شورای اسلامی شهر زرند از دید مردم مردود شد!! / مهمترین اقدام شورای شهر زرند «انتخاب مهندس محمدی» به عنوان شهردار / شورای شهر زرند مظلوم واقع شده است!

صدای زرند: تحلیلی جامع و بی طرفانه بر عملکرد شورای اسلامی شهر زرند با مصاحبه و نظرسنجی از مردم، فعالین سیاسی، اعضای شورای شهر و شهردار زرند به مناسبت ۹ اردیبهشت روز شورا.

«شورا»! شاید بتوان این واژه و مقدمات و نتایج آن را یکی از مهمترین اصول در دموکراسی اسلامی دانست. واژه شورا به معنی مشورت و رایزنی و همکفری در یک موضوع خاص است که اصطلاحی برگرفته از قران و سنت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است.

 

صدای زرند؛ جوادزمانی بابگهری: شورا، مشاوره و مشورت از مهمترین اصول اجتماعی و البته سیاسی مطرح شده در اسلام هستند و در منابع مختلف اسلامی با ریزبینی و اهمیت خاصی به آنها پرداخته شده است؛ حتی در سیره پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و دیگر پیشوایان بزرگ اسلام این واژه جایگاه خاصی داشته است، به طوری که در برخی متون مرتبط با این مبحث، «نهاد شورا» را به عنوان ستون فقرات نظام اسلامی و شیوه ای اجتناب ناپذیر در مدیریت مناسب و اصولی جامعه اسلامی بیان کرده اند.

 

قران کریم در ۴ آیه به طور مستقیم و غیرمستقیم به اهمیت و جایگاه شورا و مشورت گرفتن در امور اشاره کرده است که از آن جمله می توان به آیات ۲۳۳ سوره بقره، ۱۵۹ سوره آل عمران، ۱۸ سوره زمر و ۳۸ سوره شوری رجوع کرد که در این آیات حتی به پیامبر اسلام (ص) دستور می دهد در امور، با مسلمانان مشورت نمایند و آن را از رموز پیروزی و موفقیت آن بزرگوار (ص) می داند.

 

خوشبختانه به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشورمان ایران، «نهاد شورا» در بخش ها و سطوح مختلف این نظام مقدس اجرایی و در حال فعالیت می باشد که شاید بتوان یکی از پایه ای ترین و ملموس ترین واحدهای شورایی در این بین را «شوراهای اسلامی شهر و روستاها» دانست، که مردم به راحتی می توانند تاثیرات مثبت و گاهاً منفی فعالیت های این نهاد را در اطراف محل زندگی خود ببینند. بر همین اساس پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند به منظور بررسی فعالیت شورای اسلامی شهر زرند و رضایت عمومی مردم از این نهاد، طی نظرسنجی و نمره دهی عمومی و تخصصی، بخشی از فعالیت های چند ساله شورای اسلامی شهر زرند را به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شورا، مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

 

با نظرسنجی و نمره دهی که از مردم و به صورت پیامکی و در فضای مجازی انجام شد، رضایت عمومی مردمِ شهرِ زرند از منتخبین خود در ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ در شورای اسلامی شهر زرند چندان راضی کننده نبود و بسیاری از آنان از نحوه عمل و فعالیت های شورای اسلامی و پیامد آن شهرداری زرند راضی نبودند.

 

میانگین نمره ی مردم به شورای اسلامی شهر زرند نمره ای حدود « -۳- » از بیست بود که این موضوع خود نشان از نارضایتی شدید مردم از اعضای شورای اسلامی شهر زرند دارد. بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی جوانی و کم تجربگی، و از سوی دیگر آشنا نبودن آنان با وظایف شورای اسلامی را از مهمترین دلایل عدم رضایت خود از این نهاد می دانستند.

