راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است

کاروان راهیان نور عشق، منطق را نه جدا بلکه یک جا در کنار هم در آئیه دفاع مقدس و شهداء و رزمندگان می طلبد.

دل نوشته ای به بهانه حضور مسئولین روابط عمومی نواحی سپاه ثارالله استان کرمان در سرزمین نور.

 

RahianNour_df55552x65

 

راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است

 

این شهدا هستند که ما را می طلبند به مناطق عملیاتی، شهداء، خودشان ما را دعوت،خودشان پذیرایی و خودشان نیز ما را بدرقه می کنند.

 

راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است و می توان با ارائه الگوهای مناسب از (شهدا ایثارگران و جانبازان) پیام دفاع مقدس را از طریق مناطق عملیاتی و سرزمین های نور به نسل های بعد انتقال داد و ما به نمایندگی از نسلی که واقعیات را شاهد و ناظر بودیم مسئولیم و باید به تکلیف خود عمل کنیم و با استفاده از این مناطق معنوی، اهداف شهدا را به زائرین منتقل کنیم و بهترین راهی است که با تقویت ان می توان در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده و مبارزه کرد.

 

وقتی که زائرین در مناطق عملیاتی قرار می گیرند، گویی در دنیای دیگر سیر می کنند و حال و هوای دیگری دارند حتی تنفس در مناطق بوی عجیبی دارد که با قرار گرفتن در این مناطق و استنشاق فضای روحانی و ملکوتی شهدا و آشنائی با سیره و الگوی رفتاری انها و اهدافی که دنبال می کردند خود ادامه دهنده راه انها به حساب می آورند و خود را به آنان نزدیک می کنند.

 

بدانید که اگر مساعدت خدا و نظر و عنایت خود شهدا نبود راهبری و فرماندهی چنین حرکتی فرهنگی این گونه انجام نمی شد در واقع محور اصلی شهداء هستند که زائرین را می طلبند به مناطق عملیاتی،خودشان پذیرایی می کنند و خودشان نیز بدرقه می کنند.

 

چرا که زائرین با سختی و موانعی که در مناطق عملیاتی می بینند و وسعت منطقه به فکر میروند که امنیت مناسب لازم  برای بازدید وجود دارد ولی در زمان عملیات و جنگ که هر لحظه از آسمان توپ و گلوله و بر زمین مین و… بود آنها بدون هیچ گونه ترس واهمه ای با خدای خود معامله کردند و در مقابل دنیا ایستادند.

 

آری سرزمینی که از آنجا بوی بهشت می وزید

 

جایی در این دنیای کوچک و فانی جایی را می توان یافت که بوی بهشت می دهد جایی که گنج های کران در آنها نهفته و مردانی بزرگ و قهرمانانی سترگ در آنها خفته اند جایی که دلهای پاک بدان سو میروند و قلب ها برای آنها می تبند جایی که به محض پای نهادن به حریم آنها دلها جذب می شود دیده ها فرو می بارد شورها و شعورها اوج میگیرد عشق معنا می یابد و کرامت و فضیلت با صد جلوه در آنجا خود را آشکار می کنند.

 

در سرزمین جایی را می توان دید که بچه های پاک و صاف این خطه و به تعبیر زیباتر فرزندان خمینی عزیز (رحمت الله علیه) فرزندان اسلام و فرزندان معنوی فاطمه اطهر (سلام الله  علیها) در آن مکان ها جنگیدند، حماسه آفریدند، اسلام را سربلند کردند و در نهایت در این سرزمین در خون خود غلتیدند و به شهادت رسیدند.

 

و ما امروز بعد از گذشت چند سال از آن حماسه های خونین زیارتگاه عشاق و صاحبدلان است که گویی برای مرقد شریف امامان معصوم (علیه السلام) بدان می شتابند و تربت شهیدان شاهد عشق را که در آنجا به خون خفته اند توتیای دیده خویش می سازد.

 

کاروان راهیان نور عشق، منطق را نه جدا بلکه یک جا در کنار هم در  آئیه دفاع مقدس و شهداء و رزمندگان می طلبد.

 

وقتی خادمان شهداء در این مناطق سیل هزاران دختر و پسر جوان و نوجوان را می بینند به خود می بالند و به خود افتخار می کنند که چنین جوانان و نوجوانانی را داریم که ادامه دهنده شهداء هستند و زندگی و راه و منش شهیدان را الگو و سرمشق خود در زندگی قرار می دهند.

 

امید است ما هم بتوانیم ادامه دهنده همرزمان و شهداء باشیم و در قیامت شرمنده آنها نشویم.

 

انتهای پیام / حسین بخشی – روابط عمومی سپاه زرند