امیدوارم من و شورا برای حل مشکلات بشویم ۹+۱ / داستان شهرداری زرند داستان «مسجد مهمان کش» است

مهندس محمدی، شهردار جدید زرند، با ابراز امیدواری در حل مشکلات زیاد موجود در شهرداری گفت: امیدوارم من و شورا به گونه باشیم که بشویم “۹+۱” و این “۹+۱” با حمایت دیگر مسئولین شامل فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان و دیگر زرندی ها بتواند در مقابل همه مشکلات و همه مسائل و نابسامانی هایی که وجود دارد ایستادگی کند.

مراسم تودیع و معارفه شهردار زرند صبح دیروز یکشنبه اولین روز شهریورماه ۱۳۹۴ و با حضور مهندس ابوالقاسم سیف‌الهی معاون فنی و عمرانی استانداری کرمان، حجت الاسلام عباس اسلامی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند، حبیب الله خنجری فرماندار زرند و بسیاری دیگر از مسئولین شهرستان زرند و توابع در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار شد که طی آن از زحمات مهندس عرب نژاد شهردار سابق و رضا یزدان پناه سرپرست شهرداری زرند تقدیر شد و مهندس احمد محمدی به عنوان شهردار جدید زرند معرفی شد.

          

A.Mohammadi_szdf60003201به گزارش صدای زرند مهندس احمد محمدی شهردار جدید زرند، در جلسه تودیع و معارفه شهردار زرند اظهار داشت: امیدواریم که ما بتوانیم با خدماتی که به این شهر ارائه خواهیم داد از شما برای حضور پرشور در این جلسه تشکر کنیم.

          

مهندس محمدی ضمن تشکر از مهندس سیف الهی، معاون فنی و عمرانی استانداری کرمان، ایشان را معمار تحول، ابتکار و خلاقیت در بحث شهردارسازی و شهرداری های استان کرمان دانست و افزود: من جمله صعصعه بن صوحان از یاران امام علی (ع) که به نوعی در مورد خلافت حضرت علی (ع) فرمود: «واللّهِ یا امیرالمؤمنینَ، لَقَد زَیَّنْتَ الخِلافَهَ و ما زانَتْکَ، و رَفَعْتها و ما رَفَعَتْک و لَهِیَ إلیکَ احوج منکَ الیها»، “به خدا قسم، ای امیرمؤمنان، تو خلافت را زینت بخشیدی نه خلافت تو را، و تو باعث سربلندی خلافت شدی نه خلافت باعث سربلندی تو، همانا خلافت به تو نیازمندتر است تا تو به خلافت”؛ به ایشان نسبت می دهم و در حقیقت مهندس سیف الهی هم به شهرداری ها اعتبار بخشید و شهرداری ها را زینت بخشیده بود و بسیار خوشحال هستیم که با تدبیر استاندار بزرگوار جناب آقای رزم حسینی، که وقتی دیدند مهندس سیف الهی شهر کرمان را متحول کردند احساس کردند که این تحول باید در همه ۷۰ شهر استان به وجود آید و ایشان را آوردند در سطح معاونت فنی و عمرانی استانداری تا همین طور که کشتی به گل نشسته شهرداری کرمان در حال حاضر خوب حرکت می کند انشاالله تمامی کشتی های به گل نشسته دیگر شهرداری ها از جمله شهرداری های شهرستان زرند هم با تدبیر و حمایت ایشان به حرکت درآیند.

          

وی گفت: برای اینکه ما زرندی ها زرند را بهتر بشناسیم اگر چند صفحه تاریخ را به عقب ورق بزنیم ابوعبدالله ‘یاقوت حموی’ در کتاب «معجم‌البلدان» در قرن پنجم و ششم هجری درباره زَرَند می گوید “زرند از شهرهای سرآمد و باستانی استان کرمان است”. یعنی زرند در قرن پنجم و ششم هم جزء شهرهای باستانی بوده است و این مایع افتخار ما زرندی ها است.