 

شاید نتوان بدون در نظر گرفتن تمامی جوانبِ حاکم بر یک نهاد و تنها از دیدگاه مردمی مقایسه مناسب و منصفانه ای در زمینه عملکرد آن نهاد داشته باشیم؛ اما به هر صورت مردم یک شهر با در نظر گرفتن شعارهای انتخاباتی و تغییراتی که در ظاهر یک شهر اتفاق می اُفتد اعضای شورای اسلامی آن شهر را مورد ارزیابی قرار می دهند و نظر آنان نیز محترم است و باید مورد توجه مسئولین به ویژه اعضای شورای شهر قرار گیرد. ولی نباید این موضوع را فراموش کنیم که شاید هر کسِ دیگری هم در این برهه از زمان عضو شورای شهر زرند می شد با وجود برخی مسائل و مشکلاتی که بر بدنه شورا شهر و شهرداری حاکم است نمی توانست اقداماتی مناسب تر و مفیدتر از حال حاضر انجام دهد.

 

یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی این چنین می گوید: اگر بخواهیم اغماض نکنیم، اکثریت مردم شهر زرند از عملکرد شورای شهر راضی نیستند.

 

وی نمره شورای شهر زرند را در کل زیر ۵ می داند و می گوید: تنها نمره ای که به شورای شهر زرند می توان در حال حاضر داد انتخاب آقای مهندس محمدی به عنوان شهردار است و دیگر هیچ نمره ای نمی توانند کسب کنند. در راس شورا باید فردی با سواد، کارکشته و همه فن حریف باشد تا با قدرت بتواند شورای شهر را مدیریت کند.

 

حسن ضیاءالدینی از فعالین اجتماعی – سیاسی شهرستان زرند که چندین سال است با ورود به حیطه روزنامه نگاری با چند و چون شرایط این شهر آشنائی کافی و لازم را دارد، در گفتگو اختصاصی درباره کارنامه شورای اسلامی زرند به صدای زرند می گوید: اگر بخواهیم واقع بین باشیم و تمامی جوانب را در نظر بگیریم نمره قابل قبولی نمی توان به شورای اسلامی شهر زرند داد اما من با ارفاق می توانم نمره ۱۰ را به کلیت شورای اسلامی شهر زرند بدهم.

 

HassanZiaadiniوی می گوید: به هر حال مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی و تورم نیروی انسانی در شهرداری زرند وجود دارد اما به نظر من تمام این مشکلات نیز از عدم وجود یک نهاد شورایی مناسب در سال های دور بوده است که متاسفانه شورای کنونی نیز نه تنها از این مشکلات چیزی کم نکرد، حتی در برخی موارد موجب فربه شدن این چالش ها نیز شده است.

 

وی مهمترین اقدام مفید شورای اسلامی شهر زرند در این دوره را انتخاب «احمد محمدی» به عنوان شهردار زرند می داند و می گوید: هر چند ما در جریان سیاست های چند لایه ی داخلی و کیاست “پنهان” شهرداری زرند نیستیم ولی به نظر می رسد محمدی با جسارتی که دارند انجام فعالیت های مفید را در دستور کار خود قرار داده؛ لااقل تبلیغات رسانه ای شهردار فعلی این مطلب را متذکر می شود؛ که می طلبد از سوی شورا نیز به ایشان قدرت و توان کافی داده شود. چرا که در صورت به چالش کشیده شدن شهرداری، مهندس محمدی توپ کم کاری را در زمین شورا خواهد انداخت.

 

ضیاءالدینی بزرگترین ایراد شورای اسلامی شهر زرند را عدم هماهنگی آنان برای انتخاب یک فرد مناسب و باتجربه برای ۲ سال آغازین شورا می داند و معتقد است: اگر از روز اول یک شهردارِ با برنامه و با رزومه ی کاری مناسب از سوی شورا انتخاب می شد، بدون شک بسیاری از مشکلات شهرداری زرند تاکنون حل و فصل شده بود؛ اما متاسفانه انگار اعضای شورا شهر زرند با یکدیگر رودربایستی دارند و از ابتدا نیز بدون برنامه ی جامع و قابل اجرا پا به عرصه سیاست گذاری شهری گذاشته اند و هم رای نبودن آنان تصمیم گیری را در زمینه طرح های ارائه شده از طرف اعضا ابتر گذاشت.

 

وی تصریح می کند: اگر این ۹ نفر عضو شورای شهر در قالب یک لیست با شعارهای مشترک و قابل عملیاتی شدن به شورا راه یافته بودند تاکنون به بسیاری از وعده های خود جامه عمل پوشانده بودند.

