بیش از سی و یک هزار گردشگر نوروزی در کوهبنان / آب و هوای مساعد، کوهبنان را به یکی از قطب های گردشگری در استان کرمان تبدیل کرده است

مهدلو تاکید داشت: آب و هوای مساعد و خوب کوهبنان باعث شده که این شهرستان برای تمامی فصول سال بعنوان یکی از قطب های گردشگری در استان کرمان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد به گونه ای که در طول ایام نوروز سال جاری بیش از سی و یک هزار گردشگر از امکان مختلف شهرستان بازدید داشته اند.

mahdlo01به گزارش صدای زرند، محمد رضا مهدلو فرماندار کوهبنان در حاشیه بازدید از مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابوالخیر و مجتمع گردشگری پارک خواجه خضر کوهبنان گفت: کوهبنان که در شمالی ترین نقطه استان و در مرز کرمان با استان های یزد و خراسان جنوبی قرار گرفته دارای آثار مذهبی، تاریخی، میراثی، گردشگری و طبیعی فراوانی است که دیدن آنها چشم هر بیننده ای را متحیر خواهد کرد.

وی ادامه داد وجود چهار امام زاده واجب التعظیم در مرکز شهرستان و دهستان های ده علی و جور، وجود حرم مطهر شهدای گمنام و قبور مطهر و منور شهیدان هشت سال دفاع مقدس در مرکز شهرستان، مساجد تاریخی جامع، حضرت امام (ره) و علی بن ابیطالب (ع) باعث شد که مسافرین و میهمانان نوروزی از حال و هوای معنوی خاصی بهره مند شوند.

 

فرماندار کوهبنان تصریح نمود: آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، برهان الدین کوهبنانی، تخت لطیفی، مدرسه عرفان اسلامی، خانه تاریخی الطه، بازار مسجد حضرت امام (ره)، سنگه نوشته، سلسله حمام ها، برج ها، قلعه ها و مساجد تاریخی، آسیاب های آبی، مناظر طبیعی، درختان ارس روستای سبلا و… از جمله آثاری است که مورد بازدید و استقبال مسافرین در ایام نوروز قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: به منظور رفاه حال میهمانان و مسافرین نوروزی ستاد اسکان شهرستان به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به متقاضیان بود ضمن اینکه نقشه راهنمای گردشگری شهر نیز تهیه و توسط راهنمایان گردشگری شهرستان در ورودی در اختیار مسافرین قرار گرفت.

 

مهدلو تاکید داشت: آب و هوای مساعد و خوب کوهبنان باعث شده که این شهرستان برای تمامی فصول سال بعنوان یکی از قطب های گردشگری در استان کرمان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد به گونه ای که در طول ایام نوروز سال جاری بیش ازسی و یک هزار گردشگر از امکان مختلف شهرستان بازدید داشته اند.

 

وی در پایان از برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی و فرهنگی، اجرای برنامه های شاد همراه با برگزاری بازی های بومی و محله ای، راه اندازی غرفه عرضه محصولات و صنایع دستی  و… در روستاها با همکاری ادارات ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، اوقاف، دهیاری ها و شوراهای روستاها خبر داد.

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی