توزیع نشاء گیاهان دارویی بین کشاورزان متقاضی شهرستان کوهبنان

مهندس مجیدی گفت: با احداث ۱۶۰ متر مربع خزانه، اقدام به کاشت این بذرها نموده که در حال حاضر حدود یک میلیون نشاء بابونه بین کشاورزان متقاضی کشت گیاهان دارویی توزیع شده است.

به گزارش صدای زرند، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهندس مجیدی مدیر جهاد کشاوری شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی در اسفند ماه گذشته این مدیریت اقدام به تهیه بذر گیاهان دارویی از جمله بابونه، آویشن، سرخال گل و سنبل الطیب و کشت آنان نمود.

 

Babone_df5646d4مهندس مجیدی گفت: با احداث ۱۶۰ متر مربع خزانه، اقدام به کاشت این بذرها نموده که در حال حاضر حدود یک میلیون نشاء بابونه بین کشاورزان متقاضی کشت گیاهان دارویی توزیع شده است.

 

وی افزود: در این روش برای صرفه جویی در زمان رشد و به بار نشستن زمین، ابتدا بذرها را در داخل ظروف مخصوص خزانه گیری در شرایط مناسب و رطوبت کافی قرار داده تا جوانه زده و به گیاهچه‌هایی تبدیل شوند. سپس نشاها یا گیاهچه‌ها را به داخل زمین منتقل کرده و باقی مراحل رشد تا برداشت را بر روی زمین طی خواهد کرد.

 

مدیر جهاد کشاوری شهرستان کوهبنان با تاکید بر مفید بودن روش غیر مستقیم کاشت بذور، افزود: در نشاء­کاری به دلیل بررسی و مراقبت‌های ویژه بذور، به سرعت و به مقدار بیشتر به محصول نهایی می‌رسیم و میزان آسیب ­دیدگی محصول با رعایت اصول علمی بسیار کاهش یافته و  فضای کمتری را اشغال و کمک بسزایی در کاهش مصرف بذر، کود، انرژی و نیروی انسانی خواهد نمود.

 

لازم به ذکر است گیاهان دارویی نیاز آبی کمی داشته و از طرفی این گیاهان با ارزش می تواند اقتصاد کشاورزان را رونق دهد.

 

انتهای پیام/