غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعیان است/ اطعام ۵ هزار نفر در عید غدیر در زرند

امام جمعه شهرستان زرند با بیان این که دشمنان در طول تاریخ به مسأله غدیر حساس بوده‌اند و قصد دارند غدیر را کمرنگ جلوه دهند، گفت: ما باید به عنوان برزگترین و اصلی‌ترین وظیفه در زندگی به مسأله غدیر و اهمیت آن در بین جوانان بپردازیم.

 امام جمعه زرند با بیان این که دشمنان در طول تاریخ به مسأله غدیر حساس بوده‌اند و قصد دارند غدیر را کمرنگ جلوه دهند، گفت: ما باید به عنوان برزگترین و اصلی‌ترین وظیفه در زندگی به مسأله غدیر و اهمیت آن در بین جوانان بپردازیم.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند با اشاره به فرمایش پیامبر خدا(ص)که فرمودند افضل اعیاد امت من عید غدیر خم است، افزود: عید غدیر روزی است که رسول خدا از طرف خداوند تبارک و تعالی حضرت علی(ع) را منسوب به ولایت و امامت و جانشینی بعد از خود کرد.

 

وی با بیان اینکه روز عید غدیرخم سابقه تاریخی دارد، تصریح کرد: این روز از بزرگترین اعیاد اسلامی به شمار می رود واز زمانی که این جهان بنا شد این روز از اهمیت خاصی برخوردا است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در روز عید غدیر ۱۸ ذیحجه توبه حضرت آدم قبول شد،روزی که حضرت ابراهیم خلیل الله از آتش نجات پیدا کرد وروزی که حضرت موسی (ع) مسیر خود را دراین روز انتخاب کرد.

 

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: عید غدیر یکی از اصلی ترین اصول تاریخی وپایه گذاری نهاد ولایت ورهبری در جامعه است وسند معتبر شیعیان و مسلمانان همین خطبه عید غدیر و روزغدیر می باشد.

 

وی بابیان اینکه در این روز همه مومنان باید شاد باشند وشادی خودرا نیز به دیگران انتقال دهند، بیان کرد: رسول خدا در سه روز ۱۹،۱۸ وبیستم ذیحجه درصحرای غدیر ماندند وبرای همیشه این روز را عید اعلام کردند واز ۱۲۰ هزار نفر از مردم پیمان گرفتند که امامت وولایت حضرت علی (ع) و۱۱تن از فرزندانش را قبول کنند وآن حضرت هم پذیرفت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: سیاست دشمنان غدیر این بود در وهله اول اعلام کنند که چنین رویدادی اتفاق نیفتاده وبعد از آن هم فراموش شود این روز عظیم ویا محتوی غدیررا تغییر دهند واین روز از اصل خود خارج شود ودر این راستا باید این روز را گرامی داشت.

 

امام جمعه زرند با بیان اینکه باید تمام هدف خود را برای شناساندن بیشترغدیر واهمیت آن به کار ببریم ،اظهار کرد: خدای تبارک وتعالی در روز عید غدیر فرمودند تمام حاضران وغائبان،پدران وفرزندان تا روز قیامت مسئله اهمیت غدیر وانتخاب امیر المومنین واولادشان راتبلیغ کنند.

 

وی افزود : جشن عید غدیر باید به نحوی اجرا شود که بعنوان سند جشن های مذهبی در ذهن جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان باقی بماند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه به مهم ترین برنامه های روز عید غدیر در شهرستان زرند اشاره کرد و یادآور شد: تکریم سادات ،شعر خوانی شاعرین شهرستان زرند،ارائه مقالات مذهبی، ورزش باستانی و مولودی خوانی و سرود و پذیرائی نهار بیش از ۵۰۰۰نفر از شهروندان در روز عید غدیر ازبرنامه های ستاد غدیر این شهرستان به شمار می رود.

 

امام جمعه زرند هدف از برگزاری این برنامه ها را معرفی جایگاه ولایت به خصوص به نسل جوان عنوان وبیان کرد: اهمیت غدیر را باید در زندگی هایمان احساس کنیم .

 

انتهای پیام/