برگزاری همایش دوچرخه‌ سواری پدربزرگ‌ ها در کوهبنان

همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر در کوهبنان برگزار شد.

همایش دوچرخه‌ سواری پدر بزرگ‌ها در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر در کوهبنان برگزار شد.

 

varzesh-kouhbanan_02

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در آستانه میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدر و هفته سلامت، همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها بعد از ظهر امروز از میدان آزادی تا حرم مطهر شهدای گمنام در کوهبنان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در حاشیه این آیین بیان داشت: در اسلام بر ورزش و آموختن آن به فرزندان سفارش زیادی شده به گونه‌ای که نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار بر این مهم مبادرت داشتند.

 

وی ابراز داشت: ورزش موجب نشاط و طراوت انسان می‌شود و زمینه را برای سلامتی جسم و روح انسان رقم می‌زند لذا در روایات داریم که عقل سالم در بدن سالم است پس جا دارد که افراد مسن و پدربزرگ‌ها بیشتر به سمت و سوی ورزش‌هایی بروند که با خطرات کمتری مواجه هستند.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به احیای ورزش‌های بومی و محله‌ای اقدام کند به ویژه در مناطق روستایی کوهبنان نسبت به برگزاری جشنواره‌های و مسابقات مختلف گام بردارد.

 

 

هیأت دوچرخه‌سواری کوهبنان فعال است

 

منصور جعفری رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: ۲۵ هیأت ورزشی در شهرستان تشکیل شده که حدود ۱۵ هیأت به صورت فعال فعالیت دارند و هیأت دوچرخه‌سواری از جمله آنها است.

 

وی ادامه داد: در آستانه هفته سلامت به همت تربیت ‌دنی آموزشگاه‌ها، اداره ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی برنامه‌های مختلف ورزشی به‌منظور فراهم کردن روحیه نشاط و شادابی در بین ورزشکاران و ورزش دوستان تدارک دیده شده است.

 

مسئول تربیت‌بدنی آموزشگاه‌های کوهبنان گفت: نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان، همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی قبور مطهر شهیدان، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.

 

وی از برگزاری مراسم کوهپیمایی و همایش پیاده‌روی خانوادگی ویژه فرهنگیان و خانواده‌های آنان خبر داد و افزود: فعال کردن هیأت‌های ورزشی، گسترش ایستگاه‌های سلامت با همکاری شهرداری و شورای شهر، برگزاری جشنواره تجلیل از نخبه‌های ورزش شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

 

varzesh-kouhbanan_01

 

 

علاقه‌مندان زیادی جذب هیأت دوچرخه‌سواری شدند

 

جواد مجیدی مسئول هیأت دوچرخه‌سواری کوهبنان گفت: این هیأت در طول ۱۰ سال گذشته توانسته علاقه‌مندان فراوانی را از بین کودکان، جوانان، نوجوانان، افراد میانسال و پدربزرگ‌ها جذب کند و ضمن هماهنگی با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات نسبت به خرید دوچرخه برای علاقه‌مندان اقدام کند.

 

وی بیان کرد: این هیأت در روز جمعه هر هفته با طی کردن مسیر چهار راه امام خمینی(ره)  تا روستای ده‌خواجه در مراسم دعای ندبه شرکت می‌کند و در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی حضوری گسترده و فعال دارد.

 

مجیدی یادآور شد: به‌منظور فراهم کردن بستر ترغیب و تشویق ورزشکاران تاکنون مسابقات مختلف دوچرخه‌ سواری در سطح شهرستان برگزار شده و منتخبان در مرحله استانی و کشوری نیز شرکت و حائز رتبه‌های خوبی شده‌اند.

 

انتهای پیام/