خط لوله صلح باید اجرا شود / هند چاره ای جز مشارکت درساخت ندارد

دکتر امیری با تاکید بر اینکه خط لوله صلح باید اجرا شود، گفت: هند برای ساخت خط لوله صلح تحت فشار سیاسی آمریکا و غرب قراردارد و موقتا اقدامی نمی کند اما با توجه به اینکه هند به گاز ایران نیاز دارد در نهایت برای ساخت بخشی از آن مشارکت خواهد کرد. به گزارش “صدای […]

صدای زرنددکتر امیری با تاکید بر اینکه خط لوله صلح باید اجرا شود، گفت: هند برای ساخت خط لوله صلح تحت فشار سیاسی آمریکا و غرب قراردارد و موقتا اقدامی نمی کند اما با توجه به اینکه هند به گاز ایران نیاز دارد در نهایت برای ساخت بخشی از آن مشارکت خواهد کرد.

به گزارش “صدای زرند“، حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هنوز گزارش رسمی از ابطال مصوبه دولت دهم مبنی بر پرداخت ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار منابع مالی به پاکستان برای ساخت خط لوله انتقال گاز در خاک این کشور توسط وزیر نفت ارایه نشده است، گفت: خط لوله صلح با توجه به اینکه صادرات گاز را تسهیل می کند باید اجرا شود.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی افزود: زمزمه احداث شبکه انتقال گاز بین دو گروه تولید کننده و مصرف کننده در آسیا وجود دارد که من به نظر می رسد خط لوله صلح می تواند به عنوان بخشی از آن شبکه در آسیا مطرح باشد.

وی در ادامه درباره موضع وزیر نفت مبنی بر اینکه اجرای خط لوله صلح بدون کشورهایی همچون چین و هند توجیه اقتصادی ندارد، گفت: هند تحت فشار سیاسی آمریکا و غرب است و موقتا اقدامی نمی کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: همه می دانیم که هند به گاز ایران نیاز دارد و در نهایت برای ساخت بخشی از آن مشارکت خواهد کرد.

امیری خامکانی در ادامه درباره درخواست وزارت نیرو برای خرید ۷۰۰ میلیارد تومان آب از طریق بخش خصوصی در سال ۹۳، با اشاره به اینکه این سیاست چند سالی است که اعمال می شود به مزایای آن اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین آب آشامیدنی وجود دارد بهتر است که وزارت نیرو سیاست خرید آب از بخش خصوصی را اجرا کند.

نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه خرید آب از بخش خصوصی می تواند این بخش را در مهار آب شیرین و یا انتقال آب فعال می کند، افزود: طبیعی است که اگر دولت برگشت سرمایه بخش خصوصی را تضمین کند بخش خصوصی فعال تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/