.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: صحن علنی باید تصمیم بگیرد که تحقیق و تفحص عملی شود یا نه؟ و پرونده به قوه قضائیه ارسال شده و در بازرسی کل کشور است و معلوم است که دکل خریداری و پول ارسال شده اما دکل وارد ایران نشده است.

 
امیری خاطرنشان کرد: صحبت‌های مبنی بر خرید دکل های دیگر هست که یا وارد نشده و یا وارد شده و اسقاطی بوده است.

 

انتهای پیام/