احداث جاده کوهبنان جزو طرح‌های اولویت‌دار قرار گیرد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث جاده کوهبنان به مرکز استان کرمان باید جزو طرح‌های ضروری و اولویت‌دار قرار گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث جاده کوهبنان به مرکز استان کرمان باید جزو طرح‌های ضروری و اولویت‌دار قرار گیرد.

دکتر امیری: احداث جاده کوهبنان جزو طرح‌های اولویت‌دار قرار گیرد

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس،حسین امیری امروز در گفت‌وگو اظهار کرد: مسیر ارتباطی شهرستان زرند به شهرستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های راور و کوهبنان یکی از مسیر‌های پرتردد‌، غیراستاندارد، کوهستانی و حادثه‌خیز استان کرمان بوده که طی سال‌های گذشته تصادفات جانی و جرحی فراوانی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: به منظور رفع بعضی از نقاط حادثه‌خیز در این مسیر با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغی حدود ۴ میلیارد ریال تخصیص یافته و عملیات اجرایی این مسیر در حال اجراست.

امیری افزود: طبق طرح و قول اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان قرار بود که این مسیر تا قبل از  آغاز فصل زمستان سال جاری به بهره‌برداری برسد‌.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسیر محل تردد کامیون‌های ترانزیتی به مشهد‌ و حمل زغال‌سنگ معادن است، اما به دلیل فراوانی برش کوه‌، کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه این مسیر هنوز آماده بهره‌برداری نشده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش مستمر پیمانکاران و پیگیری اداره‌کل راه و شهرسازی در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مسیر باشیم‌.

امیری تصریح کرد: مسیر زرند به شهرستان‌های کوهبنان و راور به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد و هم‌مرز بودن کوهبنان با استان یزد در اکثر اوقات سال پرتردد است.

وی گفت: حضور مستمر پلیس و استقرار پایگاه پلیس در مسجد ابوالفضل (ع) زمینه را برای کاهش تصادفات فراهم کرده است، اما رانندگانی که قصد سفر از این مسیر را دارند باید با احتیاط کامل رانندگی کنند.

نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جاده فعلی ‌کوهبنان به مرکز استان کرمان متعلق به شرکت زغال‌سنگ است که حدود ۴۰ سال قبل برای حمل زغال‌سنگ معادن و کارگران شاغل در مناطق کارگری احداث شده است‌.

امیری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده پس از ۳۰ سال انتظار در سال ۸۶ پروژه احداث جاده کوهبنان به زرند و مرکز استان کرمان جزو مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور وقت قرار گرفت و در زمان استاندار وقت رئوفی‌نژاد کلنگ‌زنی شد که از آن سال فقط در حد کلنگ‌زنی ‌باقی مانده است‌.

امیری ادامه داد: با پیگیری‌های کتبی و شفاهی در سال ۹۱ موفق به اخذ ماده ۲۱۵ این جاده شدیم، اما با دستور رئیس جمهور‌ وقت هیچ پروژه جدیدی در بودجه سال ۹۲ در نظر گرفته نشده است تا اینکه در سال جدید با هماهنگی‌ فرماندار کوهبنان و پیگیری‌های مستمر این پروژه در لایحه دولت آمده، اما بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: این پروژه جزو ردیف‌های پایدار قرار گرفته است و امیدواریم در سال‌های آینده بودجه‌ لازم به این پروژه تخصیص داده شود.

امیری ادامه داد: بودجه سال ۹۳ انقباضی بسته شده و دولت منابع را به صورت واقعی مطرح کرده است در حالی که در سال‌های قبل بعضی از منابع مانند اوراق مشارکت و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی محقق نمی‌شد و این امر سبب می‌شد تخصیص جدیدی به پروژه‌ها داده نشود‌.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه ۹۳ در دولت به صورت واقعی ارائه شده است به همین دلیل اعداد کوچک شده، اما با همه این اوصاف امیدواریم احداث جاده کوهبنان که آرزوی چند‌ ساله مردم بام فرهنگی استان کرمان است به زودی محقق شود.

امیری گفت: وجود معادن غنی زغال‌سنگ و قرار گرفتن کوهبنان بر روی گسل و کمربند زلزله بیانگر این موضوع است که مسئولان استان کرمان باید احداث جاده کوهبنان به شهرستان زرند و مرکز استان را جزو طرح‌های ضروری و اولویت‌دار استان کرمان قرار دهند.

انتهای پیام/