ضعف ایمان‌ جامعه به دلیل عدم اجرای امر به معروف است‌

مدیر‌کل ارشاد کرمان: ضعف ایمان‌ جامعه به دلیل عدم اجرای امر به معروف است‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: علت ضعف ایمان در جامعه در عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است‌. به گزارش “صدای زرند” به نقل از فارس، احمد سعیدی ‌پیش از ظهر امروز در همایش عاشورای […]

مدیر‌کل ارشاد کرمان:
ضعف ایمان‌ جامعه به دلیل عدم اجرای امر به معروف است‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: علت ضعف ایمان در جامعه در عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است‌.

ضعف ایمان‌ جامعه به دلیل عدم اجرای امر به معروف است‌

ضعف ایمان‌ جامعه به دلیل عدم اجرای امر به معروف است‌

به گزارش “صدای زرند” به نقل از فارس، احمد سعیدی ‌پیش از ظهر امروز در همایش عاشورای حسینی و ‌فرهنگ عمومی در شهرستان زرند، اظهار داشت: یکی از ضعف‌های ما در این حوزه آن است که امر به معروف و نهی از منکر را به چند ناهنجاری خاص اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: این فریضتین گستردگی به اندازه سطوح اجتماع و رفتارهای اجتماعی و فردی را شامل می‌شود و همه باید در این مسیر با هوشیاری گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: علت ضعف ایمان در جامعه در عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است‌، فریضه مهمی که دوام و تداوم و جاری شدن سایر فرایض به آن بستگی دارد.

سعیدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپا داشتن همه فرایض دینی و اسلامی است و چنان اهمیت دارد که امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) بود که در این راه به شهادت رسید‌.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر البته شرایطی دارد و از شرایط مهم آن شناخت معروف و منکر است، آمر‌ باید شناخت کافی داشته باشد و بر اساس آن شناخت و معرفت در جامعه به معروف و نهی از منکر اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آیات و روایاتی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: امام باقر (ع) می‌فرمایند‌ «امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا‌ء و روش صالحان و فریضه بزرگی است که دیگر فرایض به وسیله آن برپا می‌شود».

سعیدی بیان داشت: هیچ‌کس به اندازه پیامبر اکرم (ص) در راه امر به معروف و نهی از منکر مورد آزار و اذیت قرار نگرفت‌، انبیای الهی و اهل‌بیت پیامبر(ص) نیز مصادیق بارز ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند و در این راه سختی‌های زیادی را به جان خریده‌اند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان‌ با اشاره به واقعه عاشورا، اذعان داشت: باید فرهنگی که سید‌الشهدا (ع) و اهل‌ بیت (ع) به دنبال آن بودند را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تمام‌ برنامه‌های ضدفرهنگی و اعتقادی خود را بر روی جوانان متمرکز کرده‌اند، یادآور شد: ترویج فرهنگ عاشورایی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در میان جوانان یک ضرورت است که باید به آن پرداخت.

سعیدی در پایان عنوان داشت: ماه محرم فرصت مناسبی است که آنچه مد‌نظر اهل‌ بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) است را تبیین کرد‌.