معادن زغال‌سنگ کوهبنان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد

فرماندار کوهبنان گفت: معادن زغال‌سنگ کوهبنان فعالیت خود را از دهه ۴۰ آغاز و زمینه کاری را برای بسیاری از افراد جویای کار فراهم کردند.

مهدلو فرماندار کوهبنان گفت: معادن زغال‌سنگ کوهبنان فعالیت خود را از دهه ۴۰ آغاز و زمینه کاری را برای بسیاری از افراد جویای کار فراهم کردند.

 

zaghalshoe-kouhbanan_01

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، “محمدرضا مهدلو” عصر دیروز در آیین کلنگ‌زنی کارخانه زغال‌شویی در این شهرستان با تبریک روز جهانی کار و کارگر بیان داشت: کوهبنان از جمله شهرستان‌هایی است که معادن غنی زغال‌سنگ را در دل خود جای داده و تعدادی زیادی از جوانان این خطه در اعماق درونی زمین سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: معادن زغال‌سنگ فعالیت خود را از دهه ۴۰ آغاز و زمینه کاری را برای بسیاری از افراد جویای کار استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، قزوین، اردبیل و… فراهم کردند.

 

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: طی این مدت تلاش شد تا در کنار معادن نسبت به راه‌اندازی صنایع جانبی اقدام شود که البته سهم شهرستان کوهبنان ناچیز بود و فقط در راستای راه‌اندازی کارخانه فرآوری زغال‌سنگ در شهرستان اقدام شد.

 

zaghalshoe-kouhbanan_03

 

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته به‌واسطه برخی مسائل از جمله واردات بی‌رویه زغال‌سنگ، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات معادن، عدم افزایش قیمت زغال و… معادن زغال‌سنگ در بخش‌های دولتی و خصوصی با مشکلاتی مواجه شدند.

 

مهدلو ادامه داد: همین عوامل زمینه را فراهم کرد تا پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران در برخی مواقع با مشکلاتی مواجه شود و زمینه را برای تجمع و اعتراض کارگران در پی داشته باشد اما همه تلاش مسئولان اجرایی، مدیران معادن و پیمانکاران شهرستان بر این بود تا مشکلات به بهترین نحو ممکن حل و فصل شود.

 

این مسئول در پایان تبیین کرد: همواره در تلاش بودیم تا در کنار استخراج و افزایش تولید در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشن‌ها و برنامه‌های شاد در معادن به‌ویژه در هفته کار و کارگر اقدام شود تا زمینه برای نشاط و شادی کارگران و خانواده‌های آنان رقم بخورد.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی