زیباترها در اولویت استخدام!

عجیب است امروزه اولویت بسیاری از کارها زیبایی شده است وقتی به این موضوع می اندیشیم آنگاه عجیب نمی دانیم جراحی های زیبایی را که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند.

به گزارش صدای زرند، اشتغال و مشکلات اقتصادی یکی از بزرگترین دغدغه های جوانان امروزی است؛ موضوعی که پس از طی کردن پله های دانشگاهی آن هم با هزینه های گزاف چون زخمی تازه سر باز می کند.

 

estekhtam_monshi5854d5در این میان دختران که گوی تحصیلات آکادمیک را از پسران ربوده اند چون مدعیانی حق خود می دانند که آنان نیز باید کار کنند و به هر قیمتی کار را جستجو می کنند تا بالاخره می رسند به منشی گری و یا فروشندگی!

 

موضوعی که سبب شده بسیاری از فرصت طلبان مشکلات جوانان مثل مشکلات اشتغال و اقتصادی، سوء استفاده کرده که به اهداف شوم خود برسند.

 

شاید دیدن بعضی از آگهی های استخدام گاه تعجب آدمی را وا می دارد که شرط “ظاهری آراسته و روابط عمومی بالا” آن هم برای دختران و زنان عجیب شرط مهمی است.

 

برای مثال فروشندگی در یک مانتو فروشی، کار در رستوران و یا منشی گری در یک شرکت خصوصی و… همه و همه ی این ها با این شرط آگهی در روزنامه ها و یا در و دیوارها  نوشته می شود  “به خانمی جوان، خوش برخورد و با ظاهری آراسته نیازمندیم!!!”

 

عجیب است امروزه اولویت بسیاری از کارها زیبایی شده است وقتی به این موضوع می اندیشیم آنگاه عجیب نمی دانیم جراحی های زیبایی را که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند.

 

در واقع این ها شرایطی هستند که یک زن باید به آن ها دست پیدا کند و یا این که آن ها را در خود ایجاد کند، حقوق ناچیز، بدون بیمه، فرار از اجرای قوانین کار و تن دادن به آراستگی ظاهر به همان معنایی که کارفرما می‌خواهد، انجام کار اضافه، همه و همه مواردی است که دلیل رخ دادنش را می‌توان در یک مفهوم کلیدی پیدا کرد؛ «احتیاج» البته می توان گفت تعداد زیاد دخترانی که تحصیلات دانشگاهی دارند خود مزید بر علت است تا تن به چنین شرایط استخدامی دهند.

 

شاید شکستن بنیاد خانواده ها، از هم گسیختگی مهر و عشق زن و شوهرها و یا بسیاری از دغدغه هایی که جامعه شناسان امروزی به آن اشاره می کنند برمی گردد به موقعیت زنان و دختران؛ نقشی که نادیده گرفته می شود و پایه های خانواده هایی که شکسته می شود.

 

موضوعی که دین و اسلام به آن اهمیت ویژه ای قائل شده است و زن را در جایگاه ارزشمند خانه نهاده است تا ضمن حفظ حریم خود در جامعه، خانواده را که به عنوان رکن مهم جامعه است را تربیت کند.

 

حفظ کیان خانواده و تربیت نسل ها ارزشی است که به زنان داده شده است تا بدین واسطه جامعه نیز ارزش پیدا کند.

 

شاید اگر به مسائل دینی بیشتر توجه می شد و نقش زن را از نگاه دین و اسلام به فراموشی نمی سپردیم شاهد بسیاری از مسائل اجتماعی کنونی در جامعه نبودیم.

 

انتهای پیام/