 

این فعال سیاسی معتقد است: در انتخابات سال آینده، کاندیداهایی که آبشخور فکری مشترکی دارند باید در قالب لیستی مشترک در انتخابات شورای اسلامی حضور یابند و علاوه بر این متذکر می شود: شهروندان زرند نیز باید بدانند یک فرد به تنهایی در شورای شهر زرند نمی تواند تاثیرگذار باشد، هر چند که با رای بالایی ایشان را به شورای شهر بفرستند. باید به لیستی رای بدهند که دارای شعارهای مشترک، منطقی و کارآمد باشد، نه لیستی که با افکار رویایی و غیر قابل اجرا در عرصه انتخابات حاضر می شود.

 

UnknowPersonImage_SZ258565sیکی دیگر از فعالین اجتماعی – سیاسی شهرستان زرند که ترجیح داد نامی از وی برده نشود با بیان اینکه نمره شورای شهر اگر با رعایت انصاف هم در نظر گرفته شود زیر ۱۰ است، به صدای زرند می گوید: من تقریباً از کلیت شورا و مشکلاتی که این نهاد دارد آگاهی کامل دارم اما به نظرم اگر بخواهیم اعضای شورای شهر زرند را تنها با توجه به وظایف آنان و نه با در نظر گرفتن کمبودهای موجود، مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بگویم که فعالیت های آنان اصلاً مورد قبول نیست و تقریباً هیچ فعالیت مناسب و مفیدی تاکنون انجام نداده اند.

 

ایشان ادامه می دهد: هر چند با وجود آقای مهندس محمدی شهردار جدید زرند و نیز رو به پایان بودن دوره ی کنونی شورا، اعضای شورای شهر زرند در حال حاضر کمی به وظایف خود با جدیت بیشتری می پردازند اما باز هم این موضوع نمی تواند تاثیر چندانی در رضایت عمومی مردم و من به عنوان یک فرد که آگاهی کامل به شرایط این نهاد دارد، بگذارد.

 

حاج عباس ایرانمنش رئیس شورای شهر زرند در گفتگو با صدای زرند در این باره می گوید: شاید نمره دهی من به شورای شهر صحیح نباشد ولی به نظرم با توجه به فعالیت های موثر شورا در جهت جلوگیری از حیف و میل شدن اموال شهرداری باید نمره بالای ۱۵ به شورا داده شود.

 

عباس ایرانمنش رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان زرندایرانمنش پیشگیری از حیف و میل شدن اموال شهرداری را مهمترین اقدام شورای کنونی زرند می داند و معتقد است: حفظ سرمایه های شهرداری و سرمایه های بیت المال کار بزرگی است که یکی از شاخصه های اصلی شورای کنونی می باشد که بر خلاف شوراهای پیشین که در بسیاری موارد با فروش زمین و املاک شهرداری اقدام به پرداخت حقوق می کردند این شورا با ارائه مصوبات مناسب مانع این امر شد و حتی قدم های موثری در جهت خودکفایی شهرداری برداشته است تا بتوانیم با درآمدزایی نسبی تا حد زیادی مشکلات شهرداری را سر و سامان داده است و فکر می کند تا حد زیادی در این راه موفق بوده ایم.

 

وی جلوگیری از خروج پول شهرداری برای کارهای پیمانکاری را اقدام مناسبی دانست و گفت: با این کار بیش از ۴ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه های شهرداری ایجاد می شود که با توجه به ثباتی که در حال حاضر در بدنه شهرداری زرند حاکم شده است آینده ی روشنی را برای شهرداری و شهر زرند پیش بینی می کنم.

 

رئیس شورای شهر زرند اختلافات ابتدایی حاکم بر جو شورای شهر زرند را مهمترین ایراد این نهاد می داند و معتقد است: بحث گروه بندی هایی که در ابتدا بین اعضای شورای شهر ایجاد شده بود موجب برخی مشکلات در ابتدای راه شورا شد که خدا را شکر این موضوع در حال حاضر به طور کامل از بین رفته است و تمام اعضای شورای شهر با درایت و همه با هم متفق و همدل در کنار شهردار در راه پیشرفت شهر قدم برمی دارند.

