پیکر پدر شهیدان اسدی در شهر خانوک زرند تشییع شد (+تصاویر)

امروز پیکر پدر ۳ شهید و یک آزاده در شهر خانوک زرند تشییع شد.

پیکر پدر سه شهید و یک آزاده با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در خانوک زرند تشییع شد.

 

sedayeZarand.ir

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، پیکر علی‌اکبر اسدی خانوکی پدر شهیدان حسن، عبدالرضا و حسین اسدی ظهر امروز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۴ از تکیه ابوالفضل(ع) خانوک تشییع و در گلزار شهدای این شهر در جوار مزار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

 

مرحوم علی‌اکبر اسدی در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

 

نخستین فرزند شهید وی عبدالرضا اسدی خانوکی بود که به‌‌عنوان بسیجی‌ در جبهه ‌حضور یافت و در دوم ‌‌خرداد ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر انفجار مین به ‌‌شهادت‌ رسید.

 

 

دومین فرزند شهید وی حسن اسدی خانوکی نام داشت که پاسدار بود و در نهم مرداد ۱۳۶۲، در اسارت نیروهای عراقی دستهای وی را بسته و با عبور تانک او را به شهادت رساندند.

 

سردار شهید حسین اسدی‌ خانوکی سومین شهید خانواده در سال ۱۳۳۹ در شهر خانوک زرند به دنیا آمد. وی حضوری فعال در صحنه‌های مختلف و از جمله تظاهرات در دوره انقلاب اسلامی داشت و پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به میدان‌های نبرد حق علیه باطل عزیمت کرد و سپس در آبان ‌ماه سال ۱۳۶۰ عضو رسمی نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

 

با عضویت در سپاه پس از مدتی عازم مناطق جنگی شد و با شروع عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس به همراه دو برادر شهیدش حضوری فعال داشت.

 

وی در مسئولیت‌های متعددی در ستاد منطقه ۶ سابق سپاه و لشکر ۴۱ ثارالله در زمان جنگ و بعد از آن خالصانه خدمت کرد، از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۴۱ ثارالله و همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه قدس و معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه قدس اشاره کرد و در این مدت به عنوان سرباز فداکار ولایت در عرصه‌های فرهنگی خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشت.

 

وی در کنار خدمت در سپاه به عنوان بسیجی فعال و مخلص با حوزه مقاومت خانوک و هیئت‌های مذهبی آن منطقه همکاری فعالی داشت و برگزاری چند همایش برای شهدای منطقه خانوک از اقدامات فرهنگی این سردار شهید سرافراز اسلام است.

 

با آغاز ناامنی‌ها در منطقه شرق کشور و شروع ماموریت قرارگاه قدس، حضور مشتاقانه وی در این مناطق برگ دیگری از دفتر زندگی وی به ثبت رسید و توانست با حضور خود و استقرار خانواده در شهر زاهدان به حمایت از انقلاب و ایجاد وحدت بین برادران شیعه و سنی گامی موثر برای دفاع از حکومت اسلامی بر دارد و تا اینکه در اوایل طلوع ۲۶ مهر ماه ۱۳۸۸ دعوت حق را لبیک گفت و طی یک عملیات تروریستی درمنطقه «پیشین» از توابع زاهدان به همراه سردار نورعلی شوشتری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

حبیب الله اسدی دیگر فرزند این پدر بزرگوار نیز از آزادگان دوران دفاع مقدس است.

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان، ائمه جمعه زرند و ریحان شهر، فرماندار، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم پیکر پدر شهیدان اسدی را با منزل ابدی بدرقه کردند.

به همین مناسبت مجالس ترحیمی روزهای چارشنبه ۹۴/۱۱/۱۴ از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ و از ساعت ۲/۳۰ الی ۵ بعد از ظهر در تکیه امام حسین (ع) خانوک و پنجشنبه ۹۴/۱۱/۱۵ از ساعت ۲/۳۰ الی ۵ بعد از ظهر در تکیه میدان قلعه، واقع در کرمان، خیابان امام برگزار می گردد.

صدای زرند درگذشت حاج علی اکبر اسدی پدر شهیدان حسن ،عبدالرضا و سردار حاج حسین اسدی را به مردم زرند به ویژه مردم شهر شهید‌پرور خانوک تسلیت می‌گویید.

Ali-akbar-Asadi_ (2)

Ali-akbar-Asadi_ (3)

Ali-akbar-Asadi_ (5)

Ali-akbar-Asadi_ (4)

 

انتهای پیام/ رها کرمانی