نقدی بر «پارک مسافر» زرند / طرحی که وعده بود و وعده مانده است!

پارک مسافر تعطیل شد تا تلنگری باشد برای شهروندان زرند تا بدانند داشتن یک شهر زیبا و “قابل تحمل” مکمل داشتن برنامه ای جامع و بلند مدت است.

به گزارش صدای زرند حسن ضیاءالدینی در کانال تلگرامی تحت مدیریت خود تحت عنوان «اخبار زرند/کوهبنان» طی نقدی از محاسن ایجاد «پارک مسافر» در زرند سخن رانده است.

 

متن این پیام به شرح زیر می باشد:

 

پارک مسافر از طرح های هوشمندانه بود که توسط یدا… عرب نژاد شهردار وقت چکش ساختش زده شد و بنا بود مکانی باشد برای استراحت مسافرانی که قصد چادر زدن در حاشیه شهر زرند را داشتند و تقریباً یک مکان دم دست برای مسافران و شهروندان زرندی بود.

 

ParkMosafer_sdfs541پارک مسافر از طرح های انتخاباتی “سید رسول تهامی” بود؛ این پارک در اوج اختلاف شورای شهر با شهردار وقت نطفه اش بسته شد تا شهردار وقت حداقل بتواند از فشار روانی منتخبین دوره چهارم بکاهد؛ هرچند در جلسه استیضاح شهردار، شورای شهر از این طرح حمایت کردند اما با مستعجل شدن دولت عرب نژاد این طرح به فراموشی سپرده شد.

 

پارک مسافر اگر به بهره برداری رسیده بود تنها فضای سبزی بود که شهرک های امام، ولی عصر، مسکن مهر و فرهنگیان را تحت پوشش قرار می داد و محل بکری بود برای شب نشینی خانواده هایی که از رفتن به مکان های تکراری خسته شده بودند و احتمالاً با استقبالی که از این پارک می شود – همان طور که به رغم وجود چند پارک در شهر، میدان اول شهر و شانه های دو طرف آن برای شهروندان زراوندی خاطرات به یاد ماندنی زیادی را به یادگار گذاشته است- پتانسیل بالای برای اشتغال چندین نفر از جوانان را به خود اختصاص می داد به علاوه درآمدی که به جیب شهرداری می ریخت.

 

پارک مسافر می توانست خروجی زرند به راور را زیباتر از حالا به رخ مسافران مسیر زرند به مشهد بکشد و از طرفی سیستماتیک این نقطه از شهر را برای ساکنان آن “امن تر” می کرد.

 

پارک مسافر تعطیل شد تا تلنگری باشد برای شهروندان زرند تا بدانند داشتن یک شهر زیبا و “قابل تحمل” مکمل داشتن برنامه ای جامع و بلند مدت است.

 

“زرند زیبا” با نامه های و مکاتبات اداری هرگز محقق نمی شود چرا که بروکراسی اداری قبل از اینکه راه  را نشان دهد خود بر خاکستر توسعه نیافتگی قد علم کرده است.

 

امروز نباید در کازیه مکاتبات اداری نقشه راه نجات زرند را مطالبه کرد، بلکه باید “زرند زیبا” را در ذهن های خلاق و در عین حال مطالبه گر و دلسوز و “جسور” جستجو کرد.

 

انتهای پیام/