غرفه ی بازیافت دومین قدم برا تفکیک زباله از مبدا در کوهبنان

یاسر محسنی اظهار داشت: در فاز دوم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، نصب ایستگاه ثابت جهت تفکیک زباله و دریافت پسماند خشک در دستور کار قرار گرفت که نهایتاً غرفه ی بازیافت با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله بین شهروندان، در یک نقطه از شهر برپا شد.

به گزارش صدای زرند، درپی راه اندازی غرفه ی بازیافت شهرداری، یاسر محسنی شهردار کوهبنان بیان داشت: ضرورت های زندگی سالم ایجاب می کند روش های مدیریت شهری تغییر و بر اساس نیاز جامعه بشریت، بهبود یابد.

 

Mohseni_ShahrdarKouhbananمحسنی اظهار داشت: متاسفانه دفع غیر بهداشتی زباله در شهرها  و تاثیرات سوء ناشی از تخلیه ی بی رویه ی زباله، سبب آسیب رساندن به طبیعت و زندگی انسان ها می شود و مشکلات عدیده ای را پدید می آورد.

 

وی ضمن اشاره به فواید طرح تفکیک زباله از مبدا افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا سبب می شود که زباله بدون ورود به محیط زیست، در مبدا به زباله های خشک و تر تفکیک و هر کدام جهت استفاده و بازیافت به کارخانه های مربوطه انتقال یابد.

 

شهردار کوهبنان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا، اهداف خوبی چون آموزش و بالابردن آگاهی مردم در ارتباط با کاهش تولید زباله، مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله، اطلاع رسانی از فواید بازیافت و تشویق مردم به تفکیک پسماندهای خشک و تر را دربرمی گیرد که شهرداری کوهبنان از چند ماه اخیر تلاش بر آن داشته  تا با اجرای این طرح گامی در راستای حفظ محیط زیست و پاکسازی آن از زباله های غیربازیافت بردارد.

 

یاسر محسنی  اظهار داشت: در فاز دوم اجرای  طرح تفکیک زباله از مبدا، نصب ایستگاه ثابت جهت تفکیک زباله و دریافت پسماند خشک در دستور کار قرار گرفت که نهایتاً غرفه ی بازیافت با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله بین شهروندان،  در یک نقطه از شهر برپا شد.

 

وی در پایان گفت: شهروندان گرامی می توانند با تفکیک زباله در منزل، پسماندهای خشک خود را به غرفه ی بازیافت شهرداری تحویل دهند و در ازای آن مواد شوینده، پاکت زباله و… دریافت کنند.

 

انتهای پیام/