چندین طرح عمرانی و بهداشتی در شهرستان کوهبنان کلنگ زنی و افتتاح گردید

همزمان با هفته ی دولت با حضور فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان چندین طرح عمرانی و بهداشتی در کوهبنان کلنگ زنی و افتتاح گردید و در پایان حاضرین با حضور در جمع خانواده های عشایر ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود قول مساعد در راستای رفع برخی مشکلات دادند.

Eftetahهمزمان با هفته ی دولت با حضور فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان چندین طرح عمرانی و بهداشتی در کوهبنان کلنگ زنی و افتتاح گردید و در پایان حاضرین با حضور در جمع خانواده های عشایر ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود قول مساعد در راستای رفع برخی مشکلات دادند.

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در حاشیه ی این بازدید محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان یاد آور شد: یکی از خدمات ارزنده ی دولت شهید رجایی توجه به مناطق روستایی و روستانشینان بود به گونه ای که هنوز هم در بسیاری از مناطق روستایی مردم از این طرح ها برخوردارند و به نیکی از شهدای دولت یاد می کنند.

 

وی ابراز داشت: در گذشته ی نه چندان دور بسیاری از روستاها در اقتصاد کشور و منطقه نقش اساسی ایفا می کردند که علاوه بر تولید مایحتاج خود اضافه ی محصولات تولیدی خود را به سوی شهر ها می فرستادند.

 

فرماندار کوهبنان تصریح نمود: متأسفانه طی سالیان گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی بسیاری از چشمه های آب روان و قنوات کم آب و در بعضی موارد به طور کلی خشکیده شدند که این امر باعث کاهش درآمد روستائیان و در نتیجه مهاجرت آنان به سمت شهرها شد.

 

وی یادآور شد: کوهبنان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص با توجه به فعالیت معادن و درآمد بالا بسیاری از کشاورزان و دامداران جهت گذران زندگی و درآمد بیشتر به سمت معادن حرکت و این خود عاملی جهت کاهش محصولات کشاورزی و دامداری گردید.

 

مهدلو در ادامه گفت: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری زمینه برای بهسازی و آبادانی روستاها فراهم گردید لذا با توجه به شرایط سخت زندگی در شهرها که با آلایندگی و آلودگی هوا همراه است بسیاری از مردم مهاجرت معکوس به سمت روستاها را آغاز نموده اند و برای آسایش و رفاه بیشتر به سمت مناطق روستایی برگشتند.

 

وی تأکید نمود: بسیاری از مناطق روستایی ما دارای آثار باستانی و گردشگری است از طرفی طبیعت بکر و زیبا باعث شده که زمینه برای حضور گردشگران در این مناطق فراهم گردد لذا بهسازی و زیبا سازی روستاها می تواند عامل مهمی در جهت جذب بیشتر گردشگران باشد.

 

فرماندار کوهبنان در پایان ابراز داشت: در دولت تدبیر و امید نیز خدمات ارزنده و گسترده ای در روستاها انجام شده که بهسازی معابر همراه با جدول گذاری و آسفالت معابر، ساخت پارک کودک و بوستان ها، پیاده رو سازی، درختکاری و… از جمله کارهاست.

 

در ادامه حسین جعفری مسئول بنیاد مسکن کوهبنان گفت: طرح هادی تاکنون در ۱۲ روستای شهرستان که جمعیت خانوار آنان بالای ۲۰ خانوار بوده آغاز گردیده و در برخی از روستاها کار ادامه دارد که با تزریق اعتبارات لازم این امور به سرانجام خواهد رسید که امیدواریم در آینده شاهد بهسازی و اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باشیم.

 

وی یاد آور شد: پروژه سامان دهی اطراف قنات و پارک روستای سبتک با اعتباری معادل هفتصد میلیون ریال انجام شده که بیست میلیون تومان آن در سال ۹۲ از محل اعتبارات استانی و حدود پنجاه میلیون تومان آن از محل اعتبارات ملی در سال ۹۳ تخصیص داده شده است.

 

رییس بنیاد مسکن کوهبنان تصریح نمود: این پروژه شامل ۳۰۰ متر سنگ فرش همچنین ۱۶۰ متر نمای سنگ و ۱۴۰ متر دیوار چینی همراه با نصب وسایل بازی و روشنایی و ۸۰ متر مربع نرده کشی می باشد که با توجه به قرار گرفتن این طرح در مسیر روستایی کوهبنان به زرند مسافران و گردشگران می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

 

وی تصریح نمود: همچنین بهسازی معابر اصلی روستای رشک سفلی شامل ۱۳۰۰متر زیرسازی و بیش از ۱۲۰۰متر آسفالت، ۶۰۰ متر جدول گذاری همچنین ۴۰۰ متر پیاده رو سازی و بازگشایی مسیر و دیوار چینی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیون تومان انجام شده است.

 

جعفری در پایان ابراز داشت: طرح بهسازی و زیباسازی دهستان جور، دهستان خرمدشت، روستاهای فید کوئیه، ده خواجه، درگزک، خانمکان و… نیز انجام شده است که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولین استان و شهرستان درآینده شاهد بهسازی و زیباسازی تمام مناطق روستایی در کشور باشیم که این خود می تواند عاملی در جهت مهاجرت معکوس همچنین جذب گردشگر و سرمایه گذار باشد.

 

در حاشیه بازدید فرماندار و همراهان از عشایر شهرستان علی میرزایی نماینده اداره عشایری شهرستان گفت: امور عشایری کوهبنان در سال ۹۲ راه اندازی شده اما در حال حاضر فاقد امکانات و نیروی انسانی است که این امر باعث روند کند کمک رسانی به این قشرشده است.