 

BarzegarZade_SZ65sعلی برزگرزاده عضو شورای شهر زرند نمره شورای شهر زرند را حدود ۱۷ می داند و می گوید: هر چند هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است و مردم باید در این باره نظر دهند؛ اما نمره ای که باید شورا شهر داده شود، باید بر اساس فعالیت های آن باشد که متاسفانه فعالیت های شورا تاکنون نمود عینی نداشته است و مردم از آن بی خبر هستند و شاید نتوانند به خوبی به فعالیت های شورا نمره دهند.

 

ایشان مهمترین اقدام شورا شهر زرند را انتخاب مهندس محمدی به عنوان شهردار زرند می داند و معتقد است: شورای کنونی برخلاف شوراهای قبلی اقدامات مفید زیادی داشته است ولی همانطور که گفتم نمود عینی نداشته است و شاید مردم از شورا ناراضی باشند؛ اقداماتی نظیر ساماندهی مباحث مرتبط با املاک شهرداری و ارائه مصوبات مناسب در این زمینه، نظارت دقیق بر قراردادها، نظارت دقیق بر اجارات و مستغلات، پیگیری پرونده های عدیده ی حقوقی که علیه شهرداری طرح گردیده بود و فعال نمودن کمیسیون حقوقی از آن جمله است؛ شورای شهر زرند در این دوره برخلاف دوره های قبلی تا این لحظه حتی یک زمین هم برای پرداخت حقوق و مزایا کارکنان شهرداری به فروش نرسانده است و این موضوع خود نشان دهنده ی حفظ سرمایه های شهرداری در این دوره می باشد و از طرفی تلاش زیادی برای ایجاد درآمد جهت پرداخت حقوق ها از طرف شورای شهر و شهرداری انجام شده است که تا حد زیادی نیز موفق بوده ایم.

 

وی تمامی اقدامات شورای شهر زرند را اقدامات مفیدی می داند اما معتقد است: انتخاب مهندس محمدی به دلیل اینکه کمی با چالش و حواشی همراه بود می تواند به عنوان بهترین اقدام در نظر گرفته شود؛ و در مقابل مهمترین ایرادی که شورای شهر در این دو سال داشته این بوده که در ابتدا برخی ناهماهنگی ها بین اعضای شورا وجود داشت و بروز برخی اختلاف ها کارهای شورا را کمی با مشکل مواجه کرده بود اما در حال حاضر خوشبختانه یک هماهنگی مناسب بین اعضای شورا ایجاد شده است و این خود امید ما به آینده ی شورای شهر و شهرداری را بیشتر کرده است.

 

MostafaTahami_SD5412sسید مصطفی تهامی عضو دیگر شورای شهر زرند معتقد است: از دیدگاه خود اعضای شورا کارهای مفید زیادی انجام شده است که این موضوع باعث می شود نمره قابل قبولی به شورا بدهیم اما با در نظر گرفتن تمامی مشکلاتی که در شورا و شهرداری وجود داشت فکر می کنم نمره ۱۴ یا ۱۵ منصفانه باشد.

 

مصطفی تهامی مهمترین اقدامات شورای شهر زرند را در حفظ سرمایه های شهرداری می داند و می گوید: با توجه به تورم نیروی انسانی که در شهرداری وجود دارد، در این دو سال حتی یک نیروی جدید هم به بدنه شهرداری اضافه نشده است و از طرفی حتی یک متر زمین هم برای پرداخت حقوق تاکنون فروخته نشده است؛ حتی کارخانه آسفالت را توانستیم با کمترین هزینه راه اندازی کنیم و همیشه دنبال این بودیم تمام تلاش خود را بکنیم تا حق و حقوق شهرداری پایمال نشود.

 

وی می گوید: با وجود این همه فعالیتی که داشتیم اما با توجه به بدهی ها و مشکلات مالی که شهرداری داشت توان انجام بسیاری از کارها را نداشتیم و متاسفانه نتوانستیم بسیاری از قول هایی که به مردم داده بودیم را محقق کنیم و به نوعی مظلوم واقع شده ایم.

 

ایشان معتقد است: مهمترین ایراد اعضای شورای شهر کم تجربگی ابتدایی آن ها بوده است که نتوانستند از همان ابتدا یک شهرداری قَدَر و مناسب را انتخاب کنند که اگر این موضوع محقق می شد بدون شک بسیاری از مشکلات کنونی دیگر وجود نداشت.

 

سید عباس تهامی عضو شورای شهر زرند نمره کلی شورای شهر زرند را ۱۶ می داند و معتقد است: اگر زمان بندی نیز در نمره دهی به شورا در نظر گرفته شود در حال حاضر نمره شورا بیش از ۱۸ است ولی به هر صورت در کل فکر می کنم نمره ی حدود ۱۶ می تواند منصفانه باشد.

 

SeyedAbbasTahami_ShorayeZaran_653dوی مهمترین اقدام شورا شهر زرند در حاضر را تعامل بین شورا و شهرداری می داند و می گوید: این تعامل به نظر من از مدیریت مناسب آقای مهندس محمدی شهردار زرند در سطح شهرداری و شهر و همکاری عالی رییس و اعضا شوری با شهردار محترم به وجود آمده است که به هر صورت امید ما را به آینده ای بهتر افزایش داده است. همچنین اقدامات مفید دیگری نظیر جلوگیری از هدررفت هزینه های شهرداری و استفاده از نیروهای شهرداری به جای استفاده از پیمانکاران در امور شهری و نیز جدی گرفتن پرداخت حقوق و مزایای همکاران عزیز و  سخت کوش و زحمت کش در مجموعه شهرداری نباید در این بین فراموش شود.

 

عباس تهامی مهمترین ایراد شورای شهر زرند را وجود بدهکاری در بدنه شهرداری می داند و می گوید: تقریباً تمام این بدهی ها در شوراهای پیشین به وجود آمده است متاسفانه فشار آن به این شورا نیز وارد شد و به مقدار زیادی باعث گرفته شدن انرژی مجموعه شورایی و شهرداری شد. اما خوشبختانه با تدبیر این مجموعه قسمتی از این معضلات به طور نسبی حل و فصل شده اما هنوز برای حل مشکلات راهِ طولانی داریم.

 

وی در پایان ضمن عذر خواهی از تمامی همشهریان عزیز برای وجود برخی مشکلات، می گوید: در همین جا از تمامی شهروندان عزیز تقاضا دارم تا شهرداری و شورای شهر را برای حرکت به جلو کمک کنند و از نخبگان شهر نیز تقاضا داریم در تمامی زمینه ها و برای حل مشکلات به یاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بیایند تا بتوانیم دست در دست هم گامی بلند و انقلابی در این راه برداریم.

 

Mehdi-Borhaninejad10101حاج مهدی برهانی نژاد عضو دیگر شورای شهر زرند که در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۴ به عنوان منتخب اول و با رای بالا وارد این شورا شد در این باره می گوید: با توجه به فعالیت هایی که شورای شهر زرند در این دو سال داشته است نمره آن را باید بالای ۱۵ در نظر گرفت. اقداماتی نظیر مصوبات بدون حاشیه، عدم فروش املاک شهرداری برای پرداخت حقوق و مزایا، حفظ سرمایه های شهرداری، برگزاری جلسات منظم و زیاد و چرخش ریاست شورا بین اعضا بدون نگاه سیاسی و خطی، خود گواه بر مناسب بودن فعالیت های شورا می باشد و نمره ای که به شورا می دهم را منصفانه می کند.

 

وی می گوید: اما مهمترین ایرادی که شورای شهر زرند در این دوره داشت این بود که اعضای آن تیمی نبودند و به نظر من در شهرهایی که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و اعضای آن باید ۹ نفر باشند، افراد باید به صورت گروهی وارد شورا شوند ولی متاسفانه تقریباً تمامی اعضای شورای شهر زرند به صورت انفرادی وارد شورا شدند و غیبت لیست های سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان موجب سردرگمی در شورا شده بود.

