تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور را از فشار سیاسی دنیا نجات می‌دهد

نماینده مردم شهرستان‌‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری سبب می‌شود کشور از فشار و امواج سیاسی دنیا نجات پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری سبب می‌شود کشور از فشار و امواج سیاسی دنیا نجات پیدا کند.

 

aMIRI_

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، دکتر “حسین امیری” دیشب در جشن روز کارگر در در معدن پابدانای جنوبی شهرستان کوهبنان اظهار داشت: شهرستان‌های شمالی استان به ویژه زرند و کوهبنان سرشار از معادن غنی زغال‌سنگ، سنگ آهن، سرب و روی،گچ و… هستند و اقتصاد این مناطق به فعالیت معادن بستگی دارد.

 

وی ادامه داد: ما مردمی هستیم که توانستیم هشت سال دفاع مقدس جنگ را به بهترین شیوه اداره کنیم و با تمام وجود در برابر قدرت‌های شرق و غرب بایستیم و زمینه را برای یاس و ناامیدی آنان رقم بزنیم و با تحمل بسیاری از سختی‌ها روی پای خود بایستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی، روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید داشتیم و امور حمل و نقل، راهسازی، آموزش، بهداشت و درمان و… به‌خوبی مدیریت می‌شد و کشور با سرعت خوبی در حال پیشرفت بود.

 

وی یادآور شد: رشد فزاینده پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف دشمن را به وحشت انداخت، بنابراین آنان درصدد برآمدند تا در جبهه دیگری علیه کشور ما وارد شوند تا به هر طریق ممکن جلوی پیشرفت همه جانبه و قدرتمند شدن ما را بگیرند.

 

امیری تاکید کرد: در مرحله اول دشمنان و بدخواهان نظام بر طبل تهدید و تحریم کوبیدند تا فشار بر کشور را افزایش دهند و ما را وادار به عقب‌نشینی از مواضع پیش روی کنند، اما منویات مقام معظم رهبری، همت دولتمردان، صبوری مردم دشمنان را در رسیدن به اهدافشان مایوس کرد.

 

وی اظهار کرد: آنان در عرصه جدیدی وارد کارزار شدند و جنگ نفت به راه انداختند و با کاهش قیمت نفت درصدد برآمدند کشور ما را به زانو درآورند که به لطف خداوند در این عرصه هم ملت ایران با سربلندی پیروز شد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود بودجه‌های عمرانی کشور کاهش پیدا کرد تا زمینه برای افزایش بودجه‌های جاری فراهم شود اما وقتی جاده و کارخانه‌ای ساخته نشود مصالحی هم مصرف نخواهد شد و شاهد رکود در بازار و مشکلات تولیدکنندگان هستیم.

 

وی یادآور شد: این رکود بر صنعت خودروسازی، فولاد، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ نیز اثرات خود را داشت که این مهم موجب شد فشار بیشتری روی خط مقدم تولید یعنی کارگران بیاید اما دشمنان باید بدانند که مردم ایران اسلامی هم جنگ اقتصادی و هم جنگ نفت را به خوبی اداره می‌کنند، چراکه سخنان حضرت امام (ره) و منویات گهربار مقام معظم رهبری را پیش روی خود دارند.

 

امیری بیان کرد: زنجیره فولاد طولانی است که از خاک معدن تا تولید فولاد را شامل می‌شود لذا همه باید تلاش کنند تا در راستای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در کنار معادن زغال‌سنگ اقدام و از خام‌فروشی مواد تولیدی پرهیز کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با همدلی و همکاری ایجاد شده شاهد راه‌اندازی کارخانه‌های قطران، کک، فرآوری زغال و … در شهرستان‌های زرند و کوهبنان بودیم، امیدواریم درآینده نزدیک نیز شاهد احداث کارخانه نورد در کنار معادن زغال‌سنگ باشیم.

 

امیری یادآور شد: سال جدید از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تأکید شده که این مهم فقط در سایه منویات ایشان و همت دولتمردان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی و کار گران زحمتکش محقق می‌شود.

 

وی یاد آور شد: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی تولید است و باید تلاش شود تا اقتصاد از وابستگی به نفت فاصله بگیرد و راه تولید نیز نهادینه کردن اراده ملی و پولادین در همه بخش‌ها است.

 

امیری کیفیت، قیمت و زمان را سه شاخصه مهم تولید عنوان کرد و افزود: باید از ورود کالاهای خارجی پرهیز و تولید داخلی تقویت شود و تولید کنندگان نیز محصولاتی با کیفیت تولید کنند.

 

وی تأکید کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری سبب می‌شود کشور از فشار و امواج سیاسی دنیا نجات پیدا کند و وابستگی کشور به نفت به عنوان تک محصول کاهش پیدا کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: یکی از مقوله‌هایی که در سفر هیئت دولت به دیار کریمان باید مد نظر باشد بحث حل و فصل مشکلات مربوط به صنعت زغال است که امیدواریم این مهم انجام و زمینه برای راه‌اندازی کار گاه تخصصی ویژه و اتاق فکر معادن فراهم شود.

 

وی ابراز داشت: یکی از راه‌های نجات صنعت زغال استان و حل مشکلات معادن استفاده از وجود افراد با تجربه و بومی در هیئت‌مدیره شرکت زغال‌سنگ است چراکه نیروهای ستادی مستقر در تهران نمی‌توانند معادن را نجات دهند و تنها وجود افراد با تجربه و کار کرده در معادن می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

 

حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه بخش طغرالجرد ضمن تبریک روز کارگر گفت: یکی از قشرهای محبوب درگاه حضرت حق کارگران هستند به‌گونه‌ای پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار نیز برای این قشر ارزشمند، فعال و پویای جامعه احترام و ارزش خاصی را قائل بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگران که در خط مقدم جبهه تولید و اقتصاد کشور قرار دارند باید تمام توان و تلاش خود را به‌کار برند تا زمینه برای تولید کالای با کیفیت داخلی فراهم و مردم دیگر گرایشی به خرید محصولات خارجی نداشته باشند.

 

به گزارش صدای زرند، جشن کارگران معدن کوهبنان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، اجرای موسیقی زنده و نمایشنامه همراه بود و تعدادی از کارگران مشکلات و درد دل خود را بدون واسطه با مسئولان در میان گذاشتند.

 

در پایان مراسم به تمام کارگران حاضر در مراسم هدیه‌ای اهدا و تعدادی از کارگران نمونه و برتر این معدن از سفر زیارتی کربلای معلا و مشهد مقدس بهره‌مند شدند.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی