یادواره ۵۹ شهید خانوک و مراسم نمادین کاروان اسرای کربلا در‌ زرند برگزار شد

همزمان با اربعین حسینی یادواره ۵۹ شهید خانوک و مراسم نمادین کاروان اسرای کربلا در‌ زرند برگزار شد.

YadvarehShohadaبیست و هشتمین یادواره ۵۹ شهید سرافراز شهر خانوک شهرستان زرند برگزار شد.

صدای زرند: به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیست و هشتمین یادواره ۵۹ شهید سرافراز شهر خانوک شهرستان زرند در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) این منطقه و در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم زنده نگه‌ داشتن خاطره شهدا را به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری‌های آنان دانست و اظهار داشت: مردم ما وفاداری خود را در دوران دفاع مقدس در مقابل سیل عظیم دشمنان و پس از آن به اثبات رساندند.

وی با یادآوری واقعه عاشورا به ویژه سفر کاروان اسرا به شام و بیانات حضرت زینب (س) عنوان کرد: در این سفر حضرت زینب (س) به شامیان فرمودند که شما در جهل عربیت هستید و اکنون هم عرب‌های منطقه در جهل و نادانی هستند، زیرا صهیونیست را برتر می‌دانند.

ادیب‌یزدی بیان داشت: مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر خانوک به تبعیت و پیروی از رهبری خود به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و به سعادت شهادت رسیدند و اصل ولایت در جامعه اسلامی نهادینه شده و همه مردم همچون شهدا گرانقدر تابع ولایت و رهبری هستند.

وی با تکید بر الگوپذیری بانوان از حضرت زینب (س) تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در اسارت هم حفظ حجاب و عفاف می‌کند و کسانی که در خیمه امام حسین (ع) حضور می‌یابند باید با حضرت زینب (س) عهد ببندند و مردان هم به حضرت امام حسین (ع) اقتدا کنند.

این مبلغ دینی در مورد تأثیر حضور حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا اظهار داشت: در پهنای تاریخی بشر از ابتدای خلقت و تا انقضای آن، بانویی با‌عظمت و شکیبائی حضرت زینب‌ (س) نمی‌توان یافت.

وی حضرت زینب (س) را بانویی با شخصیت بی‌بدیل و بی‌مانند دانست و تصریح کرد: ایشان از قدرت بیان و ایجاد تحول در میان مردم برخوردار بوده است.

وی حضور حضرت زینب (س) در واقعه عظیم کربلا را از برجسته‌ترین تحولات زندگانی این شیر زن عاشورایی دانست و گفت: باید به این حقیقت اذعان داشت که انقلاب عاشورا از عظیم‌ترین انقلاب‌ها است.

ادیب‌یزدی ابراز داشت: میدان‌دار اربعین و عاشورا زینب ‌کبری (س) است، زیرا ایشان غمخوار و سنگ‌ صبور برادرشان در حماسه عاشورا بود.

وی گریه برای امام حسین (ع) را کلید ورود به زندگی اسلامی دانست و گفت: فضای مجالس شما باید کربلایی و رفتارها باید زینب‌گونه و امام حسینی باشد.

مراسم نمادین کاروان اسرای کربلا در‌ زرند برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی کاروان نمادین اسرای کربلا با هدف ابلاغ پیام عاشورایی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی به عزاداران حسینی شهرستان زرند اجرا شد.

این کاروان نمادین چند سال است، همایش عاشورایی را در سطح شهر از محل امامزاده حمزه زرندوئیه تا روستای نعیم‌آباد برگزار می‌کند که با اجرای این مراسم این منطقه حال و هوای خاصی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/