قیام عاشورا، یک حادثه ماندگار در تاریخ اسلام است

امام جمعه زرند با اشاره به مستمر بودن جریان عاشورا گفت: حادثه عاشورا یک حادثه مقطعی، زمانی و مکانی نیست، بلکه برای همیشه تاریخ ماندگار است و شرکت در مراسم های عزاداری روح انسان را پالایش می کند.

امام جمعه زرند با اشاره به مستمر بودن جریان عاشورا گفت: حادثه عاشورا یک حادثه مقطعی، زمانی و مکانی نیست، بلکه برای همیشه تاریخ ماندگار است و شرکت در مراسم های عزاداری روح انسان را پالایش می کند.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

 

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه شهرستان زرند در گفت وگو با خبرنگار صدای زرند، افزود: ماه محرم آمیخته شده به نام و یاد حضرت اباعبدالله(ع) وماه محرم، ایام دلدادگی وعشق و اظهار محبت به اهل بیت(ع) به خصوص سالارشهیدان واصحاب و یاران با وفای آن حضرت است.

 

وی به روایتی از رسول خدا اشاره و بیان کرد: آن حضرت می فرمایند«درشهادت امام حسین(ع) خداوند تبارک وتعالی یک حرارت وعشق در قلوب مومنان ایجاد کرده وهیچ وقت سرد نمی شود».

 

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان این که تماشا کردن فیلم های سینمایی وخواندن داستان باسه مرتبه دیدن وخواندن تکراری می شود، بیان کرد: مصیبت و عزاداری امام حسین(ع) تکراری نیست و همیشه نام آن حضرت دلرباست و چه نوع اعجازی در نام امام حسین (ع) است که مردم را به خود جلب می کند.

 

امام جمعه زرند ادامه داد: وجود مقدس امام حسین(ع) همچون یک مغناطیسی است که دل‌های مشتاق را جذب می کند و هر ساله ماه محرم، ماه عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زرند ۱۱۶ روحانی به تبلیغ دین و محرم می پردازند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۵ نفر روحانی مقیم و ۴۰ نفرروحانی اعزامی هستند که در ماه محرم در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی با هدف تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان حضور می یابند.

 

وی همچنین یادآور شد: ۱۵۵ هیات مذهبی ویژه آقایان در زرند فعالیت دارند و همچنین ۶۲ هیات مذهبی مختص بانوان در این شهرستان است.

 

امام جمعه زرند تصریح کرد: برنامه های ماه محرم درمساجد، تکایا، منازل و هیات های مذهبی زرند در حال برگزاری است و حضور مردم متدین و مومن در این مراسمات چشمگیر است.

 

وی امام حسین را معلم ارزشها خواند و گفت: هرچه امروز اسلام دارد از برکت خون امام حسین است، درس ازادی، شرافت، مردانگی، عزت، مبارزه با ظلم و ستم، زیر بار ذلت نرفتن درس های بزرگی است که از سید و سالار شهیدان آموختیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: امام بزرگوار و شهدا نیز به آن حضرت اقتدا کردند و انقلاب اسلامی هر آن چه را دارد از برکت خون امام حسین (ع) است، و بنا به گفته علمای فلسطینی، حتی مردم فلسطین نیز به امام حسین(ع) اقتدا می کنند و زیر بار ظلم وستم نمی روند.

 

امام جمعه زرند با بیان این که پرچم امام حسین راه حقیقت و انسانیت را نشان می دهد، اظهار کرد: راه امام حسین (ع) همیشه راه حق و باطل را از هم جدا می کند و عاشق امام حسین باید یزیدیان زمان خود را بشناسد و با تمام توانش با آنان مبارزه کند.

 

وی یادآور شد: نمی شود کسی که سینه و اشک می ریزد برای امام حسین (ع) پرچم حق خود را نشناسد و باید پرچمدار باطل زمان خود راشناسایی کند و امروز پرچم حق پرچم حسینی است و در ایران اسلامی این پرچم بردوش مقام معظم رهبری است و پرچم باطل امروز دنیا نیز به دست استکبار جهانی و رهبری آمریکا و صهیونیست ها است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به وظیفه یک عزادار واقعی پرداخت و افزود: عزادار امام حسین (ع) باید دشمنان را بشناسد و با تمام توان خود با او مقابله کند و راه سیدالشهدا همیشه روشن و پر رهرو باشد.

 

امام جمعه زرند بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم به برکت قیام و خون امام حسین (ع) به ثمر رسید و تداوم انقلاب اسلامی هم به پیروی از نهضت عاشورا است‌.

 

انتهای پیام/