بخشودگی خدمت سربازی برای ارائه‌دهندگان پایان‌نامه‌های دانشجویی

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: کسر خدمت وظیفه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که طرح‌های پژوهشی ارائه می‌دهند، اعمال می‌شود. به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، کوروش احمد‌یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پیشینه نظم و امنیت به قدمت انسان بر می‌گردد‌ […]

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: کسر خدمت وظیفه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که طرح‌های پژوهشی ارائه می‌دهند، اعمال می‌شود.

بخشودگی خدمت سربازی برای ارائه‌دهندگان پایان‌نامه‌های دانشجویی

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، کوروش احمد‌یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پیشینه نظم و امنیت به قدمت انسان بر می‌گردد‌ از روزی که حضرت آدم پای خود را روی زمین گذاشت، بحث نظم و امنیت به نوعی با وی به وجود آمد.

وی افزود: در مورد اهمیت نظم و امنیت پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «دو نعمت مجهولند، یکی نعمت سلامتی و دیگری نعمت امنیت»، یعنی آدم تا زمانی دچار بیماری نشود، نمی‌فهمد سلامتی چه خوب است و تا زمانی که دچار حادثه‌ای مانند ترس و وحشت و ناامنی خاصی نشود به اهمیت امنیت پی نمی‌برد.

احمدیوسفی بیان داشت: امنیت هم پیشینه بالایی دارد و هم مورد تاکید دین و مورد نیاز و از جمله ضروریات هر فرد جامعه محسوب می‌شود‌ در هر مقطعی از تاریخ نگاه کنیم، گروه‌هایی با عنوان حافظان نظم و امنیت تعیین شدند.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۷۲ نیروی انتظامی از ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه گستره نظم و امنیت بسیار وسیع است، نیاز و رویکرد علمی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین بحث‌های است که باید لحاظ شود.

احمدیوسفی ابراز داشت: دفتر تحقیقات کاربردی چهار سال  است که همزمان در کشور و استان کرمان تاسیس شده است و رویکرد پلیس دانش‌بنیان را پیش‌ رو دارد و در دو حوزه ملی و حوزه جغرافیایی استانی فعالیت انجام می دهد.

وی تصریح کرد: ناجا علاوه بر پلیس‌های تخصصی در یک نقشه علمی ۶۰ حوزه مطالعات ملی را تعریف کرده است و حوزه مطالعات ملی کرمان در سه سال نخست فعالیت در زمینه عبور و مرور و امنیت را به اتمام رسانده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: حدود دو ماه است که یک عنوان جدید به ما با عنوان حوادث غیر مترقبه و نظم و امنیت ابلاغ شده است که در حوزه ملی استان کرمان جای دارد و ما باید تمام نیازهای پژوهشی کشور را در حوزه نظم و امنیت پاسخگو باشیم.

احمدیوسفی بیان داشت: هدف اصلی که ما در حوزه استان کرمان آن را دنبال می‌کنیم، بحث بررسی علمی مولفه‌های مختلف تاثیرگذار و تاثیرپذیر امنیت و نظم در محیط داخلی استان کرمان است و این مولفه‌ها می‌توانند سیاسی، اجتماعی، جغرافیای و عنوان‌های مختلفی که بر نظم و امنیت اثر گذارند را در بر بگیرد.

وی گفت: فعالیت‌هایی که چه در حوزه ملی و چه در حوزه جغرافیایی استان کرمان انجام می‌دهیم در دو سطح کلان تعریف شدند، یکی در سطح تحقیقات صنعتی که در واقع نیازمندی‌ها، ابزار و امکاناتی است که در تامین امنیت در دستور کار ما است و سطح کلان دیگری، تحقیقات غیر صنعتی است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: امروزه در سطح پلیس استان کرمان هیچ ماموریتی بدون پشتیبانی اتاق فکر برگزار نمی‌شود.

احمدیوسفی عنوان کرد: اتاق فکر به معنی اینکه مجموعه‌ای از صاحب‌نظران و افراد با تجربه گرد هم می‌نشینند، برای دستور کاری که تعریف شده است و نحوه اجرایی صحیح ماموریت را برآورد می‌کنند و بر اساس آن دستور صادر می‌کنند که بتوانند ماموریت تاثیر گذار و مطلوبی داشته باشند.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های دیگر دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزاری میزگرد، تحقیق و پژوهش از بحث امکان‌سنجی گرفته تا خود پژوهش است.

احمد یوسفی گفت: مسائلی که در حوزه پلیس تخصصی، فرماندهی انتظامی  هستند در جغرافیایی فعالیت خودشان استعلام می‌کنیم و مسائل آنها را در اتاق فکرهای که تشکیل می‌دهیم، مطرح می‌کنیم و در نهایت در شورای پژوهش تصویب می‌شوند و به عنوان یک پژوهش کیفی، کاربردی در دستور کار پژوهشی ما قرار می‌گیرند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: پژوهش‌هایی که انجام می‌شود به نوعی یافت‌های این پژوهش‌ها باید در محیط جغرافیای استان کرمان اجرایی شود.

وی بیان داشت: ما حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی خانم‌ها را در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دو صورت انجام می‌دهیم، یکی به صورت مالی و دیگری دیتاها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

احمدیوسفی افزود: حمایت ما در زمینه پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی ویژه آقایان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به سه روش صورت می‌گیرد، یکی حمایت مالی، دیگری در اختیار قرار دادن دیتاها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق و دیگری کسر خدمت وظیفه از سه ماه تا بخشودگی تمام مدت خدمت سربازی آنها بر اساس میزان ظرفیت کار پژوهشی است و این برای دانشجویان نخبه دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکترا هم اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: تولید نظم امنیت محصول بین بخشی سازمان‌ها، نهادها و افراد و خانواده‌ها است و نیروی انتظامی در بحث تولید و حفظ امنیت نقش دارد و اگر سازمان آموزش و پرورش بحث‌های آموزشی خود را هدفمند دنبال کند و یا صداو سیما، نشریات، دانشگاه‌ها، سازمان‌های اقتصادی‌، سازمان‌های اجرایی و … نقش خود را صحیح و هدفمند انجام دهند، منجر به تولید و حفظ امنیت می‌شویم و نیاز به حضور پلیس نیست و پلیس حلقه آخر است.

انتهای پیام/