بازدید از مراکز نگهداری کودکان بدون مجوز اداره بهزیستی خلاف قوانین است

در پی درج خبر در یکی از وب سایتهای شهرستان زرند مبنی بر وضعیت و شرایط بد نگهداری کودکان معلول ذهنی و دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص خرید دارو و مسائل مربوط به آن و همچنین بازدید بدون کسب مجوز از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و تهیه فیلم عکس ، وحید طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند ضمن غیر قانونی خواندن این عمل آن را مغایر با قوانین های سازمان بهزیستی کشور دانست.

وحید طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند، در پی درج خبر در یکی از وب سایت های شهرستان زرند گفت: بازدید از مراکز نگهداری کودکان بدون مجوز اداره بهزیستی خلاف قوانین است.

 

طهماسبی-رئیس-بهزیستی-زرند

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی بهزیستی زرند، در پی درج خبر در یکی از وب سایتهای شهرستان زرند مبنی بر وضعیت و شرایط بد نگهداری کودکان معلول ذهنی و دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص خرید دارو و مسائل مربوط به آن و همچنین بازدید بدون کسب مجوز از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و تهیه فیلم عکس ، وحید طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند ضمن غیر قانونی خواندن این عمل آن را مغایر با قوانین های سازمان بهزیستی کشور دانست.

 

وحید طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند در این خصوص گفت: در دین مبین اسلام همواره بر این امر تاکید شده است که به شخصیت ،تربیت و نگهداری صحیح از کودکان و افراد ناتوان اهمیت داده شود.

 

وی سواستفاده از نام این کودکان و مراکز را خلاف عرف ملی و مذهبی دانست و گفت: سازمان بهزیستی هیچ گونه کوتاهی در خصوص این کودکان نداشته و اجازه نخواهد داد به شخصیت و کرامت این کودکان نیز خدشه ای وارد شود.

 

ایشان گفت: این مراکز همواره در دسترس و بازدید نیروهای سخت کوش اداره بهزیستی قرار می گیرند و هر گونه کم و کاستی در همه موارد به دقت بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

 

طهماسبی تصریح کرد: کودکان تحت پوشش بهزیستی شهرستان در خانه‌های شبانه روزی بهزیستی با همکاری و حمایت خیرین در مراکز دارای مجوز نگهداری می شوند و عقیده داریم محیط خانواده برای رشد کودکان محیطی مناسب‌تر است و در محیط اجتماعی خانواده فرهنگ و رشد اجتماعی به‌صورت مطلوب‌تری شکل می‌گیرد.

 

رئیس اداره بهزیستی زرند ضمن تقدیر از مددکاران این مراکز گفت: مددکاران این مراکز خدماتی را به معلولین ارائه می دهند که این خدمات را نیز به  بچه و فرزند خود می دهند و  تفاوتی را با آن قائل نیستند.

 

وی در ادامه ضمن رد شایعه نگهداری کودکان معلول ذهنی در شرایط سخت و ایزوله گفت:نمی دانیم این شایعات ساخته و پرداخته کدام ذهن می باشد اما این امر در این مراکز وجود ندارد و به شدت آن را تکذیب می کنیم.

 

رئیس اداره بهزیستی زرند افزود: گاه و بی‌گاه کارشکنی‌‌ها و بازدیدهائی و تهیه فیلم و عکسهای بدون مجوز از مراکز نگهداری کودکان انجام می گیرد که این امر علاوه بر ضربات جدی که به کودکان وارد می کند می تواند در آینده این عزیزان دخیل باشد.

 

وی ضمن قدردانی از خیرین گفت: افراد و خیرین که می خواهند از این مراکز بازدید کنند باید حتما مجوزه های لازم را از این ادار کسب نمایند و بازدید بدون هماهنگی خلاف قانون و مقررات این اداره می باشد.

 

طهماسبی در ادامه افزود: تحویل هر گونه غذای طبخ شده و آماده به این مراکز نیز ممنوع می باشد و افرادی که قصد اهداء نذورات به این مراکز  را دارند باید به صورت خام به این مراکز تحویل دهند.

 

ایشان همچنین تصریح کرد: درصورت اهداء هرگونه نذورات به مراکز ازقبیل« موادغذایی خام،گوشت،وجه نقد،پوشاک و…» خیرین باید ازمدیریت داخلی مراکز فیش دریافت نمایید.

 

انتهای پیام/