۹۰ درصد این ازدواج ها به طلاق منجر می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از رشد ۱۹ درصدی مطالبه نفقه در کرمان خبر داد. صدای زرند: به گزارش خبرنگار مهر، حمید خالقی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ناآگاهی و عدم شناخت کافی افراد از راه و رسم زندگی مشترک باعث بروز پدیده […]

SedayeZarand.IRمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از رشد ۱۹ درصدی مطالبه نفقه در کرمان خبر داد.

صدای زرند: به گزارش خبرنگار مهر، حمید خالقی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ناآگاهی و عدم شناخت کافی افراد از راه و رسم زندگی مشترک باعث بروز پدیده طلاق در جامعه شده است.

وی با اشاره به سیر صعودی طلاق گفت: باید ریشه‌های رشد آن بررسی و برای جلوگیری از این روند اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول قضایی مسائل اقتصادی، ازدواج های تحمیلی، خیانت، سوء رفتار زوج ها و مداخلات را از دلایل عمده طلاق در کشور دانست و تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل نداشتن آگاهی زوج‌ها از مسایل زناشویی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمار طلاق در شهرستان های تابعه کرمان ۸۵ درصد رشد یافته است، افزود: تنها در شهرستان زرند ۳۳ درصد کاهش طلاق توافقی داشته ایم.

وی گفت: متاسفانه ازدواج های دانشجویی نیز چندان موفق نیستند و زندگی آنها نیز دوام چندانی ندارد.

خالقی همچنین در خصوص ازدواج های اینترنتی و یا از طریق دوستی های خیابانی اذعان داشت: ۹۰ درصد این ازدواج ها به طلاق منجر می شود.

این مسئول قضایی از رشد ۱۹ درصدی مطالبه نفقه در استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: آمار طلاق در نیمه دوم سال جاری در استان نگران کننده است.

وی تصریح کرد: درخواست طلاق ها در استان ۳۳ درصد از سوی زوج و ۳۰ درصد از سوی زوجه صورت می گیرد.

۱۳ درصد ازدواج های در کرمان منجر به طلاق شد

خالقی گفت: متاسفانه شاهد بروز پدیده طلاق در ۱۳ درصد از ازدواج های صورت گرفته در استان کرمان هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان طلاق را یکی از چالش‌های مهم جامعه دانست و تصریح کرد: انجام تحقیق نادرست یکی از دلایل بروز طلاق و عدم سازگاری زوجین است بنابراین خانواده‌ها باید در مورد ازدواج فرززندانشان تحقیق جامعی به عمل آورند.

انتهای پیام/