          

محمدی همچنین گفت: جملاتی که ‘مِیجُور پرسای’ (Major Percy Sykes) نویسنده معروف انگلیسی در کتاب معروف خود تحت عنوان “ده هزار مایل در ایران، یا هشت سال در ایران” درباره زرند نوشته است “زرند به واسطه اینکه در محل تقاطع جاده های مهم ایران است از شهرهای آباد ایران می باشد”. یعنی همین کریدور شمال به جنوب که ما امروزه می بینیم و ماشین هایی زیادی در آن در رفت و آمد هستند و در برخی موارد هم مزاحمت هایی برای شهروندان به همراه دارد؛ اما این موضوع نشان دهنده اهمیت زرند است که محل تقاطع کریدور شمال و جنوب کشور است.

          

وی گفت: همچنین در کتاب ‘مجمع التواریخ’ تالیف ‘میرزا محمد خلیل مرعشى صفوی’ آورده شده است که جمعیت زرند بین پنجاه تا دویست هزار نفر بوده است. پس ما با این چنین پیشینه ی تاریخی و با چنین سوابقی باید به خود ببالیم و باید به وضعیت موجود راضی نباشیم و باید با برنامه ریزی برای حرکت به جلو اقدام کنیم.

          

شهردار زرند اظهار داشت: امروز هم به همت مردان بزرگی که در زرند تا به امروز تلاش کرده اند، زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی استان کرمان است و سرمایه گذاری حدود ده هزار میلیارد تومان در این شهرستان که به همت بزرگمرد پرتلاش و بی ادعایی چون جناب آقای دکتر امیری که واقعاً جای ایشان امروز در این جلسه است، کار کوچکی نیست.

          

وی با ابراز امیدواری در حل مشکلات زیاد موجود در شهرداری گفت: امیدوارم من و شورا به گونه باشیم که بشویم “۹+۱” و این “۹+۱” با حمایت دیگر مسئولین شامل فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان و دیگر زرندی ها بتواند در مقابل همه مشکلات و همه مسائل و نابسامانی هایی که وجود دارد ایستادگی کند.

          

محمدی با بیان اینکه من حمایت همه جانبه از تمامی افراد با نفوذ زرندی که در دیگر شهرستان های ایران در حال خدمت می باشند را با تماس تلفی دریافت کرده ام، اظهار داشت: من دست تعامل و همکاری و همفکری را به سمت تمامی افراد صاحب فکر و ایده دراز می کنیم و بی شک شهرداری محل جنجالی ها و تنش های سیاسی و برخوردهای جناحی و حذبی نیست و از امروز من خودم تمامی این موارد را کنار خواهم گذاشت و از همه همکارانی که در شهرداری افتخار همکاری با آن ها را خواهم داشت استفاده خواهم کرد و بنده افتخار می کنم که از امروز این توفیق نصیب من شده که در خدمت یک مجموعه پرتوان و پرتلاش که همه برای شهر دلسوزانه در حال خدمت هستند، باشم.

          

مهندس محمدی با بیان اینکه افراد زیادی از سختی کار در شهرداری به من گفته اند، اظهار داشت: من فکر می کنم که داستان شهرداری زرند داستان همان “مسجد مهمان کش” در مثنوی باشد که ما را به این موضوع سوق می دهد که از مشکلات و از سر و صداها نباید ترسید و در احادیث هم داریم که پیامبر (ص) می فرماید: «أفضل الأعمال أحمزها» و برترین کارها را دشوارترین آنان می دانند.

          

وی گفت: من می خواهم به مجموعه شهرداری و به شهروندان عزیز عرض کنم که «انّ الله لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم (سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱)». پس ما باید به خودمان برگردیم و به خودمان یک تلنگر بزنیم. اگر ما منفی فکر کردیم منفی می شویم و اگر ناامیدانه فکر کردیم ناامید خواهیم شد ولی اگر مثبت فکر کنیم مثبتگرا خواهیم شد و همه چیز برای ما فتح الباب و فتح الفتوح خواهد شد.

