جوانان اصلی‌ترین حامیان نظام اسلامی هستند

امام جمعه کوهبنان گفت: جوانان اصلی‌ترین نیروهای حامی نظام اسلامی هستند.

امام جمعه کوهبنان گفت: جوانان اصلی‌ترین نیروهای حامی نظام اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام “عباس جعفری” امام جمعه کوهبنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان اظهار داشت: انسان برای ورود به هر برنامه‌ای باید راه آن را پیدا کند، برخی‌ها در برنامه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دچار توهم یا عجله می‌شوند، اما در هر حال انسان باید تقوای الهی پیشه کند و اطاعت و بندگی خداوند را در راس امور خویش قرار دهد.

 

وی با اشاره به آیین معنوی اعتکاف ابراز داشت: مقام معظم رهبری برای معتکفان و دعای آنان ارزش خاصی قائل است، لذا معتکف باید بداند فقط برای امور شرعی و عرفی خاصی می‌تواند از مسجد خارج شود که تشیع جنازه، عیادت مریض، شرکت در مناسبت‌های مذهبی و عرفی و … از جمله آنهاست.

 

جعفری یادآور شد: سالروز شهادت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) را در پیش داریم، شخصیت بزرگواری که شاگرد خوبی برای والدین، یاور خوبی برای سرور و سالار شهیدان، رهبر خوبی برای کاروان اسرا، معلمی فداکار برای متعلمان و در یک کلام انسانی کامل و ایمانی بود.

 

خطیب جمعه کوهبنان گفت: ۱۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله آمریکا به ایران در طبس است، خداوند امدادهای غیبی خود را فرستاد تا قدرت ابرقدرتی آمریکا را در هم شکست.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در همین راستا رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان به خدا و متکی بودن به قدرت الهی، وحدت کلمه، استقامت و پایداری در راه خدا، خدمت خالصانه به بندگان و فداکاری عنوان کرد.

 

جعفری تصریح کرد: امروز هم نباید از آمریکا هراسی داشت، زیرا آنان در شیطنت‌های خود موفق نخواهند بود، مردم ما باید قدردان وحدت و همدلی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 

خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروند ابراز داشت: شوراها عرصه بسیار خوبی برای خدمت است، چون قانون دست آنان را باز گذاشته و در حقیقت شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که باید از حزبی و گروهی بودن فاصله بگیرند.

 

وی با استناد به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دشمن به دنبال تغییر هویت دینی جوانان است در حالی که جوانان اصلی‌ترین نیروهای حامی نظام اسلامی بودند که جنگ و مشکلات را آنان اداره کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: نسل کنونی درگیر جنگ دیگری به نام جنگ نرم است که امیدواریم همچون نسل‌های سابق می‌تواند پیروزی چشمگیری در این جنگ به دست آورد.

 

خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد: مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند در مدارس گاهی با رفتارهای انقلابی مخالفت می‌شود که باید برطرف شود چرا که مدارس و آموزش و پرورش باید انقلابی شوند.

 

وی با اشاره به مشکلات حقوقی کارگران و بازنشستگان معادن زغالسنگ کوهبنان تأکید کرد: مسئولان پیگیر رفع مشکلات هستند، اما کارگران نیز باید با صبر و حوصله بیشتر برای تولید گام بردارند، تولید داخلی را افزایش دهند و مسئولان نیز حقوق و مزایای کارگران را به موقع بپردازند.

 

انتهای پیام/