مسیر کوهبنان – زرند ۲۲ کیلومتر کاهش می‌یابد / ۲۵۰ اثر تاریخی در شهرستان کوهبنان

ظهر امروز شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۴ طی سفر استاندار کرمان به شهرستان‌های کوهبنان و راور، جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان برگزار شد.

ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

 

shora-edari-kouhbanan

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، ظهر امروز شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۴ طی سفر استاندار کرمان به شهرستان‌های کوهبنان و راور، جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان برگزار شد.

 

 

۵۰۰۰نفر جمعیت کارگری شهرستان کوهبنان

 

“محسن سیف الهی” رییس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان نیز گفت: پروژه ساخت اداره کار و رفاه اجتماعی در یک بازه چهار ساله اگرچه با مشکلاتی روبرو شد اما درنهایت با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۶۶۰ متر مربع مساحت ساخته شد.

 

وی ادامه داد: جمعیت کارگری شهرستان کوهبنان ۵۰۰۰ نفر می باشد و اداره کار و رفاه اجتماعی آنها را حمایت خواهد کرد.

 

۲۵۰ اثر تاریخی در شهرستان کوهبنان

 

“مهدی احمدی” رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوهبنان نیز بیان کرد: در کوهبنان ۲۵۰ اثر تاریخی وجود دارد و کلکسیون آثار تاریخی کرمان است، خانه آل‌طه با قدمت ۳۰ سال و ۴۵ میلیون تومان اعتبار مرمت و بازسازی شد همچنین خانقاه شیخ ابوسعید ابوالخیر، سینما، موزه و… از دیگر آثار تاریخی شهرستان کوهبنان به شمار می روند.

 

 

بهره‌برداری از ۳ پروژه آموزشی در کوهبنان

 

“حسین اکبری” رییس اداره آموزش و پرورش کوهبنان نیز گفت: ساختمان ۱۸ کلاسه الزهرا با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، دبستان توحید با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و دبیرستان باهنر که از سال ۹۱ آغاز به ساخت کرده بود با زیربنای ۷۵۰ متر و اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان افتتاح شد.

 

 

برقراری عدالت ورزشی با سند توسعه ورزش استان

 

“منصور جعفری” رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان هم اظهار کرد: سند توسعه ورزش استان کرمان، عدالت ورزشی را در شهرستان‌های کوچک و محروم ایجاد کرد.

 

وی افزود: همچنین خانه ورزش روستایی دهستان جور در شهرستان کوهبنان راه‌اندازی شده است.

 

 

تامین برق در شش روستای کوهبنان

 

“علی نورمندی” رییس اداره برق شهرستان کوهبنان در این جلسه اظهار کرد: چهار پروژه قابل افتتاح در شهرستان کوهبنان شناسایی و همچنین تامین برق در شش روستا با ۵۶۰ میلیون تومان انجام شد.

 

وی افزود: روستاهای زیر ۱۰ خانوار از این به بعد برق رسانی می شوند و تعویض نیروگاه های برق اولویت کاری ما خواهد بود.

 

 

بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی کوهبنان در دهه فجر

 

“فصیحی ‌هرندی” مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان نیز بیان کرد: اکثر ساختمان‌های مرکز بهداشت قدیمی هستند بنابراین مرکز بهداشتی درمانی شهری کوهبنان به مناسبت دهه فجر به بهره‌ برداری می‌ رسد.

 

وی افزود: ساختمان مرکز بهداشتی درمانی کوهبنان از شهریور ۹۳ کلنگ‌زنی شد و در حال طی کردن مراحل پایانی است ضمن اینکه ساختمان مرکز بهداشتی درمانی کوهبنان ۵۰۰ متر زیربنا دارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

 

فصیحی‌ هرندی گفت: خانه‌ های پزشک کوهبنان با ۸۵ متر زیربنا و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای متخصصان احداث می ‌شوند همچنین بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان دارای اشکالات فنی است که اگر اعتبار باشد پیمانکار می ‌تواند اشکالات را برطرف کند.

 

 

مسیر کوهبنان – زرند ۲۲ کیلومتر کاهش می‌یابد / هزینه سه میلیارد تومان برای مسیر کوهبنان – زرند

 

همچنین “عطا‌ءالله منوچهری” معاون اداره‌ کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: جاده کنونی شهرستان های کوهبنان و زرند از شیب ‌های تند می ‌گذرد که محور جدید ۷۱ کیلومتر است و ۲۲ کیلومتر مسیر فعلی را کاهش می ‌دهد اما تا زمانی که تمام ۳۴ کیلومتر مسیر کوهبنان- زرند کار نشود، نمی ‌توانیم از فازهای مختلف آن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه قریب سه میلیارد تومان برای مسیر کوهبنان- زرند هزینه شده است خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه ابنیه فنی در حال کار در مسیر کوهبنان- زرند هستند و اگر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری که پیش‌بینی شده است امسال اختصاص یابد ۱۶ کیلومتر از این مسیر به بهره‌ برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/