علت اصلی اکثر تخلفات و تجاوزات به اراضی ملی، عدم نظارت و اطلاع رسانی است

همایش حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همت امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند با حضور کارشناسان و مدیران امو اراضی استان و دهیاران، شوراهای اسلامی، نیروی انتظامی و جمع کثیری از کشاورزان در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند برگزار گردید.

قویدل دادستان زرند گفت: علت اصلی اکثر تخلفات و تجاوزات به اراضی ملی، عدم نظارت و اطلاع رسانی است.

 

Ghavidel-dadsetan

به گزارش صدای زرند، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در همایش حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی این شهرستان، اظهار داشت: اکثر تخلفات، تصرفات و تجاوزات به اراضی ملی بوجود می آید علت اصلی آن ناشی از عدم اطلاع رسانی و عدم نظارت است و در موضوع اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی و فرهنگ سازی حقیقتاً برنامه ریزی خوبی تاکنون نداشته ایم.

 

دادستان زرند تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث حفظ حقوق بیت المال در اکثر فرمایشاتشان تاکید بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم داشته اند و لذا در این خصوص مابایستی حداکثر توان خود را به منظور جلوگیری از تصرفات غیرمجاز به امور اراضی و باغی بکار بگیریم تا فرصت از افراد سود جو و متجاوزین به عرصه های زراعی و باغی گرفته شود.

 

وی افزود: ویلاسازی‌هایی که خارج از شهر صورت می‌گیرد به ویژه در مناطق ییلاقی وخوش آب و هوا ی روستایی موجب بروز برخی تصرفات و تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده است و دهیاران  به عنوان نمایندگان دولت و معتمدین محل با آگاهی کامل از قوانین وظیفه دارند از توسعه و گسترش این گونه کاربری ها جلوگیری کنند.

 

قویدل افزود: توسعه روستاها و توسعه گردشگری و جذب توریست و جلوگیری از مهاجرت ها ی بی رویه از روستا ها یک مقوله مهمی است که همه مسئولین باید این موضوع را مد نظر داشته باشند و برای آن چاره اندیشی کنند.

 

دادستان زرند در خاتمه خواستار تشکیل کارگروهی شد تا موارد و مشکلات مربوط به امور اراضی را به صورت تخصصی ساماندهی و مدیریت کند.

 

Zarei-Jahad-Keshavarzi

 

علی زارعی رئیس جهاد کشاورزی زرند در این همایش گفت: برای تولید شدن یک سانتیمتر خاک به طور متوسط ۷۰۰ سال نیاز است تا یک سانتی متر خاک تولید شود که زمان بسیار زیادی است که نشان از با ارزش بودن این ماده معدنی دارد چرا که کشاورزی ما، تولید ما، بستر کاشت و پرورش گیاهان بایستی روی همین خاک باشد لذا حفظ خاک خیلی مهم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی زرند افزود: طبق قانون، مسئولیت صیانت از اراضی زراعی و باغی واقع در خارج از محدوده شهرها بر عهده امور اراضی جهاد کشاورزی است و این امر مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه تمامی مسئولین و مردم در این مسئولیت خطیر با امور اراضی جهاد کشاورزی همکاری کنند.

 

به گزارش صدای زرند، همایش حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همت امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند با حضور کارشناسان و مدیران امو اراضی استان و دهیاران، شوراهای اسلامی، نیروی انتظامی و جمع کثیری از کشاورزان در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند برگزار گردید.

 

انتهای پیام/

خبرنگار : اکبر ابراهیمی