 

وی ابراز داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر شناسایی عشایر به همراه مناطق ییلاقی و قشلاقی شهرستان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بیش از هفتاد خانوار عشایر ساکن و غیر ساکن با جمعیتی بالغ بر دویست نفر در مناطق مختلف شهرستان شناسایی شده اند که اکثر آنها در راستای پرورش دام سبک مشغول به فعالیت هستند.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکیدن بسیاری از چشمه های آب بسیاری از عشایر با مشکل آب آشامیدنی و آب برای دام ها  مواجه هستند که در این راستا تاکنون ۱۲۰ تانکر آب ۱۳۰۰۰ لیتری در قالب بودجه سالیانه به عشایر شهرستان اختصاص داده شده است.

 

وی تاکید نمود: توزیع سه تن آرد در بین عشایر از جمله کارهایی است که انجام شده و ضمن هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان ضمن بازدید از مناطق عشایری به منظور جلوگیری از بیماری های احتمالی نسبت به واکسیناسیون دام های عشایری اقدام شده است.

 

نماینده اداره امور عشایری کوهبنان تصریح نمود: ضمن هماهنگی با مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای رفع مشکلاتی حوزه بهداشت و سلامت عشایر اقدامات خوبی صورت گرفته که تخصیص اعتبار ویژه جهت ساخت سرویس های بهداشتی از جمله این کارهاست.

 

وی یادآور شد: ضمن رایزنی با معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری مقرر گردید به منظور رفع مشکلات مربوط به حوزه های آبرسانی و تامین برق عشایر بوجه ای تخصیص داده شود این در حالی است که این قشر زحمتکش بیش از ۳۰ درصد از مواد پروتیینی شهرستان را تامین می کنند.

 

در ادامه دکتر محمد فصیحی هرندی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حاشیه کلنگ زنی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی بخش طغرالجرد گفت: یکی از اقدامات موثری که در راستای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان موثر است و زمینه را برای کاهش هزینه ها و وقت مردم شهرستان فراهم خواهد نمود احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی  کوهبنان است که انشا الله به محض اصلاح زایشگاه ساختمان آن تحویل دانشگاه علوم پزشکی می شود.

 

وی یادآور شد: با پیگیری های مستمر مسئولین شهرستان و استان همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امکانات و تجهیزات عمده این بیمارستات توسط وزارت خانه و وسایل جزئی توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال خریداری است.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان یادآور شد: نیروهای فنی و کادر پزشکی بیمارستان در حال استخدام می باشند ولی نیروهای متخصص داخلی، اطفال، زنان باید بصورت ضریب توسط دانشگاه علوم پزشکی تأمین شود که در حال حاضر تاکنون ۴۶ نفر از نیروهای بیمارستان کوهبنان در مرحله استخدام قرار دارند.

 

وی تصریح نمود: به منظور فراهم کردن امکانات جهت اسکان پزشکان یک باب منزل مسکونی احداث گردیده و دو باب دیگر منازل مسکونی در چند روز آینده عملیات اجرایی آنان آغاز خواهد شد اما در مجموع نیاز به ۵ باب خانه مسکونی جهت استقرار پزشکان داریم.

 

دکتر فصیحی هرندی ادامه داد: عملیات احداث ساختمان مرکز بهداشتی درمانی کوهبنان با زیر بنای ۵۰۰ متر و با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان از دهه فجر سال گذشته آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می کنند همچنین مرکز اورژانس ۱۱۵ کیانشهر با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع در حال انجام است.

 

وی به باز سازی خانه های بهداشت رشک سفلی و رتک اشاره کرد و افزود: به منظور رفع مشکلات نیروی خانه های بهداشت دهستان های سلمانشهر و جور دو نفر بهورز جذب شده اند و محوطه سازی خانه های بهداشت رشک سفلی، جور و افزاد در دستور کار قرار دارد.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان از ساخت پارکینگ موتوری ستاد مرکز بهداشت و درمان و اورژانس خبر داد و افزود: زیرسازی و آسفالت محوطه ستاد و اورژآنس شبانه روزی در حال انجام و این در حالی است که کلیه  مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت به سیستم شبکه رایانه متصل شده اند.

 

وی همچنین از ساخت سرویس های بهداشتی جهت عشایر واقشار آسیب پذیر مناطق روستایی و توزیع سبد کالا هر دو ماه یکبار جهت تقویت جسمانی زنان باردار در مناطق روستایی و کمتر توسعه اشاره نمود و افزود: هر هفته پزشکان سیار جهت ویزیت و درمان بیماران در روستاهای جور و افزاد، رشک سفلی، شعبجره، محمد آباد شعبجره، منطقه پشتکوئیه، دهستان خرمدشت و روستاهای اطراف حاضر می شوند.

 

دکترفصیحی هرندی تأکید کرد: به منظور آگاهی دادن به جمعیت تحت پوشش در زمینه های بهداشت محیط، فرزند پروری، حمایت از سالمندان، چگونگی تغذیه، بهداشت روان، بیماری های واگیر و غیر واگیر و… ضمن تعامل با دستگاه های فرهنگی و آموزشی شهرستان جلساتی برای والدین، دانش آموزان و سایر اقشار جامعه برگزار می گردد.

 

وی در پایان ابراز داشت: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای انجام ورزش های فردی، برگزاری همایش های ورزشی از جمله پیاده روی، دو میدانی، طناب کشی و… ویژه اقشار مختلف خصوصاً کارمندان در مناسبت های مختلف برگزار می گردد که با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مواجه هستیم.

 

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی