راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی راور / پذیرش دانشجو از بهمن ماه

شریفی، فرماندار راور گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده دانشگاه علمی کاربردی راور راه‌اندازی و ثبت‌نام خود را آغاز کرده و تا سوم دی‌ ماه ادامه دارد. صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی عصر دیروز در جمع مردم راور اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی راور به عنوان یکی از بهترین […]

SedayeZarand.IRشریفی، فرماندار راور گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده دانشگاه علمی کاربردی راور راه‌اندازی و ثبت‌نام خود را آغاز کرده و تا سوم دی‌ ماه ادامه دارد.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی عصر دیروز در جمع مردم راور اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی راور به عنوان یکی از بهترین نهادهای آموزش عالی مهارتی کشور می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فناوری‌ها و ایجاد اشتغال دانش‌بنیان برای جمع زیادی از مردم قهرمان و سرافراز شهرستان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در راور افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده دانشگاه علمی کاربردی راور راه‌اندازی و ثبت‌نام خود را آغاز کرده و تا سوم دی‌ ماه ادامه دارد و از بهمن ماه سال جاری در سه رشته کاردانی مکانیک خودرو، کاردانی برق صنعتی و کاردانی کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد.

فرماندار راور خاطر نشان کرد: فراگیری مهارت‌ها و صدور گواهی‌نامه‌های تخصصی برای کسانی که جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که دانشگاه علمی کاربردی آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه مراکز علمی و دانشگاهی و نقش این مراکز در رشد و توسعه شهرستان تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و دانشکده فرش با تعداد هشت دانشجو در مقطع کاردانی کار خود را از سال گذشته در شهرستان راور آغاز کرد و در تکمیل ظرفیت سال جاری، این تعداد به ۳۸ دانشجو در مقطع کارشناسی افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت مجتمع بین‌راهی در مسیر زائران حرم امام رضا (ع) که از جنوب شرق کشور به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند، اشاره کرد و افزود: این مجتمع خدماتی رفاهی در دو راهی ریحان و در محور ارتباطی کرمان به راور و به منظور خدمت‌رسانی به مسافران و زائران حرم رضوی (ع) در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و با زیربنای ۹ هزار متر مربع و ۵ هزار متر مربع فضای سبز با سرمایه‌گذاری تقریبی ۳۰ میلیارد ریال توسط آستان قدس رضوی ساخته می‌شود.

فرماندار راور بیان داشت: عملیات زیرسازی این مجتمع به پایان رسیده و پس از انجام مناقصه پیمانکار آن نیز مشخص شده است و در حال حاضر نیاز به ۶ هزار کامیون شن داریم که از همه کامیون‌داران دعوت می‌کنیم در این امر خیر سهیم شوند، زیرا سربلندی و برکت‌های ایران به دلیل برکت امام رضا (ع) است.

شریفی افزود: پروژه بهسازی محور ورودی شهر راور به طول شش کیلومتر به صورت دوبانده شامل زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، تامین روشنایی، ایمن‌سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

شریفی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در زمینه زیباسازی و پیشرفت شهرستان تلاش می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با افتتاح ورودی شهر راور زمینه برنامه‌ریزی و توسعه شهری مناسب فراهم شود.

وی تصریح کرد: طرح سد ثامن که یکی دیگر از طرح‌های مهر ماندگار استان است در فاصله حدود ۱۳۵ کیلومتری شمال کرمان و در دو کیلومتری شرق روستای قطروئیه بر روی رودخانه حتکن و در ابتدای تنگه قدرون واقع شده است و از نوع بتنی غلطکی است.

فرماندار راور از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه سد ثامن خبر داد و افزود: این سد در حال حاضر آماده آب‌گیری است و در یک ماه آینده آبگیری می‌شود.

شریفی همچنین از جانمایی و تسطیح محدوده روستا به منظور استقرار اهالی در موقعیت جدید روستای قطروئیه خبر داد.

انتهای پیام/