واردات ذغال و عدم پرداخت پول ذغالسنگ داخلی! / جنسی که مشابه داخلی دارد مطلقا نباید وارد شود

حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار داشت: با وجود سختی و مشقت کار در معادن ذغال سنگ متاسفانه کارگران با مشکلات عدیده از جمله پرداخت نامنظم و دیر به دیر حقوق و مزایای خویش مواجه هستند در حالی که شرکت فولاد پول خرید ذغال را نمی دهد، افزایش قیمت که همه ساله ۱۵ درصد است انجام نمی شود و شاهد واردات ذغال سنگ به کشور هستیم.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت   و با حضور جمع  کثیری از مردم ولایت مدار و بسیجی شهر کوهبنان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفریبه گزارش صدای زرند، امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و انجام واجبات با استناد به آیات نورانی قران کریم به زمینه های رستگاری انسان اشاره نمود و گفت: انسان بایستی در زندگی خود اعتماد، توکل و ایمان به خداوند را در سرلوحه امورات خویش قرار دهد چرا که خداوند انسان ها را به داشتن وحدت و همدلی توصیه کرده تا بدین وسیله محبت و مهربانی بین مردم را افزایش دهد.

 

وی در ادامه ابراز داشت: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است در همین راستا باید بگویم که وجود معادن غنی ذغال سنگ باعث شده که بیشتر مردم این مناطق در معادن در اعماق درونی زمین سخت ترین کارها را انجام دهند.

 

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: با وجود سختی و مشقت کار در معادن ذغال سنگ متاسفانه کارگران با مشکلات عدیده از جمله پرداخت نامنظم و دیر به دیر حقوق و مزایای خویش مواجه هستند در حالی که شرکت فولاد پول خرید ذغال را نمی دهد، افزایش قیمت که همه ساله ۱۵ درصد است انجام نمی شود و شاهد واردات ذغال سنگ به کشور هستیم.

 

وی تأکید نمود: در آستانه روز معلم و سالروز شهادت علامه مجاهد شهید مرتضی مطهری هستیم انسان بزرگواری که در طول عمر خود آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت تا اینکه مورد بغض و کینه دشمنان واقع شد و به دست گروه فرقان به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: تعلیم و تربیت به عنوان دو بال هستند که زمینه سعادت دو سرای انسان را رقم می زنند اینجاست که خداوند بعنوان اولین معلم بر این مهم تاکید دارد معلمین باید تمام تلاش خود را در راستای گسترش ارزش ها و آرمان های اسلامی و ایرانی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس، روز آزادسازی جزایر ایران از استعمال پرتقال ها، سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، بیست و هفتم ماه رجب روز مبعث نبی مکرم اسلام (ص)  و روز جهانی ماما از جمله مناسبت های هفته هستند.

 

خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد: در هفته جاری مقام معظم رهبری در جمع کارگران جامعه کارگری کشور فرمودند “جامعه کارگری یک جامعه وفادار به انقلاب و نظام است که در همه حوادث مهم  انقلاب و بعد انقلاب حضور داشت بنده برای شکر این نعمت پیشانی به خاک می سایم و با همه وجود از کارگران تشکر می کنم”.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا اخلال و خدعه می کند و بعد گلایه می کنند که چرا ما بد هستیم؛ روی کاغذ می نویسند بانک ها با ایران معامله کنند اما در عمل جوری ایران هراسی می کنند تا با ایران معامله نشود می گویند شاکله تحریم حفظ شده تا سرمایه گذار خارجی بترسد و نیاید.

 

امام جمعه کوهبنان گفت: ایشان تاکید کردند تولید داخلی باید بعنوان یک مسئله مقدس شناخته شود جنسی که مشابه داخلی دارد مطلقا نباید وارد شود فروش و مصرف کالای خارجی باید بعنوان یک ضد ارزش تلقی شود مگر آن جا که مشابهش نباشد.

 

خطیب جمعه کوهبنان ابراز داشت : هر کس در جامعه به کاری مشغول است باید تلاش شود کیفیت کار را بالا ببریم حق کار را ادا کنیم آیا واقعا درست است که خودروهایی که در آمریکا مشتری ندارد بخاطر یک عده نوکیسه وارد کنند .
نامجو کوهبنانی