          

مهندس محمدی همچنین اظهار داشت: ما زرندی هستیم و باید به این موضوع افتخار کنیم و باید بدانیم که زرند هم اکنون هم افتخارات بزرگی در ایران دارد. من از شهرداران خوش فکر قدیمی مانند جناب حاج آقا شفیعی و رشیدی هم دعوت کرده ام در این جلسه حضور داشته باشند تا بتوانیم با همراهی و همکاری یک اتاق فکری که باید از نخبگان و همه آنانی که دارای فکر، اندیشه و نوآوری هستند تشکیل دهیم و من همین جا از تمامی این افراد و از اصحاب رسانه و مطبوعات و تمامی کسانی که دست به قلم دارند و پیام دارند و جناب آقا علویان که استاد هستند در این زمینه خواهش می کنم که هدایت کنند شهر و افکار عمومی را به سمت اعتماد و بدانیم که سرمایه اصلی مسئولین به ویژه شهرداری اعتماد مردم است و اگر این اعتماد خدشه دار شود سرمایه ها از زرند بیرون خواهد رفت و اگر مردم به ما اعتماد نکند سرمایه خود را در شهری دیگر سرمایه گذاری خواهد کرد.

          

وی ادامه داد: قطعاً خودِ من مشکلات و ایراداتی فراوانی دارم و مجموعه شهرداری و مجموعه اداری خالی از اشکال و ایراد نیست اما اگر همه دوستان با قلم فرسایی برای ایجاد روحیه اعتماد، امید و نشاط که نگاه به آینده داشته باشد ما را در این راه کمک و یاری رسانند بسیار برای شهرداری مفید خواهد بود.

          

شهردار زرند گفت: من نگاهم به آینده است و در این زمینه امیدوارم. بی شک این اعتمادی که امروز در شهر وجود دارد و این سرمایه اجتماعی که در این جلسه متبلور است که از تمامی جناح ها در آن حضور دارند اعتمادی است که به من، شورای شهر و کارمندان شهرداری اهدا شده است و امیدوارم بتوانیم این سرمایه ارزشمند را پاس بداریم.

          

وی ضمن تشکر از مهندس دوست محمدی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمان برای تایید درخواست ایشان جهت حضور در سمت شهرداری زرند اظهار داشت: شاید بتوان با ثبات ترین مدیریت اداره مخابرات در استان کرمان را مدیریت اداره مخابرات زرند دانست که طی ۱۵ الی ۱۶ سالی که مدیرعاملان مختلف حضور داشتند به بنده اعتماد داشتند و امروز افتخار می کنم که مخابرات شهرستان زرند در همه شاخص ها در استان در رتبه های اول تا سوم است و این موضوع به دست نمی آمد مگر با تلاش و همراهی و همدلی مجموعه مدیریت مخابرات شهرستان که از هر جناح و حذبی که بودند در کنار هم برای این موضوع تلاش کردند و ما اکنون به این موضوع افتخار می کنیم که در حال حاضر از جنوبی ترین بخش زرند تا شمالی ترین بخش آن تحت پوشش انواع خدمات مخابراتی قرار دارند.

          

شهردار زرند اظهار داشت: پیشینه و موفقیت هایی که با همکاری دوستان خود در مجموعه مدیریتی مخابرات شهرستان زرند داشته ام باعث شده است که من بسیار به آینده ی شهرداری زرند هم امیدوار باشم و انشاالله با همکاری، همدلی و همراهی که وجود خواهد داشت این نهاد رو به پیشرفت خواهد رفت.

          

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) امسال را بسیار زیبا نامگذاری کردند و فرمودند: “همدلی و همزبانی دولت و ملت”، امیدوارم ما نیز در مجموعه شهرداری بتوانیم همدلی و همزبانی را به وجود بیاوریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

          

شهردار زرند در بخش پایانی سخنان خود گفت: رویکرد من در شهرداری یک رویکرد توسعه مدارانه است و معتقدم که توجه یک بعدی به مسائل، جامعه را کاریکاتوری خواهد کرد و کارها را مشکل خواهد کرد و انشاالله توسعه همه جانبه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مد نظر ما در شهرداری قرار خواهد گرفت.

          

وی ادامه داد: اولین بخشی که یک مدیر باید به آن توجه کند این است که باید برنامه خود را مشخص کند و در برنامه ریزی اولین موضوع توجه به برنامه ریزی استراتژیک و بلندمدت است که در واقع برنامه ریزی استراتژیک بیان کننده مقصد و هدف یک سازمان است و ما نیز در اداره شهرداری یک برنامه ریزی استراتژیک خواهیم داشت که مقصد و جهت گیری سازمان را برای ما مشخص می کند و این امکان را به ما می دهد که بتوانیم در هر لحظه مشخص کنیم که در چه سطحی هستیم که انشاالله من این برنامه ریزی استراتژیک را به زودی به شورای اسلامی شهر زرند تقدیم خواهم کرد.

          

مهندس محمدی در این باره ادامه داد: با در نظر گرفتن برنامه استراتژیک برای ایجاد برنامه های کوتاه مدت و میان مدت اقدام خواهیم کرد و با ارائه این برنامه ها به سمت حل مشکلات موجود خواهیم رفت.

               
وی سخنان خود را با ارائه ابیاتی از شعر زیر سروده مرحوم ‘منوچهر پژند’ به پایان رساند.

              
زرنــد ای شـهـر پـــر آوازه ی مـــن                       زرند ای عشـق بی انـدازه ی من

زرنــد ای سـرزمیـن عشـق وایمـان                          زرند ای مظهری از ملک ایران

زرنــد ای شعله شعله عشـق وآتـش                          زرند ای شعله های عشق سرکش

زرنــد ای هــای هــای دشـــت آواز                      زرنــد ای آسـمــانـهـا بـال پــرواز

زرنــد ای پـســته خنــدان ایـــــران                        زرند ای شهری از استان کــرمان

زرنــد ای کــوه ایـمـــان و نجـابـت                       زرند ای مـوج دریـای شــرافـــت

زرنــد ای آنکه گـفـتـنـد ت زراونـد                       ولی او از میان رفت از پسی چند

اگـــرچـــه مـعـــدن کــل ذغــالـی                       اگـرچه هـسـت نـامـت شـهر قـالی

ولـی با ایــن مـثـلهــا بــی مـثـالــی                         چـرا که مـرکز حســن و جمـالـی

کشاورزی وصنعت دست دردست                            بـرای رونـقـت گـشـتـنـد پـیـوسـت

تمـامت گـوشه گـوشـه بـاغ پـسـتـه                         زهـرمـحـصـول دـیگر دسته دسته

اگـر هـر چـنـد درقـلـب کــویــری                         اگـر هــر چـنـد در شـنهـا اسـیـری

ولـی بـا ایـن هـمه پاک و قـشـنگی                          زگـلهـا داری ازهـررنگ، رنگـی

خـیابــان در خـیابـان پـر درخـتـی                            تمـام کـوچـه، کـوچـۀ سـبز بخـتـی

نـوایـت درنـیی با هـفـت بـنـد است                         زرسـتانی از آن نـامت زرند اسـت

تـو ثـابــت کـرده ای معـنای ایـثـار                          عـزیـزان داده ای در روز پـیـکـار

بـراه دیـن و میـهـن جـان نـهـادنــد                          که جـان را بـر سـر ایـمان نـهادنـد

کنون خاکت تمامش لاله زار است                          شقـایـقهای سرخت بـر مـزاراسـت

چو داری مردمی خون گرم وخوشدل                      نبـاشـد بـهـتر از ایـن هیـچ حاصل

سـعادت بـر مـنـوچهر پـژنـد اسـت                           که اهـل شـهـر زیـبای زرنـد است

پس ای شـهـر من ای زیـبای زیـبا                             زرنــد ای بـهـتـریــن خـاک دنـیــا

بخـاک پـاک تـو تـا زنــده هـسـتـم                        تــمــام خـاک پـاکـت مـی پـرسـتـم