فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند

فرماندار کوهبنان گفت: تلاش در راستای گسترش بیشتر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی سازد.

فرماندار کوهبنان گفت: تلاش در راستای گسترش بیشتر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی سازد.

 

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، “محمدرضا مهدلو” فرماندار کوهبنان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: در دین مبین اسلام و در برخی آیات نورانی قرآن کریم به صراحت برتری معلم را بر سایر خلق مشخص ساخته و در حقیقت معلم را جزء بهترین طبقات مردم قرار داده است.

 

وی بر اهمیت جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس با استفاده  از وجود اساتید مجرب تاکید کرد و افزود: برای پیشبرد امور و رسیدن به اهداف متعالی در آموزش و پرورش که همانا تربیت انسان‌های صالح و خدایی است باید برگزاری جلسات به‌صورت مکرر مد نظر باشد.

 

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: در کنار آموزش باید به پرورش دانش‌آموزان توجه شود که انجام اموراتی چون اقامه نماز جماعت در مدارس، برگزاری صبحگاه مهدویت، قرآنی، معصوم شناسی، طرح صالحین و… مد نظر قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند و همواره درصدد هستند تا دانش‌آموزان را مورد هجمه‌های فرهنگی خویش قرار دهند که آگاهی دادن به دانش‌آموزان و تلاش در راستای گسترش بیشتر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی می‌تواند توطئه‌های آنان را خنثی سازد.

 

مهدلو بر آموزش مهارت‌های زندگی و معاشرت اجتماعی در مدارس تاکید و بیان کرد: باید به دانش‌آموزان تفهیم کنیم که بتوانند با شجاعت و قدرت نه را بر زبان جاری سازند و همواره بر مقوله من می‌توانم پافشاری کنند و برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند و بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کنند.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری نیز با استناد به آیات و روایات به مسئله تعلیم و تربیت اشاره و اظهار داشت: آموزش از شئون الهی است که خداوند این ویژگی مهم و باارزش را به پیامبران و اولیای الهی خویش ارزانی کرده تا مسیر هدایت را برای مردم رقم بزنند.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: خداوند دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مقامات قرار داده و در نخستین سوره‌ای که بر نبی مکرم اسلام(ص) فرو فرستاد، ارزش علم و دانش را بازگو می‌کند و در حقیقت خداوند به‌عنوان نخستین معلم عالم خود را معرفی می‌کند.

 

وی یادآور شد: از جمله اقشاری که در جامعه از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار هستند معلمان هستند و احترام به پدر و معلم از جمله مواردی است که مورد تاکید حضرت علی(ع) قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/