 

برهانی نژاد کم تجربگی اعضای شورا را از دیگر ایرادات این شورا می داند و می گوید: تنها یک عضو از اعضای شورای کنونی سابقه ی حضور در شورا را داشت و دیگر اعضا سابقه ی شورایی نداشتند. وی می گوید: من خودم احتمال زیاد دیگر کاندیدای شورای شهر نشوم ولی اگر بخواهم رای بدهم، اگر افرادی که اکنون در شورا هستند کاندیدا شوند حتماً به آنان رای خواهم داد زیرا این افراد دیگر تجربه کافی را دارا می باشند و می توانند به خوبی از پس بسیاری از کارها برآیند.

 

Mohammadi_Shahrdarمهندس احمد محمدی شهردار زرند نیز در گفتگو اختصاصی در این باره به صدای زرند می گوید: با در نظر گرفتن تمامی جنبه ها و مشکلاتی که پیرامون شورا شهر زرند وجود دارد نمره شورای کنونی را می توان ۱۶ یا ۱۷ در نظر گرفت.

 

مهندس محمدی معتقد است: شورای فعلی وارث یک شهرداری ورشکسته، به هم ریخته، با عقب ماندگی شدید مالی و تورم شدید در نیروی انسانی و مسائل و مشکلات زیادی بوده است که این موضوع توان بسیاری از فعالیت ها را از آنان سلب کرده بود؛ اما به نظرم باز هم می طلبد با اقدامات شجاعانه و انقلابی و با ایثار و از خودگذشتگی بسیاری از مشکلات را رفع کرد و موانع موجود در شهرداری را از سر راه پیشرفت شهر برداشت.

 

مهندس محمدی می گوید: هر چند شاید تا این لحظه برخی مسائل و مشکلات بین اعضای شورای شهر زرند وجود داشته است اما خوشبختانه به نظر می رسد شورای اسلامی شهر زرند در حال بهبود و پیش روی به سمت شرایط ایده آل است و من مهمترین اقدامی که در حال حاضر شورا دارد را تعامل مناسب اعضای آن با شهرداری می دانم.

 

شاید با در نظر گرفتن نظرات و نمره دهی مردمی شورای اسلامی شهر زرند یک شورای مردود محسوب شود اما ما مردم باید به این موضوع واقف باشیم که مردود شدن شورای اسلامی شهر زرند مردود شدن خود ما به عنوان افرادی است که به آنان رای داده ایم و بی شک شکست شورا می تواند شکست ما را در پی داشته باشد. اگر بخواهیم کمی با وجود شرایط حاکم بر شورای اسلامی شهر زرند جانب انصاف را رعایت کنیم، شاید نمره ی ۱۰ (یعنی رعایت متوسط خواسته های مردم از سوی اعضای شورای شهر زرند) نمره ای عادلانه به شورای کنونی زرند باشد و امیدواریم که همانطور که در گفته های آنان و شهردار زرند آورده شده بود، آینده شورای شهر زرند و در پی آن آینده شهرداری و شهر زرند آینده ای روشن باشد تا ما شاهد اقدامات موثرتر از سوی این نهاد زحمتکش و اعضای آن باشیم.

 

پ.ن. اول: نظرات جناب آقایان مرتضی سردارشهرکی، محسن احمدی، سیدرسول تهامی و سیدرضا هاشمی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر زرند به دلیل عدم پاسخگویی تماس، یا در دردسترس نبودن آنان و یا مشکلات دیگر در ارتباط گرفتن با آنان ایجاد شد، در این گزارش آورده نشده است.

پ.ن. دوم: این تحلیل بدون هیچ گونه قصدی برای تخریب فرد یا افرادی خاص نوشته شده است و تنها هدف آن آگاهی مردم از شرایط شورای اسلامی شهر زرند و از طرفی آگاهی اعضای شورای اسلامی شهر زرند از دیدگاه مردمی نسبت به عملکرد آنان بود. امیدواریم که مفید واقع شده باشد و موجب کدورت نشود.

پ.ن. سوم: به نظر می رسد با توجه به نظرات ارائه شده، فعالیت های شورای شهر زرند هر چند هم که زیاد بوده، اما رضایت عمومی را جلب نکرده است که فکر می کنم باید از سوی اعضای شورا تدبیری برای اجرایی شدن برخی از طرح ها و شعارهای ایشان و کاهش مشکلات شهرداری برای بهبود شرایط شهر چاره اندیشی جدی صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام/