سرما بیش از ۵۰ درصد باغات و محصولات کشاورزی کوهبنان را زده! / کوهبنان پذیرای مسافران نوروزی

بر اساس بازدیدها و برآورد صورت گرفته تاکنون حدود ۵۰ درصد از باغات کشاورزی شهرستان در اثر کاهش محسوس دما طی روزهای قبل دچار خسارت جدی شده اند که در حال جمع بندی کلیه گزارشات واصله و کارشناسی بیشتر هستیم.

معاونت عمرانی فرمانداری کوهبنان گفت: کوهبنان از جمله مناطق کوهستانی و سردسیر استان است که همین ویژگی باعث شده تا در زمستان هوایی بسیار سرد داشته باشد و در تابستان از هوا لطیف و خوبی برخوردار باشد و زمینه را برای جذب گردشگران از نقاط مخلتف استان های کرمان و یزد را فراهم نماید.

 

gal323به گزارش صدای زرند، مهندس محسن ایزدی معاونت عمرانی فرمانداری کوهبنان و جانشین مدیریت بحران شهرستان در بازدید از باغات و مزارع کشاورزی روستاهای شمالی کوهبنان خاطر نشان کرد متاسفانه طی روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید شاهد کاهش محسوس دما در شهرستان بودیم که این خود به بسیاری از باغات میوه و محصولات کشاورزی از جمله باغات بادام خساراتی را وارد نموده و باعث سرمازدگی شده است.

 

معاونت عمرانی فرمانداری کوهبنان تاکید نمود: بر اساس بازدیدها و برآورد صورت گرفته تاکنون حدود ۵۰ درصد از باغات کشاورزی شهرستان در اثر کاهش محسوس دما طی روزهای قبل دچار خسارت جدی شده اند که در حال جمع بندی کلیه گزارشات واصله و کارشناسی بیشتر هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: به دلیل گرم شدن ناگهانی هوا در روزهای قبل از نوروز بسیاری از درختان خصوصا بادام، زردآلو و… به شکوفه نشستند و بدلیل کاهش محسوس دما شکوفه های درختان دچار سرمازدگی شدند که البته کشاورزانی که مزارع خود را تحت پوشش بیمه  قرار دادند از بیمه محصولات کشاورزی برخوردار خواهند شد.

 

جانشین مدیریت بحران شهرستان کوهبنان با حضور در بقاع متبرکه، پارک ها و بوستان ها ضمن تبریک سال جدید لحظاتی در کنار مسافرین و در خدمت آنان بود تا از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کند.

 

ایشان در گفتگو با خبرنگار شهرستان از تمامی مسافرین نوروزی و زائران آقا علی بن موسی الرضا (ع) که قصد حضور و عبور از کوهبنان را دارند درخواست نمود تا لوازم و امکانات مورد نیاز از جمله لباس گرم، پتو و… را به همراه داشته باشند.

 

وی ابراز داشت: ستاد اسکان شهرستان به صورت تمام وقت در مدیریت آموزش و پرورش در خدمت مسافرین نوروزی است و طی چند روز گذشته هم همواره تلاش ما بر اسکان مسافرین بوده که در این راستا با هماهنگی بعمل آمده با مدیریت آموزش و پرورش بهترین مدارس شهرستان جهت اسکان مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

مهندس ایزدی همچنین گفت: زائرسراهای بقاع متبرکه و امام زادگان نیز پذیرای مسافرین نوروزی هستند لذا در صورت هر گونه نظر و پیشنهاد مسافرین نوروزی می توانند با شماره تلفن ۳۳۴۹۴۵۳۲ تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی