رها سازی ۷۵۰۰ قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای آب کشاورزی زرند

سید علی امیری، صبح امروز در حاشیه اجرای طرح رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان در گفت‎وگو با خبرنگار تسینم اظهار کرد: ۷ هزار ۵۰۰ قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخرهای آب کشاورزی ‌شهرستان زرند رهاسازی شد. به گزارش “صدای زرند”، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند تصریح کرد: با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ ماهی پیش‌بینی […]

سید علی امیری، صبح امروز در حاشیه اجرای طرح رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان در گفت‎وگو با خبرنگار تسینم اظهار کرد: ۷ هزار ۵۰۰ قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخرهای آب کشاورزی ‌شهرستان زرند رهاسازی شد.

صدای زرند

رها سازی ۷۵۰۰ قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای آب کشاورزی زرند

به گزارش “صدای زرند”، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند تصریح کرد: با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ ماهی پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره شش تا هفت ماهه وزن هر ماهی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم برسد و در مجموع حدود ۳ هزار کیلوگرم ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید شود.
وی اشتغال‌زایی صنعت پرورش ماهی قزل‌آلا در این منطقه را مناسب دانست و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف‌، افراد دیگری نیز به طور غیر‌ مستقیم به کار مشغول می‌شوند.
امیری با اشاره به‌ محدودیت منابع آبی کشاورزی در این بخش، افزود: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه‌ آبزی‌پروری و استفاده از این منابع می‌توان ماهی قزل‌آلا تولید کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند تصریح کرد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی شهرستان زرند و توسعه آبزی‌پروری تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی سردآبی توسط واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در استخرهای دو منظوره ‌آب کشاورزی مناطق یاد شده رهاسازی شد.
وی بیان کرد: این کار با هدف استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی، استفاده از استخرهای آب کشاورزی در فصل زراعی، اشتغال‌زایی، افزایش تولید محصولات آبزی و مصرف سرانه ماهی انجام شد.
امیری خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته نیز ۴ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخرهای آب کشاورزی دهستان سربنان ‌شهرستان زرند رهاسازی شد،که با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ماهی پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره شش ماهه حدود یک و نیم تا دو و نیم تن ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید شود.