گفتگوبا حاج محمد خیر خواه پیر غلام حسینی در شهرستان زرند

درخدمت یکی از مداحان و پیرغلامان حسینی شهرستان زرند آقای حاج محمدخیرخواه هستیم که سالهای طولانی است عمرخویش رادرمداحی اهل بیت پیامبر(ص)سپری نموده است.به مناسبت اربعین حسینی گفتگویی با وی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

به گزارش صدای زرند به نقل از صبح زرند، درخدمت یکی از مداحان و پیرغلامان حسینی شهرستان زرند آقای حاج محمدخیرخواه هستیم که سالهای طولانی است عمرخویش رادرمداحی اهل بیت پیامبر(ص)سپری نموده است.به مناسبت اربعین حسینی گفتگویی با وی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

گفتگوبا حاج محمد خیر خواه پیر غلام حسینی در شهرستان زرند

لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

 اینجانب محمد خیرخواه متولد ۱۳۳۱وافتخار دارم که سالها مداح و مرثیه خوان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در شهرستان زرند هستم.

آقای خیرخواه شما به عنوان یکی از مداحان اهل بیت (ع) شهرستان زرند بفرمائید چند سال است که در این کار معنوی فعالیت دارید؟

در رابطه با نوکری امام حسین (ع)از سن ۱۰سالگی به عضویت هیئت تکیه قدمگاه درآمدم و مداح این هیئت بودم وپس از مدتی با کمک دوستان،بنیانگذارهیئت تکیه ابوالفضل و هیئت امنا و مداح این هیئت نیزبودم و سپس در هیئت زنجیرزنان قمر بنی هاشم مسجد قائم به عنوان هیئت امنا و مسئول هیئت و مداح بودم.

میتوان گفت حدود ۵۰ سال است که هم عضو هیئت ها،هم  مداح اهل بیت و هم نوکر امام حسین (ع) هستم.

شما به عنوان مداح کاروانهای زیارتی فعالیتی داشته اید ؟

 بله در همین رابطه دو مرتبه سوریه ،دو مرتبه کربلا و دو مرتبه مکه به عنوان مداح و خدمتگذار زائران حضور داشته ام.

ازامام حسین چه می خواهید؟

از خداوند متعال و ارباب بی کفنم امام حسین(ع)می خواهم تا لحظه ی آخر عمر مرا از نوکری اخراج نکرده و افتخار نوکری را به اینجانب عنایت فرماید و اقرار مینمایم که هرچه دارم از همان سن کودکی تا کنون وحتی شفای بیماریم راازعنایت آقاامام حسین(ع) دارم.

گفتگوبا حاج محمد خیر خواه پیر غلام حسینی در شهرستان زرند

اشاره به بیماری کردید لطفاً بیشتر توضیح دهید ؟

در حال مصیبت خواندن درجمع هیئتیهای مسجد قائم بودم که ناگهان دچار سکته قلبی شدم و بر زمین افتادم وبلافاصله مرا به بیمارستان سینا انتقال دادند و به علت وخیم بودن حالم به بیمارستان کرمان انتقال یافتم و از آنجا به بیمارستان رضوی مشهد مقدس اعزام شدم که در نهایت در حالی که  پزشکان ازبهبودی من ناامیدشده بودند و امیدی به زنده ماندنم نداشتند،توسط دکتر رجائی در بیمارستان رضوی مشهد تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفتم و حدود ۱۵ روز در بیمارستان بستری بودم و درحالی که امیدی به بهبودمن نبود،شفای بیماریم را از آقا امام حسین (ع) و برادرش قمر بنی هاشم و دعای خیر مردم خصوصا هیئتیها گرفتم .

بفرمائید در حال حاضر مشکلی ندارید ؟

نه خدا را شکر می کنم که از این بیماری سخت نجات یافتم وحدود ۲ سال از زمان بیماری ام میگذرد و مشکل خاصی ندارم و امیدوارم خداوند توفیق  دهد که تا زنده هستم بتوانم به مداحی وفعالیت مذهبی خود ادامه دهم .

کسی هم مشوق شما بود و در این راه چه کسانی به شما کمک کردند؟

علاقه و پشتکار خودم و تشویقهای استاد فرزانه مرحوم سیداحمد جعفری و برادر بزرگوارم حاج اکبر مداحی بوده که با راهنمایی های خود من را در این مسیر همراهی کردند .

آیاهیچ یک ازفرزندان شمادراین زمینه فعالیتی دارند؟

بله خدا را شکر یکی از فرزندانم به نام مهدی در مسجد قائم افتخار نوکری امام زمان را داردوامیدوارم در آینده جایگزین اینجانب شود .

سخن پایانی ؟

 بدانید عزت دنیا و آخرت فقط دست خداست.

من از کودکی نوکرت بوده ام          قبولم نما گرچه آلوده ام

مبادا برانی مرا از درت                 به پهلوی بشکسته مادرت

باتشکراز اینکه وقتتان را در اختیار ماقراردادید

من هم از شما تشکر می کنم.