آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زرند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند گفت: ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی در این شهرستان آغاز شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند گفت: ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی در این شهرستان آغاز شد.

 

Mehrdad-Madahinejad-fani

به گزارش خبرنگار صدای زرند، “مهرداد مداحی نژاد” رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند گفت: علاقه‌مندان به شرکت در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی می‌توانند از هم اکنون تا پانزدهم اردیبهشت‌ نسبت به ثبت‌نام خود به‌صورت الکترونیکی به آدرس این سازمان advari.irantvto.ir اقدام کنند و پس از ثبت‌نام، مدارک لازم را برای تأیید به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند تحویل دهند.

 

وی اظهار داشت : شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک و آکواترونیک متولدین ۱۱ دی‌ماه ۱۳۷۰ به بعد و برای سایر رشته‌ها متولدین ۱۱ دی‌ماه ۱۳۷۳ به بعد است و متولدین ۱۱ دی‌ماه ۱۳۷۹ به بعد شرایط سنی حضور در مسابقات ملی مهارت را ندارند.

 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند با اشاره به تاریخچه و نحوه برگزاری مسابقات ملی مهارت در سطح جهانی از سال ۱۹۵۴ هر دو سال یک بار این مسابقات در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و کشور جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۱ حضور مستمر در این مسابقات داشته است.

 

مداحی نژاد ضمن تعریف و تمجید از هوش، ذکاوت و توانمندی جوانان زرندی بیان داشت: در سال های گذشته دو نفر از جوانان این شهرستان در رشته های تاسیسات و طراحی فضای سبز موفق به حضور و کسب مدال طلا و دیپلم افتخار در مسابقات ملی مهارت سطح کشوری گردیده اند و با توجه به فعالیت بازار کار و صنایع و وجود استعدادهای درخشان در شهرستان مسیر موفقیت و راهیابی جوانان ما به مسابقات جهانی دور از انتظار نمی باشد.

 

وی گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی یاد شده در این مسابقات شرکت کنند.

 

مداحی نژاد تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به‌صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در ۲۵ اردیبهشت‌ماه، مرحله استانی در هفتم و هشتم مردادماه و مرحله کشوری نیز نیمه دوم مهرماه سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به‌صورت آزمون کتبی و به‌طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که پس از آن در هر استان از میان قبول‌شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

 

مداحی نژاد افزود: هفدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۱ رشته آموزشی شامل ساخت و تولید (تیمی۳ نفره)، مکاترونیک (تیمی ۲ نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات(راهکارهای نرم افزاری برای تجارت)،جوشکاری،کاشی کاری دیوار و کف،صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، آجر چینی، رباتیک (تیمی ۲ نفره)، کابینت سازی (چوبی)، اتصالات چوبی،جواهرسازی، خیاطی(فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی ۲ نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک، گل آرایی، آکواترونیک (تیمی ۳ نفره) و کار با صفحات فلزی برگزار می شود.

 

ایشان در پایان گفت: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان زرند واقع در میدان خاتم النبیاء (تلفن تماس ۳۳۴۳۲۱۴۰ – ۳۳۴۲۰۱۰۶ ) و مرکز خواهران واقع در بلوار جمهوری نبش کوچه ۴ (تلفن تماس ۳۳۴۲۹۹۹۲) مراجعه فرمایند.

 

لازم به ذکر است، هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی در ۳۱ رشته برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/