ارسال لایحه ایجاد نخستین منطقه ویژه ریلی کشور در زرند به مجلس

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه نخستین منطقه ویژه ریلی کشور در شهرستان زرند از طرف دولت به مجلس ارسال شده و منتظریم تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه نخستین منطقه ویژه ریلی کشور در شهرستان زرند از طرف دولت به مجلس ارسال شده و منتظریم تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

Dr.Amiri_Mosahebe

به گزارش خبرنگار صدای زرند، حسین امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: مجلس نیز این لایحه را اگر در صحن علنی تصویب کند عملیات اجرایی این کار آغاز خواهد شد.


وی اظهار کرد: بعد از اینکه منطقه ویژه ریلی در شهرستان زرند مطرح شد نشستی را در دفتر استاندار برای رفع مشکل کارخانه واگن سازی و واحدهای ریلی برگزار کردیم که جرقه منطقه ویژه ریلی در شهرستان زرند زده شد.


امیری افزود: پس از برگزاری نشست های مختلف با مسوولان مناطق آزاد مقرر شد که اگر در بخش خصوصی سرمایه گذار پیدا شود ما نیز موافق هستیم و بعد از آن خوشبختانه سرمایه گذار پیدا شد و مطالعات نیز انجام شد.


وی بیان کرد: اولین ایستگاه راه آهن حنوب شرق در زرند احداث شده و کارگاه ها و تاسیسات ریلی نیز در این شهرستان بوده و همچنین اولین کارخانه واگن سازی بخش خصوصی کشور در زرند واقع شده است که تنهاترین کارخانه واگن سازی در جنوب شرق می باشد.


نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار نفر از مدیران و کارشناسان سازمان مناطق آزاد جهت بررسی احداث منطقه ویژه ریلی به شهرستان زرند سفر کردند که خوشبختانه با توجه زیر ساخت ها و امکانات این شهرستان ذهنیتی مثبت برای این کارشناسان ایجاد شد.


وی ادامه داد: ما اکنون در صنعت ریلی کشور بعضی از قطعات را باید وارد کنیم و هنوز بومی نشده است.


امیری تصریح کرد: این منطقه ویژه ریلی می تواند کمک کند تا شرکت های داخلی و خارجی از مزایای منطقه ویژه استفاده کنند و در صنایع مختلف فعال شوند که در واقع جرقه ای است که می تواند آینده خوبی برای صنعت ریلی کشور داشته باشد.


انتهای پیام/

خبرنگار: میلاد ایزدی