راه‌اندازی نخستین منطقه ریلی کشور در زرند / جلوگیری از خام‌فروشی معادن زرند

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش و پیگیری استاندار کرمان تصمیم داریم، نخستین منطقه ریلی کشور را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش و پیگیری استاندار کرمان تصمیم داریم، نخستین منطقه ریلی کشور را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری شامگاه سه‌شنبه در آیین جشن بومی‌سازی قطعات معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های وابسته اظهار داشت: افرادی که دارای نگاه توسعه‌ای و تولیدی هستند، موجب توسعه، تغییر و تحول می‌شوند و رزم‌حسینی استاندار کرمان با این دیدگاه مثلث توسعه اقتصادی را ارائه داد.

 
وی بیان داشت: سال‌ها زغال‌سنگ‌های معادن شهرستان زرند را خام فروختند و کنسانتره آن نیز به اصفهان رفت و شاهد محرومیت و بیکاری مردم این مناطق هستیم و این در حالی‌ است که آب منطقه نیز رو به زوال است و کشاورزی دیگر جواب نمی‌دهد.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرخه فولاد را در شهرستان زرند راه‌اندازی کردیم و این امر بعد از اراده طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان شدت گرفته است.

 
امیری همچنین از مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان به عنوان یکی از امیدهای شهرستان زرند نام برد و ادامه داد: امیدواریم همه شهرستان‌ها پیشرفت کنند و راهی نداریم به غیر از اینکه از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 
وی ابراز داشت: باید تعادل برقرار باشد و توسعه همه‌جانبه در استان کرمان حاکم شود تا امنیت ایجاد شود.

 

 

امیری با اشاره به اینکه استاندار کرمان برای بحران آب نیز برنامه هایی دارد گفت: چالش آب نیز باید برطرف شود.

 
این نماینده مجلس تصریح کرد: ذکر و خیر استاندار کرمان در کشور، استان و مجلس شورای اسلامی هست و ایده مثلث توسعه اقتصادی رزم‌حسینی در حال ملی شدن است.

 
امیری یادآور شد: رزم‌حسینی استاندار کرمان دارای برنامه است تا مانعی برای توسعه استان کرمان وجود نداشته باشد.

 
وی ادامه داد: اشتغال استان کرمان را باید در صنایع جنبی دنبال کنیم و با توجه به وجود معادن در استان کرمان با راه‌اندازی کارخانجات صنایع مادر و بومی‌سازی قطعات مشکل بیکاری را رفع کرد.

 

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با این دیدگاه هایی که در استان است می توانیم آینده درخشانی داشته باشیم.

 
وی بیان کرد: اگر واحدهای تولیدی ما بویژه واحدهای مادر بتوانند واحد آموزشی را در خود داشته باشند حتما می توانیم نیروی بومی خوبی داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم.

 
امیری با تاکید بر اینکه راهکار ما این بود که اجازه ندهیم خام‌فروشی معادن زرند انجام شود از افتتاح دومین پالایشگاه قطران کشور در زرند و فعالیت نخستین کارخانه واگن‌سازی در شهرستان زرند خبر داد و اضافه کرد: این کارخانه در حال ساخت واگن برای متروی تهران و اصفهان و شرکت‌های ریلی است.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با تلاش و پیگیری استاندار کرمان تصمیم داریم، نخستین منطقه ریلی کشور را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

 

golgohar-Sirjan_01

golgohar-Sirjan_02

golgohar-Sirjan_03

golgohar-Sirjan_04

golgohar-Sirjan_05

  golgohar-Sirjan_07

 

 
انتهای پیام/