لزوم توجه ویژه استاندار کرمان به معادن زغال‌سنگ کوهبنان

فرماندار کوهبنان خواستار توجه ویژه استاندار کرمان به معادن غنی زغال‌سنگ و پرداخت مطالبات معدن‌کاران به ویژه شاغلان و بازنشستگان شد.

فرماندار کوهبنان خواستار توجه ویژه استاندار کرمان به معادن غنی زغال‌سنگ و پرداخت مطالبات معدن‌کاران به ویژه شاغلان و بازنشستگان شد.

 

mahdlo-ostandar

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، محمدرضا مهدلو ظهر امروز شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۴ در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور استاندار کرمان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: مردانی که در زمان انقلاب اسلامی فجرآفرین بودند در دوران دفاع مقدس هم با تمام وجود از خاک پاک کشورمان دفاع کردند.

 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: امروز هم شاهد هستییم، همان فرزندان امام راحل همچنان در سنگر مدیریت و اقتصاد با انواع دشمنان در حال مبارزه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های موجود و رعایت اعتدال و بهره جستن از ظرفیت‌های موجود در بحث مثلث توسعه اقتصادی استان و رونق شهرستان در مباحث کشاورزی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی، گازرسانی و ارائه خدمات عمومی و… گام‌هایی برداشته شده است.

 

مهدلو گفت: در بحث حفاظت و تغییر الگوی کشت تاکنون، ۱۰۲ حلقه چاه آب غیرمجاز کوچک و بزرگ شناسایی شده‌اند که حدود ۴۵ حلقه مسلوب‌المنفعه شده و برای تعدادی از صاحبان چاه‌های غیرمجاز نیز اخطاریه صادر شده است و ۱۰۵ روز به چاه‌های شهرستان تاکنون خاموشی داده شده که حدود ۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

 

وی یادآور شد: در بحث تغییر الگوی کشت تاکنون ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت زعفران قرار گرفته که امسال از هر هکتار پنج کیلو زعفران برداشت شده و حدود ۸۰۰ کیلوگرم تولیدی امسال بوده است.

 

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: همچنین گیاهان دارویی نیز در سطح شهرستان رشد قابل توجهی داشته‌اند که این مهم هم در مصرف آب و هم در درآمدزایی منطقه بسیار اثرگذار بوده است.

 

مهدلو ادامه داد: با توجه به وجود معادن غنی زغال‌سنگ در شهرستان در حال حاضر بیشتر معادن فعال هستند اما با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می‌کنند در حالی که بخش عظیمی از مردم شهرستان از این صنعت ارتزاق دارند.

 

وی تاکید کرد: در حالی که معادن با وضعیت معیشتی مردم رابطه مستقیم دارد و تولید کنندگان زغال برای فروش زغال استخراج شده باید دنبال بازاری غیر از فولاد اصفهان باشند تا این خود در راستای متعادل شدن قیمت زغال موثر واقع شوند.

 

فرماندار کوهبنان همچنین به معادن سرب و روی شهرستان اشاره و اظهار کرد: تاکنون چندین سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این راستا ورود پیدا کرده‌اند و در حال استخراج هستند و در برخی موارد هم اکتشافات انجام گرفته و سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب مجوزهای لازم هستند و درخواست مجوز احداث کارخانه مرتبط در شهرستان را دارند.

 

نماینده عالی دولت در کوهبنان از مذاکرات انجام شده با قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و افزود: کارشناسان آنان از شهرستان بازدیدی داشته اند که هماهنگی‌های لازم با اداره کل صنعت و معدن استان برای معرفی پهنه جدید نیز فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کوهبنان فاقد راه ارتباطی است و جاده کنونی هم توسط شرکت زغال‌سنگ برای حمل زغال تولیدی و جابه‌جایی کارگران معادن احداث شده که دارای استاندارهای لازم نیست.

 

مهدلو بیان داشت: اما با آغاز دولت و پیگیری‌های مکرر عملیات احداث جاده جدید کوهبنان به مرکز استان و شهرستان زرند از خرداد ماه سال جاری آغاز شده که تاکنون ۱۸ کیلومتر در مرحله اول بازگشایی و زیرسازی شده و مابقی ابنیه آن در حال ساخت است که ادامه کار و آغاز فاز دوم این جاده نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری دارد.

 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: گازرسانی به دهستان ده‌علی و روستاهای اطراف در حال انجام است و گازرسانی به روستاهای بخش طغرالجرد هم امروز آغاز شده که امیدواریم در آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز شهری بهره‌مند شوند.

 

وی ابراز داشت: کوهبنان یکی از امن‌ترین شهرستان های استان کرمان است که مردمی ولایتمدار، فرهنگی، مذهبی و بسیجی دارد که بالا بودن سطح فرهنگ و باورهای دینی مشکلات را به حداقل رسانده و طی سال‌های گذشته مردم و مسئولان حضوری گسترده و چشمگیر در کنار صندوق‌های رای، مناسبت‌های ملی و مذهبی و ایام‌الله داشته‌اند.

 

مهدلو از فعالیت هیئت‌های اجرایی و نظارت همچنین برگزاری نشست مشترک، مشخص کردن تعداد و محل صندوق‌های اخذ رای و… خبر داد و افزود: همواره انتخابات در کوهبنان با کمترین تخلف همراه بوده است.

 

وی خواستار تامین اعتبار لازم برای احداث راه مواصلاتی کوهبنان به مرکز استان شد و افزود: راه ارتباطی کوهبنان به سمت مرکز استان یزد و شهرستان‌های بهاباد و بافق هم که قبلا زیرسازی آن انجام شده در حال پیگیری برای ادامه کار است و در صورت احداث راه ارتباطی کوهبنان به سی‌ریز امکان دسترسی مردم شهرستان به خطوط ریلی مسیر می‌شود.

 

مهدلو خاطرنشان کرد: عملیات احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان اتمام یافته و حتی نیروهای این بیمارستان نیز استخدام شده‌اند و بخشی از لوازم آن نیز خریداری شده که به‌دلیل نواقص جزئی امکان بهره‌برداری آن وجود ندارد.

 

وی خواستار توجه ویژه استاندار کرمان به معادن غنی زغال‌سنگ، پرداخت مطالبات معدن‌کاران به ویژه شاغلان و بازنشستگان، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در معادن برای فراهم شدن زمینه اشتغال و … شد.

 

انتهای پیام/