اعتراض مردم زرند به تخریب بوستان امام علی (ع)

صبح دوشنبه تعدادی از مردم زرند برای بیان اعتراض خود نسبت به از بین بردن بوستان امام علی (ع) واقع در خیابان مصلای زرند، مقابل استانداری ایستاده بودند.

اعتراض مردم زرند به تخریب بوستان امام علی (ع)

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، صبح دوشنبه تعدادی از مردم زرند برای بیان اعتراض خود نسبت به از بین بردن بوستان امام علی (ع) واقع در خیابان مصلای زرند، مقابل استانداری ایستاده بودند.

 

برای اطلاع از جزئیات بیش تر به همراه دو تن از نمایندگان مردم معترض، نزد حجت الاسلام و المسلمین عباس اسلامی، مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری کرمان رفتم.

 

 

طبق اظهارات نماینده ی معترضین جریان چنین است: قبل از سال ۱۳۹۱ خیابانی در زرند به موازات خیابان مصلی که یکی از خیابان های اصلی شهرستان زرند می باشد، احداث کردند که گویا پس از شروع پروژه به بن بست خوردند. زیرا این احداث خلاف اصول و مقررات شهرسازی بوده است.

 

 

در طی اجرای پروژه ی احداث خیابان مذکور، مغازه های ی چند تن از کسبه ی آن محل تخریب و متحمل خساراتی شدند. حال طبق تصمیم شهرداری بنا شد که برای جبران خسارت یکی از این کسبه، بوستان امام علی را به وی بدهند.

 

 

بوستانی که مکانی عمومی است و مردم زرند تعلق خاطر نسبت به آن دارند و شنیده شده است این فرد مجوز ساخت و ساز بر روی زمین آن گرفته است و ساکنین در آن منطقه از ساخته شدن ساختمان مطبق در برابر خانه هایشان ناراضی هستند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی پس از شنیدن اظهارات نماینده پس از تماس های تلفنی با مسئولین شهرستان زرند اظهار داشت: افرادی که مغازه هایشان تخریب شد خسارت بسیار دیدند و مطالبه ی جبران خسارت حق آن ها می باشد. بوستان امام علی نیز متعلق به شهرداری است و در ملکیت آن. درنتیجه شهرداری می تواند آن را به هر که بخواهد منتقل کند و این امر قانونی می باشد.

 

 

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری کرمان افزود: همه ی ما ترجیح می دهیم فضای مقابل خانه هایمان باز باشد و ساختمان ها چند طبقه مقابل منازلمان نباشد. ولی چنان چه فرد مذکور به احداث ساختمان بپردازد غیرقانونی نمی باشد.

 

 

وی در پایان متذکر شد: چنان چه شکایتی در این باره دارید باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.

 

 

انتهای پیام/