کارخانه زغال‌شویی در کوهبنان کلنگ‌زنی شد

با حضور مسئولان و در آستانه روز جهانی کار و کارگر، کلنگ احداث کارخانه زغال‌شویی معدن پابدانای جنوبی شهرستان کوهبنان به زمین زده شد.

با حضور مسئولان و در آستانه روز جهانی کار و کارگر، کلنگ احداث کارخانه زغال‌شویی معدن پابدانای جنوبی شهرستان کوهبنان به زمین زده شد.

 

 

zaghalshoe-kouhbanan_02

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در آستانه روز جهانی کار و کارگر، عصر امروز با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و کارگران، کلنگ احداث کارخانه زغال‌شویی معدن پابدانای جنوبی شهرستان کوهبنان به زمین زده شد.

 

“جواد پوراحمدی” مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال استان کرمان گفت: با توجه به اینکه صنعت زغال در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و با توجه به عدم افزایش قیمت زغال و افزایش دستمزد کارگران و سایر اقلام تولید و تجهیز معادن و… شاهد مشکلات معادن زغال‌سنگ و تعطیلی برخی از این معادن هستیم.

 

وی ادامه داد: معدن پابدانای جنوبی با وجود همه مشکلات و مسائل موجود طی سال‌های گذشته در سایه همدلی و همکاری کارگران و مجموعه اداری با داشتن ۲۸۰ کارگر و کارمند توانسته روی پای خود بایستد.

 

مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال استان کرمان تصریح کرد: به‌منظور بالا بردن امنیت شغلی کارگران معدن پابدانای جنوبی بر آن شدیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل تاکید شده گامی در راستای حل مشکلات برداریم.

 

وی افزود: نظر به اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی رونق تولید و توجه به محصولات داخلی است بر آن شدیم تا زمینه برای احداث کارخانه زغال‌شویی مسلم‌بن عقیل را اجرایی و با یک حرکت جهادی شاهد افتتاح و راه‌اندازی این پروژه در هفته دولت سال جاری یعنی در مدت زمان چهار ماهه باشیم.

 

پوراحمدی ابراز داشت: در رایزنی‌های انجام شده، شرکت‌های خارجی تعهد کردند این پروژه را در مدت زمان مشخص اجرا کنند و ۱۲ میلیارد تومان اجرت دریافت کنند اما با توجه به توان و تخصص جوانان متعهد و متعبد داخلی و رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد این کارخانه با نصف قیمت توسط متخصصان جوان ایرانی ساخته شود.

 

وی ادامه داد: مقرر شد با راه‌اندازی این واحد زغال‌شویی ماهانه ۳۰ هزار تن زغال فرآوری شود که این مهم زمینه شغلی را برای تعدادی از افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم رقم می‌زند و در حقیقت کار استخراج، تولید و فروش محصول تولید شده در یک نقطه اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال استان کرمان اظهار کرد: وجود صنایع تبدیلی چون کارخانه‌های قطران، کک و فولاد شهرستان زرند زمینه را برای فروش زودتر و بیشتر محصول زغال‌سنگ تولید شده در معادن را رقم زده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با مساعدت مسئولان شاهد راه‌اندازی صنایع جانبی بیشتری در معادن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان باشیم.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی