حجت‌الاسلام حسنی: آیت الله مفتح جرعه های اندیشه حوزه را به دانشگاه سرازیر کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در سالروز شهادت آیت الله مفتح،این عالم ربانی را مهم ترین شخصی دانست که جرعه های اندیشه حوزه را به دانشگاه سرازیر کرد. به گزارش صدای زرند،حجت‌الاسلام مهدی حسنی بیان داشت:شهید آیه الله دکتر مفتح در زمره عالمانی است که عمر شریف خویش را در راه احیای معارف اسلامی و […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در سالروز شهادت آیت الله مفتح،این عالم ربانی را مهم ترین شخصی دانست که جرعه های اندیشه حوزه را به دانشگاه سرازیر کرد.

حجت‌الاسلام حسنی: آیت الله مفتح جرعه های اندیشه حوزه را به دانشگاه سرازیر کرد

به گزارش صدای زرند،حجت‌الاسلام مهدی حسنی بیان داشت:شهید آیه الله دکتر مفتح در زمره عالمانی است که عمر شریف خویش را در راه احیای معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل بیت به کار گرفت و در سنگرهای گوناگون به ستیز با جهل و تباهی و ستم پرداخت.


حجت‌الاسلام مهدی حسنی افزود:آن اسوه فضیلت برای آنکه دانشگاه را از تهاجم فرهنگی استعمار و علفهای هرز طاغوتی نجات دهد چشمه هایی از ارزشهای والای دینی را در این کانون اندیشه، جاری ساخت و در عصری که نغمه جدایی دین از دانش ‍ سازگردیده بود و شب پرستان کوردل با تبلیغات نفاق افکنانه خویش بذر تنافر و ضدیت بین حوزه و دانشگاه می پاشیدند،مفتح این دو کانون را به هم پیوند داد و فرهنگ حاکم بر دانشگاه را که ارمغان غرب بود متحول ساخت و باورهای دینی را بر فضای آن حاکم نمود و به مصداق “زکاه العلم نشره” جرعه هایی از اندیشه هایی را که در حوزه آموخته بود به کام دانشجویان شیفته ی فضیلت سرازیر کرد.

حجت‌الاسلام حسنی اظهارداشت:شهید مفتح علاوه بر آنکه اندیشه های علمی خود را در محضر مبارک حضرت امام خمینی (قدس سره) صفا داد.در پرتو افکار تابناک امام راحل، ستیز با ستم و نفی هر گونه سلطه را از مهم ترین برنامه های خود قرار داد و سخنرانی ها، مقاله ها و در جلسات درسی افراد را نسبت به فجایع جهان اسلام که ارمغان استعمار است آگاه، و فساد تباهی استبداد را افشاء می کرد.از این جهت وی را از سخنرانی کردن و هر گونه تبلیغ مذهبی منع کردند.

حسنی در پایان گفت:گروهک منحرف فرقان بزرگ مردی را ترور کردند که اسلحه ای جز قلم و سخن نداشت. و کسی را به شهادت رساندند که کشتنش جز موج خشم آگین و نفرت و انزجار امت مسلمان نتیجه ای نداشت و اگر بدن پاکش در خاک و خون طپید، فکرش بیشتر تجلی یافت.و از برکت خونش تحرکی تازه در اندیشه و باورهای امت اسلام به وجود آمد.

انتهای پیام/